פיג'ו-סיטרואן פיתחו מערכת הנעה היברידית על בסיס אוויר דחוס שתציע צריכת דלק של 34.5 ק"מ לליטר בסיטרואן C3 או פיג'ו 208.

סיטרואן C3 עם מערכת היברידית אוויר

פיג'ו וסיטרואן (PSA) מציגות היום לראשונה מערכת הנעה היברידית העושה שימוש באוויר דחוס, במקום במערכת הנעה חשמלית כבדה ויקרה, המשמשת כמערכת סיוע למנוע בנזין ראשי.

 

לפי PSA, המערכת שתוכננה במיוחד עבור מכוניות קטנות עד משפחתיות קומפקטיות, תאפשר למכוניות סופרמיני כגון סיטרואן C3 ופיג'ו 208 להציע פליטת CO2 של 69 גרם/ק"מ וצריכת דלק של 34.5 ק"מ לליטר.

 

מערכת ההנעה ההיברידית אוויר, מבוססת על מנוע בנזין כיחידת הכוח הראשית. המנוע משודך לתיבה אוטו' (רציפה) ייעודית שפותחה במיוחד עבור המערכת הזו ואליה מתחבר מנוע הידראולי ומשאבה הידראולית המוזנים ע"י מיכל אוויר דחוס המותקן בתחתית - לאורך מרכז הרכב. מאחור, ישנו מיכל נוסף של אוויר בלחץ נמוך, המשמש כמיכל עודפים.

 

 

כמו כל מערכת הנעה היברידית, גם כאן המערכת תאפשר שלושה מצבי פעולה עיקריים: נסיעה על בסיס מנוע הבנזין בלבד, נסיעה משולבת אוויר-בנזין ונסיעה על בסיס האוויר הדחוס בלבד, אז המכונית נחשבת למכונית עם 0 זיהום אוויר.

 

לפי PSA, המערכת מציעה חיסכון של עד 45% בנסיעה עירונית לעומת מנוע בנזין סטנדרטי וחיסכון כולל של עד 35% בנסיעה משולבת – עירוני/בינעירוני. במצב נסיעה משולב, המערכת פועלת באופן אוטו' מלאה בכדי לספק צריכת דלק אופטימלית בהתאם לאופי הנהיגה.

 

מערכת האוויר הדחוס מסוגלת להניע את הרכב ללא סיוע של מנוע הבנזין עד למהירות של 70 קמ"ש, היא משמשת בנוסף כמערכת עצור/סע בעת עצירה מלאה ובנסיעה עירונית, היא מסוגלת לספק תנועה בכ-80% מהזמן ומאריכה את טווח הנסיעה העירוני ב-90% לעומת מנוע בנזין. כמו במכוניות היברידיות חשמליות, גם כאן ישנה מערכת רגנרציה המשמשת לניצול אנרגיית הבלימה, רק שהפעם היא משמשת לדחיסת האוויר ולמילוי המכל המרכזי.

 

לפי התכניות של PSA, מכוניות סופרמיני ראשונות בהספקים של 82 כ"ס ו-110 כ"ס (כניראה עם מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי וטורבו) יוצאו לשוק כבר ב-2016. המערכת פותחה בשותפות עם חברת בוש ובסיוע כלכלי של ממשלת צרפת.

 

 

מערכת הנעה היברידית על בסיס אוויר דחוס

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.