פלטפורמת MEB לרכבים חשמליים של פולקסווגן
פלטפורמת MEB - פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן.
פלטפורמת MEB לרכבים חשמליים של פולקסווגן
פלטפורמת MEB - פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן.

פלטפורמת MEB היא פלטפורמה מודולרית ייעודית לרכבים חשמליים, תשמש את הדגמים החשמליים העתידיים של פולקסווגן, סיאט וסקודה וכן את הדגמים קטנים של אודי.

 

פולקסווגן הכריזה השבוע בדרזדן על קמפיין ״מכונית חשמלית לכל״, קמפיין במסגרתו קבוצת פולקסווגן תציג מגוון רחב של מכוניות חשמליות במחיר נגיש, מכוניות אשר יהוו פריצת הדרך בעולם הרכב החשמלי. את פריצת הדרך הזו, פולקסווגן תבסס על פלטפורמת MEB אשר תהווה את הבסיס לרוב הדגמים החשמליים של הקבוצה.

 

את פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן כולנו מכירים, היא משרתת כיום עשרות רבות של דגמים בקבוצת פולקסווגן - על גרסאותיה השונות. לפלטפורמת MEB החדשה, פלטפורמה אשר תוכננה מהיסוד בכדי לשאת מערכת הנעה חשמלית ביעילות מרבית, תפקיד דומה והיא תשרת 27 דגמים במספר, בגל הראשון, אותם פולקסווגן תחשוף עד שנת 2022.

 

פלטפורמת MEB
סוללה מודולרית המאפשרת הגדלת טווח גם לאחר רכישת הרכב.

רשימת הדגמים החשמליים תכלול מכוניות משפחתיות חשמליות, קרוסאוברים חשמליים, מיניוואן ועוד. חלק מאותם דגמים עתידיים הוצגו במהלך השנתיים האחרונות חת משפחת דגמי הקונספט I.D, הכוללת ״גולף״ חשמלית, קרוסאובר חשמלי, משפחתית גדולה ויוקרתית וגרסה חשמלית מודרנית למיקרובוס.

 

קבוצת פולקסווגן הציבה לעצמה יעד מכירות של 10 מיליון רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB (עד לשנת 2025) כאשר בשנת 2020 החברה צופה למכור כ-150,000 מכוניות חשמליות בשנה, כולל 100,000 מדגם ID - המשפחתית האצ׳בק החשמלית. המספר הזה כולל גם דגמים חשמליים של אודי ופורשה, דגמים אשר יתבססו על פלטפורמת PPE, פלטפורמה שפותחה במשותף ע״י אודי ופורשה. הדגם הראשון לעשות שימוש בפלטפורמת PPE הוא הקרוסאובר החשמלי אודי e-tron אשר נחשף ביום שלישי האחרון.

 

פולקסווגן I.D קונספט
פולקסווגן I.D קונספט - הגולף של העתיד.

כמו כל הפלטפורמות הייעודיות לרכבים חשמליים שראינו בשנים האחרונות, גם פלטפורמת MEB מציבה את הסוללה במרכז הפלטפורמה, במקום הנמוך ביותר האפשרי לטובת הנמכת מרכז הכובד עד כמה שניתן ובכדי לאפשר תכנון תא נוסעים מרווח עד כמה שניתן. בונוסף, פולקסווגן תכננה את הפלטפורמה/סוללה בצורה מודולרית כך שלקוחות יוכלו לשדרג את הסוללה גם לאחר רכישת הרכב בכדי להשיג טווח נסיעה גדול יותר.

כל דגמי פולקסווגן ID כוללים אפשרות לטעינה מהירה המאפשרת טעינה של 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות. טעינה ביתית תעשה באמצעות מטען ״Volks-Wallbox״ בהספק של 11kW, זאת לעומת 125kW בעמדת טעינה מהירה.

 

מטען ביתי Volks-Wallbox
מטען ביתי Volks-Wallbox.

בשלב הראשון לפחות, כל דגמי פולקסווגן ID החשמליים ייוצרו בגרמניה, מהלך שנעשה בהשקעה כוללת של 6 מיליארד אירו לטובת שדרוג מפעלים ופסי ייצור קיימים. באותם מפעלים פולקסווגן תייצר את הפלטפורמה, המנועים החשמליים ותרכיב את מערך הסוללות המודולריות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.