סיטרואן תציג בפריס את הקונספט C4 קקטוס AIRFLOW 2L המצויד במערכת הנעה היברידית-אוויר ומציע צריכת דלק של 50 ק"מ לליטר.

2014 סיטרואן C4 קקטוס AIRFLOW 2L קונספט

קבוצת PSA, פיג'ו-סיטרואן, ממשיכה בפיתוח מערכת ההנעה ההיברידית-אוויר שלה ולאחר שפיג'ו הציגה בשנה שעברה את הקונספט 2008 היברידי-אוויר, כעת תורה של סיטרואן להציג את המערכת ובתערוכת פריז הקרובה היא תציג את ה-C4 קקטוס AIRFLOW 2L וכפי ששמו רומז, לדגם צריכת דלק של "מעל" ל-50 ק"מ לליטר.

 

מערכת ההנעה ההיברידית- אוויר מבוססת על שילוב של מנוע בנזין שלושה צילינדרים 1.2 ליטר 82 כ"ס עם מנוע הידרואלי (במקום חשמלי בהיברידית סטנדרטית) המוזן באוויר דחוס (במקום סוללה) המאוחסן בשני מכלים המותקנים מאחור. יחידת ההנעה ההיברידית מעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה וכמו כל מכונית היברידית לדגם 3 מצבי נסיעה: על בסיס אוויר בלבד, על בסיס מנוע הבנזין או שילוב של השניים.

 

הקונספט המבוסס על ה-C4 קקטוס החדש, שבקרוב ישווק בישראל, שוקל 865 ק"ג בלבד, כ-100 ק"ג פחות מהדגם הרגיל באמצעות שימוש נרחב יותר באלומיניום ופלדה קלה יותר. לפי סיטרואן, המערכת מסוגלת לספק בדגם ביצועים נאים של כ-9.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של כ-190 קמ"ש.

 

במידה והמערכת ההיברידית הזו תגיע לייצור, היא תוצע עם דגמי פיג'ו-סיטרואן רק בעוד כשלוש שנים. אמנם המערכת הזו זולה יותר לייצור ממערכת היברידית הנעזרת במנוע חשמלי וסוללה והיא מבוססת על טכנולוגיה מוכרת ופשוטה יחסית ולא דורשת מתכות נדירות ויקרות, בקבוצת PSA מציינים שהמערכת תגיע לייצור רק במידה והיא תוכל לוודא שהיא תמכור מיליוני יחידות מהמערכת הזו ובעיקר, במידה ולפחות יצרן נוסף אחד יאמץ את הטכנולוגיה הזו.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.