הקונספט פיג'ו 208 הייבריד FE שיוצג בפרנפורט מציע צריכת דלק של 46.7 ק"מ לליטר וביצועים של מכונית ספורטיבית.

208 Hybrid FE - קונספט למכונית היברידית חסכונית וספורטיבית

בתערוכת פרנקפורט הקרובה פיג'ו תציג את הקונספט 208 Hybrid FE, קונספט המביא את הטכנולוגיה שפיג'ו פיתחה עבור מרוצי 24 השעות של לה-מאן (908 HDi FAP Hybrid) אל הכביש הציבורי. פיתוחו של הדגם נעשה בשיתוף מחלקת הספורט של פיג'ו וענק האנרגיה הצרפתי (TOTAL) ושם מבטיחים ביצועים של 208GTI עם פליטת CO2 של פחות מ-50 גרם/ק"מ.

 

הבסיס לקונספט זו פיג'ו 208 החדשה אך בזכות שימוש בחומרים מרוכבים במרכב ובמתלים וטנק דלק שהוקטן לנפח של 20 ליטר בלבד, דגם הקונספט שוקל כ-775 ק"ג בלבד, זאת למרות תוספת של מנוע חשמלי וסוללות המספיקות לטווח של 14-19 ק"מ.

 

מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלבת בין מנוע 1.2 ליטר 3 צילינדרים (במחזור אטקינסון) ששופר ע"י מחלקת הספורט של פיג'ו עם חלקים מעולם המרוצים, לבין רכיבים חשמליים שנלקחו ישירות מה-908 ההיברידית. הספקו של המנוע החשמלי עומד על 40 כ"ס (פיג'ו לא מציינת עדיין את ההספק הכולל) ובזכות המשקל הקל ועם תיבת הילוכים רובוטית, ה-208 ההיברידית תאיץ ב-8 שניות ל-100 קמ"ש ותציע צריכת דלק מרשימה של 46.7 ק"מ לליטר.

 

הקונספט, שלא יגיע לייצור, הוא חלק ממחקר מקיף של קבוצת פיג'ו-סיטרואן בתחום מערכות הנעה היברידיות הכוללות כיום היברידי-דיזל (Hybrid4) שכבר משמשת מספר דגמים בפיג'ו, היברידי-אוויר וכעת גם היברידי "רגיל" בשילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.