טויוטה רושמת ציון דרך טכנולוגי/ירוק עם מכירות של מעל לחמישה מיליון מכוניות היברידיות ברחבי העולם באמצעות 19 דגמים היברידיים.

טויוטה מציינת מעל ל-5 מיליון מכוניות היברידיות מאז 1997

טויוטה היא שם נרדף להנעה היברידית והיא מוכרת יותר מכפול מכוניות היברידיות מכל חברה אחרת בעולם. אם כאשר טויוטה החלה בשיווקו של הדור השני של הפריוס ברחבי העולם רוב היצרנים האירופאים הגיבו בגיחוך/זלזול, כיום אין חברה אירופאית שלא הולכת בעקבות טויוטה (או לקסוס במקרה של רכבי יוקרה) ומציגה מערכת הנעה היברידית מתחרה.

 

לפי תאגיד טויוטה (TMC), כלל המכירות הגלובליות של כלי רכב היברידיים מתוצרת טויוטה ולקסוס עברו לאחרונה את רף 5 מיליון היחידות והסתכמו ב-5.125 מיליון יחידות (נכון ל-31 במרץ 2013). הפריוס, הנמכרת מאז 1997, אחראית ליותר מ-50% מסך מכירות הדגמים ההיברידיים של החברה.

 

יריית הפתיחה של עידן מערכות ההנעה ההיברידיות בטויוטה, נעשתה עם הצגת הדור הראשון של הפריוס בשנת 1997 (שווק ביפן בלבד) וכיום, משווק תאגיד טויוטה, ב-80 מדינות בעולם, לא פחות מ-19 דגמים של מכוניות נוסעים היברידיות ודגם היברידי אחד הנטען מרשת החשמל (פריוס plug-in). עד סוף 2015, עתיד התאגיד להוציא לשוק 18 דגמים היברידיים חדשים, לרבות מכונית אחת עם מנוע תא דלק.

 

בישראל, לפי יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, נמכרו עד היום 12,000 מכוניות היברידיות של טויוטה ובשלושת החודשים הראשונים של 2013, נמסרו 823 כלי רכב היברידיים (עלייה של למעלה מ- 100% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). לאחרונה הצטרפו להיצע האוריס היברידית החדשה והפריוס פלאג-אין הנטענת ובעתיד הקרוב, תצטרף להיצע המקומי גם הקאמרי ההיברידית החדשה ויתכן שגם הפריוס פלוס – המיניוואן ההיברידי 7 מושבים על בסיס הפריוס.

 

מותג רכבי היוקרה לקסוס מכר עד כה בישראל 960 כלי רכב היברידיים. בשלושת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 108 כלי רכב היברידיים (עלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). במהלך השנה תשיק לקסוס את דגם ה- IS ההיברידי החדש - לקסוס IS300h - ובכך תשלים מערך מלא של דגמים היברידיים.

 

להערכת החברה, נכון לסוף הרבעון הראשון של 2013, כלי הרכב ההיברידיים של טויוטה ולקסוס תרמו לחסכון של כ-34 מיליון טון פליטות פחמן דו חמצני, בהשוואה לכמות שהייתה נפלטת מכלי רכב עם מנועים קונבנציונאליים בגודל דומה ובתנאי נהיגה דומים. עוד מעריכה החברה כי המכוניות ההיברידיות חסכו כ-12 מיליארד ליטר דלק בהשוואה לכמות הדלק הנצרכת על ידי כלי רכב עם מנועים קונבנציונאליים בגודל דומה.

 

המשנה ליו"ר תאגיד טויוטה מוטורס, טאקשי אוצ'יאמדה, האחראי על פיתוח הדור הראשון של הפריוס, אמר: "פיתחנו את הדור הראשון של פריוס במטרה לייצר מכונית עבור המאה ה-21 וכאות להיענותה של טויוטה לסוגיות אקולוגיות. היה עלינו לפתח מערכת היברידית מאפס, מה שהפך את המשימה שבפניה עמדנו לקשה ביותר. אף על פי כן, לקחנו על עצמנו את האתגר. להשקת הדור הראשון של פריוס היו השלכות מעבר לציפיותינו - המכונית הגבירה את המודעות הסביבתית של הצרכנים והעלתה את הציפיות ממכוניות היברידיות. הבנת הצרכנים בעת השקת המכונית הניחה את היסודות לאימוץ נרחב ומאז הצרכנים ממשיכים לתמוך במכוניות ההיברידיות של טויוטה ולקסוס".

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.