פולקסווגן I.D החשמלית
פולקסווגן I.D החשמלית.
פולקסווגן I.D החשמלית
פולקסווגן I.D החשמלית.

קבוצת פולקסווגן תייצר כ-70 רכבים חשמליים ועד לשנת 2030 רכבים אלו יהוו כ-40% מסך מכירות הרכב של הקבוצה.

 

קבוצת פולקסווגן (VAG) מעדכנת ומרחיבה את התוכנית העסקית שלה לרכבים חשמליים, במקום 50 דגמים חשמליים עד שנת 2028 הקבוצה מכריזה כעת אל כוונתה לייצר כ- 70 דגמים חשמליים עד לשנת 2028. במספרים הקבוצה מצפה לייצור במהלך העשור הבא כ-22 מיליון רכבים חשמליים, לעומת 15 מיליון בתוכנית הקודמת. בקבוצה צופים כי מכירות הרכב החשמלי יהוו כ-40% מסך מכירות הרכב הפרטי בקבוצה עד שנת 2030.

 

קבוצת פולקסווגן כוללת את המותגים אודי, בנטלי, סיאט, סקודה, פולקסווגן ופורשה. הדגמים הקטנים/עממיים יותר במותג יתבססו על פלטפורמת MEB לרכבים חשמליים, פלטפורמה אשר מסוגלת לאכלס סוללה המאפשרת טווח נסיעה מרבי של כ-550 ק״מ, הדגמים הגדולים/יקרים יותר בקבוצה יתבססו על פלטפורמת PPE אשר פותחה ע״י פורשה ואודי ומשמשת כבר כיום את הקרוסאובר החשמלי אודי e-tron.

 

סיאט el born קונספט חשמלי
סיאט El-Born - הרכב החשמלי הראשון של סיאט.

אודי e-tron כאמור הוא הרכב החשמלי המלא הראשון של הקבוצה, המבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, בקרוב נפגוש את הרכב החשמלי של פורשה, ה-טייקן, רכב ספורט 4 דלתות כמתחרה לטסלה מודל S. בקבוצת פולקסווגן מציינים כי לשני הדגמים כבר נרשמו 20,000 הזמנות. במהלך השנים הקרובות נפגוש את הדגמים העממיים יותר, החל מגרסת ייצור לפולקסווגן I.D (״הגולף החשמלית״), פולקסווגן ID. CROZZ (קרוסאובר), סיאט El-Born שהוצג לאחרונה בז׳נבה, סקודה Vision E, פולקסווגן I.D BUZZ (וואן נוסעים) ופולקסווגן ID. VIZZION (מכונית סאלון חשמלית).

 

בכדי לעמוד ביעד השאפתני שלה, פולקסווגן תשקיעה עד שנת 2023 סכום של 30 מיליארד אירו בתחום הרכב החשמלי, סכום הכולל התחייבויות לרכישת סוללות ליתיום-יון מארבע יצרנים שונים, כולל LG וסמסונג. בנוסף, הקבוצה השקיעה לאחרונה סכום של 100 מיליון דולר בחברת QuantumScape המנסה לפתח סוללות מצב מוצק נטענות באופן מסחרי.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.