קיה תציג עד סוף השנה מכונית חשמלית קטנה ויודאי תציג לקראת סוף 2012 מתחרה לטויוטה פריוס על בסיס ה-i30.

יונדאי סונטה היברידית

בסימפוזיון בנושא רכבים ירוקים שנערך בשבוע שעבר בעיר גוואנג'ו שבדרום קוריאה, פרסה חברת יונדאי את תוכנית ההנעה החליפית שלה עבור המותגים יונדאי וקיה. לפי התכנית, עוד לפני סוף 2011, קיה תחשוף מכונית עירונית חשמלית. ככל הנראה לקראת סוף 2012, יונדאי תציג גרסה היברידית ל-i30 החדשה.

 

עוד לפי התוכנית, במחצית הראשונה של 2014, קיה תציג מכונית קומפקטית חשמלית ובמחצית השנייה של 2015, יונדאי תציג את הגרסה שלה לאותה קומפקטית חשמלית. התוכנית אותה הציגה יונדאי, נועדה למספר מטרות כאשר העיקרית שבהן, היא להתפרס על כל תחום סוגי ההנעה שישלטו בעשור הנוכחי ומעבר לו: מנועי טורבו קטני נפח (החל משנה הבאה), הנעה היברידית/נטענת והנעה חשמלית. יונדאי-קיה יורות כאן לכל הכיוונים מול פולקסווגן מובילת מנועי הטורבו קטני הנפח ומול טויוטה, מובילת ההנעה ההיברידית.

 

במהלך 2010 תחילת 2011, יונדאי ביצע ניסוי רחב היקף עם צי רכבים של i10 חשמלית אשר תהווה את הבסיס למכונית החשמלית הראשונה של קיה, כחלק מפרויקט הנקרא TAM. החשמלית של קיה כפי שניתן לראות בתמונות, היא מכונית בתצורת מיקרובוס באורך של פחות מ-4 מטרים ועם בסיס גלגלים של 2.54 מטר. קיה תשווק מהדגם רק כ-2000 יחידות ולמספר מדינות בלבד במהלך 2012.

קיה TAM משמאל לצד הדוק הקודם של קיה פיקנטו

 

בגדר שמועה בלבד ובערבון מוגבל, לפי המגזין הגרמני Auto Motor und Sport, לקראת סוף 2012 יונדאי תציג גרסה היברידית נטענת ל-i30 שתציב תג מחיר תחרותי לטויוטה פריוס. כיום ליונדאי יש מכונית היברידית אחת בלבד, יונדאי סונטה היברידית, המשווקת באופן סדיר רק בקוריאה וארה"ב. גם לקיה ישנה גרסה היברידית לאופטימה, אך נכון לעכשיו היא משווקת באופן מוגבל בלבד.

 

30 רכבי יונדאי ix35 FCEV ישמשו את הפרלמנט של האיחוד האירופאי בחצי השנה הקרובה

תחום הנעה חלופית נוסף שיונדאי טומנת את ידה בו, הוא הנעה חשמלית על בסיס תא דלק מימני. תחום בו יונדאי עוסקת כבר מעל ל-10 שנים מאז הצגת הסנטה-פה FCEV בשנת 2000. כיום זה כבר הדור השלישי של מערכת ההנעה המימנית של יונדאי וכחלק מניסוי רחב היקף שיונדאי מבצעת בתחום הנעת מימן, צי של 30 רכבי ix35 FCEV ישמש בחצי השנה הקרובה את חברי הפרלמנט של האיחוד האירופאי. לפי יונדאי, ב-2015 הטכנולוגיה הזו תהיה בשלה לשווק באופן מסחרי.

 

בהמשך לכך, יונדאי חתמה עם עיריית קופנהגן על הסכם הבנות בדבר הקמת תשתית ואספקה שתאפשר שימוש ברכבים מונעי תא דלק מימני בדנמרק (לידיעת בטר פלייס).

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.