קיה הציגה בתערוכת פרנקפורט גרסת הנעה בגז (LPG) של הפיקנטו העירונית, עם עלות גז השווה לצריכת דלק של 35.6 ק"מ לליטר.

קיה תציע באירופה גרסת הנעה בגז של הפיקנטו

הסבה של מנועי בנזין לשימוש בגז הופכת לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות באירופה ולא מעט יצרנים החלו בשנים האחרונות להציע מערכת הסבה מקורית לגז, ישירות מהמפעל ועם אחריות מלאה – אולי הגורם העיקרי לחוסר הצלחת המערכת בישראל.

 

בתערוכת פרנקפורט 2013 שנפתחה בסוף השבוע האחרון, קיה הציגה את הסול החדשה, האופטימה החדשה/מחודשת לשנת 2014 ויחד איתן, גם גרסת הנעה בגז (גפ”מ-LPG) לפיקנטו העירונית במיוחד עבור השוק האירופאי. אותה מערכת גז בדיוק, תוצע באירופה גם עם יונדאי i10 החדשה שהוצגה במקביל בתערוכה.

 

גרסת ה-LPG של הפיקנטו, מתבססת על מנוע ה-1.0 ליטר CVVT המוכר. כאשר הרכב מונע בגז, ההספק המרבי עומד על 67 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 9.17 קג"מ זאת לעומת 69 כ"ס ו-9.7 קג"מ בשימוש בבנזין. לפי קיה, צריכת הגז של הדגם עומדת על 17.2 ק"מ לליטר ובדגמים המצוידים במערכת עצור/סע ISG, צריכת הגז עומדת על 17.85 ק"מ לליטר.

 

אמנם צריכת הגז המוצהרת של הפיקנטו LPG גבוהה משמעותית לעומת ה-23.8 ק"מ לליטר בנזין בפיקנטו הרגילה, אך בהתחשב בכך שכיום (נכון למחירי חודש ספטמבר) מחירו של ליטר בנזין 95 אקוטן הוא יותר מכפול ממחירו של ליטר גז לתחבורה - 7.85 שקל לעומת 3.79 שקל (מחיר גז לפי דור-אלון) השימוש בגז הוא השווה ערך לצריכת ליטר בנזין אחד לכל 35.6 ק"מ.

 

לפיקנטו LPG שני מכלי דלק – מיכל הבנזין הרגיל בנפח של 35 ליטר ומיכל גז דחוס בנפח של 27 ליטר הממוקם ברצפת תא המטען במקום הגלגל החלופי (הדגם מסופק עם ערכה לתיקון תקרים), מה שהקטין את נפח תא המטען לכדי 125 ליטר במקום 200 ליטר בדגם הרגיל. המעבר בין הנעה בגז לדלק מתבצעת אוטו' או ע"י לחיצה על כפתור בדשבורד. מערכת הגז הוסיפה למשקלה של הפיקנטו הרגילה כ-51 ק"ג ובכדי לשמור על ביצועים הזהים לדגם הרגיל (14.5 שניות 0-100 קמ”ש), בקיה הפחיתו את יחס ההעברה הסופי בגיר ב-8.6%. המהירות המרבית של הדגם נמוכה יותר ועומדת על 150 קמ"ש בלבד.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.