קיה מתכננת להציג עד שנת 2020 אחד עשר דגמים היברידיים/חשמליים, מכונית מימן סדרתית ושיפור של 25% בצריכת הדלק הממוצעת של צי הרכבים שלה.

קיה 2020
קיה תציג עד שנת 2020 אחד עשר דגמים היברידים וחשמליים ומכונית מימן סדרתית.

קיה פורסת את תוכנית החומש שלה עבור "רכבים נקיים" שהשורה התחתונה בה הוא שיפור של 25% בצריכת הדלק הממוצעת של צי הרכבים שלה עד שנת 2020 לעומת הרמה כיום. את היעד הזה קיה מתכננת להשיג באמצעות הרחבת צי הדגמים "הירוקים" שלה מארבעה כיום לאחד עשר דגמים עד שנת 2020, ייצור סדרתי של רכב מימן והחלפה של עד 70% מהמנועים במנועים יעילים יותר.

 

חברת האם יונדאי תשקיע כ-10.2 מיליארד דולר לטובת פיתוח קו דגמים ידידותיים לסביבה ובנייה של מתקנים תומכים. "הדרישה של השוק הגלובלי היא מעבר לרכבים חשמליים. שוק הרכבים החשמליים וההיברידי פלאג-אין יגדל באופן מואץ בשנים הבאות, השקעה זו תאפשר לקיה לספק מענה לצרכים של השוק". כך לפי קי-סאנג לי, סמנכ"ל בכיר למחקר ופיתוח רכבים "ירוקים".

 

"אנחנו לא חושבים שיש פתרון אולטימטיבי אחד לדרישה לטכנולוגיית הנעה נקייה, זו הסיבה שאנחנו מפתחים מגוון רכבים של מערכות הנעה ידידותיות לסביבה... התוכנית שעליה הכרזנו כיום מייצגת את השאיפה של קיה להפוך למובילה עולמית בטכנולוגיית הנעה מתקדמת", הוסיף הסמנ"כל.

 

שני הרכבים הראשונים אותם קיה תשיק בתחילת 2016 תחת מפת הדרכים הדשה הם קיה אופטימה PHEV (היברידי פלאג-אין) שתעשה שימוש בסוללה מתקדמת בטכנולוגיית ליתיום-פולימר וקיה נירו (Niro) אותו חשפה היום לראשונה. שני רכבים אלו יצטרפו אל קיה סול החשמלית ואל קיה אופטימה הייבריד החדשה.

 

אל דגמים אלו ונוספים שיוצגו בעתיד, קיה מתכננת לצרף עד שנת 2020 רכב מימן FCEV סדרתי עם יעד ייצור של כ-1000 יחידות בשנה. קיה FCEV העתידית תעשה שימוש בדור הבא של תא הדלק הנוכחי של יונדאי (משמש כיום את ה-ix35 FCEV) כאשר היעד הוא להציע טווח נסיעה של כ-700 ק"מ ומהירות מרבית של 170 ק"מ.

 

קיה רכב אוטונומי
רכב אוטונומי מלא של קיה עד שנת 2030.

 

במקביל לפיתוח רכבים נקיים, קיה וחברת האם יונדאי מפתחות מערכות נהיגה אוטונומיות עם יעד להצגה של רכב אוטונומי מלא הכוללת אמצעי תקשורת רכב-לרכב עד שנת 2030. עד אז, קיה תמשיך לפתח מערכות נהיגה אוטונומיות ותשקיע כ-2 מיליארד דולר עד 2018 בפיתוח הדור הבא של מערכות הנהיגה האוטונומיות של החברה.

 

עד שנת 2020 מערכת הנהיגה הסמי אוטונומית החדשה של החברה (ADAS) תכלול מערכת נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים כולל התאמת מהירות הרכב למהירות המותרת בכביש וסיוע בעקיפה. בנוסף לכך המערכת תכלול מערכת סיוע לנהיגה בפקקי תנועה – נהיגה אוטונומית של הרכב במהירויות נמוכות ומערכת חניה אוטו' שתאפשר חנייה של הרכב ללא שהות של הנהג בתא הנוסעים.

 

תגיות: קיה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.