המיניוואן ההיברידי על בסיס ה- Town & Country יציע חיסכון של עד 35% בצריכת הדלק.

קרייזלר מפתחת מנוע היברידי על בסיס הידראולי

מנכ"ל קבוצת פיאט-קרייזלר,סרג'יו מרקיונה, יחד עם ליסה ג'קסון, מנהלת סוכנות EPA, הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית, הודיע היום על פתיחה במחקר משותף להבאת הטכנולוגיה ההברידית על בסיס הידרואלי לידי ייצור המוני והתאמתה למכוניות נוסעים. המכונית ההיברידית תהיה מבוססת על המיניוואן  Town & Country של קרייזלר.

 

הטכנולוגיה עצמה לא חדשה ולמעשה ישנם משאיות ורכבים מסחריים גדולים שכבר עושים שימוש בטכנולוגיה הזו. מה שפיאט-קרייזלר ו-EPA מתכננים זה לשפר ולהביא את הטכנולוגיה לשימוש ברכבי נוסעים ומסחריות קלות. המערכת ההיברידית תהיה מבוססת על שלושה מנועים: מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר, מנוע המשמש כמשאבה שנפח 117 סמ"ק ומנוע בנפח 45 סמ"ק המטעין סוללה למנוע חשמלי. לרכב יחוברו שתי תיבות הילוכים.

 

המערכת ההידרואלית, מבוססת של שני מכלים (מיכל לחץ ומיכל איסוף), כאשר המיכל הראשי הוא מיכל לחץ בנפח 63.4 ליטר המכיל נוזל הידראולי בלחץ מרבי של 5000psi. כאשר יש מספיק לחץ במיכל, הנוזל במיכל יניע את הרכב דרך תמסורת נפרדת והמנוע הראשי לא יפעל כלל. בניית הלחץ בחזרה במיכל תעשה הן ע"י המנוע הקטן והן באמצעות בלימת התנע של הרכב, זו הסיבה שעיקר השימוש עד היום היה בכלים כבדים בלבד עם תנע גדול כמו משאיות חלוקה של UPS.

 

אם הכל יעבוד כשורה, ב-2012 יוצג המיניוואן שאמור להציע חיסכון כולל בצריכת הדלק של 30%-35% ובנסיעה עירונית, מרובת בלימות, יתאפשר חיסכון של עד 60%.

יישום הטכנולוגיה במשאית חלוקה, המערכת של קרייזלר-EPA תהיה שונה, אך עקרון הפעולה דומה:

{iframe width="468" hight="60"}http://www.youtube.com/embed/rPSob1gH_wk?rel=0{/iframe}

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.