רכב המימן מרצדס GLC F-Cell מוכן לשיווק

מרצדס glc f-cell
מרצדס GLC F-Cell - רכב מימן היברידי סדרתי ראשון למרצדס.

מרצדס תחל בקרוב בשיווקו של רכב המימן ההיברידי פלאג-אין GLC F-Cell עם טווח נסיעה של 478 ק״מ.

 

לאחר שהציגה בשנה שעברה אב טיפוס לדגם, מרצדס מציגה כעת את גרסת הייצור של רכב המימן ההיברידי פלאג-אין GLC F-Cell, אותו החברה תחל לשווק בסוף החודש ברגמניה, ובהמשך גם בארה״ב (קליפורניה) ויפן.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

הדגם משלב תא דלק מימני, המותקן היכן שבדרך כלל נמצא מנוע בעירה פנימית, יחד עם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון - גדולה יחסית - המותקנים מאחור. לפי מרצדס לדגם טווח נסיעה של 478 ק״מ באמצעות שני מיכלי מימן בקיבולת כוללת של 4.4 ק״ג מימן דחוס, וטווח נסיעה חשמלי של 51 ק״מ בזכות סוללה בקיבולת של 13.5kWh.

 

מרצדס glc f-cell
טווח נסיעה של 478 קילומטר ותדלוק בשלוש דקות.

את מיכלי המימן ניתן למלא בזמן של שלוש דקות בלבד, את הסוללה שבדגם ניתן לטעון באמצעות שקע ביתי ומטען 7.4kW המותקן ברכב בזמן של כשעה וחצי. 

 

למערכת ההנעה ההיברידית ארבעה מצבי הנעה: היברידי, מימן, סוללה וטעינה. במצב ״היברידי״ תא הדלק והסוללה משמשים להנעת הרכב, במצב ״מימן״ תא הדלק דואג לשמור על רמת טעינה קבועה כל שהרכב נוסע רק על מימן, מצב ״סוללה״ הוא מצב בו הנסיעה היא על בסיס הסוללה בלבד ומצב טעינה הוא מצב בו תא הדלק דואג במקביל לטעינת הסוללה ולהנעת הרכב.

 

מרצדס glc f-cell
למעט תצוגה ייעודית וגריל בגוון כחול, הכל בדיוק כמו ה-GLC הרגיל.

כאמור, בשלב הראשון הדגם ישווק בגרמניה בלבד, ורק בערים בהן כבר נבנו תחתון תדלוק במימן, כגון ברלין, המבורג, שטוטגרט, פרקנפורט, מינכן ועוד. בשלב זה ניתן למצוא בגרמניה 52 תחנות תדלוק במימן, כחלק מהמיזם המשותף H2 Mobility לקידום הנעה במימן, ועד סוף העשור מספרן יעמוד על כ-100 תחנות אשר יאפשרו נסיעה על בסיס מימן בין הערים הגדולות של גרמניה. עד שנת 2025 היעד הוא כ-400 תחנות תדלוק במימן ברחבי גרמניה - ניתן לעקוב אחר הפרויקט באפליקציה הייעודית H2.live app.

 

כמו מרבית רכבי המימן כיום, אך בניגוד ל-NEXO של יונדאי לדוגמה, את הדגם לא ניתן לרכוש אלא להחכיר בלבד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (3)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • טל

    אי אפשר להגיד שזה לא מעניין אם זה יצליח או לא, אבל לפי דעתי זה עדיין מוקדם מדי למימן, רק עכשיו השוק מקבל היברידיות כמו הנירו בסטנדרד ויש סיכוי שגם בשנים הקרובות חשמלי כסטנדרד, למימן צריך שתהיה תשתית אדירה שאני לא בטוח שתעבור בקלות, לדעתי זה קצת מוקדם מדי עדיין

    כתובת URL מקוצרת:
  • איתי

    טל

    צודק. קודם שידאגו לתשתיות ואח"כ ידברו על מימן. עם איך שדברים זזים פה, אני בספק אם משהו יצא לפועל.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גר בחלם

    צריך לקרוא לדגם הינדרבורג

    כתובת URL מקוצרת: