לפי שי אגסי, תעשיית הרכב העולמית מהווה את המכשול הגדול ביותר להתרחבות השימוש ברכב חשמלי.

בטר פלייס לא מצליחה עדיין להניע את תעשיית הרכב לפתרון הסוללות המתחלפות

שי אגסי, מנכ"ל בטר פלייס אמר בראיון ל-euractiv שעד שנת 2020, כולנו יכולנו לנסוע ברכב חשמלי. לפי אגסי, המכשול להפיכת הרכב החשמלי למוצר המוני, הוא לא טכנולוגי אלא הסקפטיות של יצרניות הרכב הגדולות. לפי אגסי, תעשיית הרכב לא ביצעה שום שינוי משמעותי ב-100 השנים האחרונות. מאז יצור פורד מודל T, תעשיית הרכב התרגלה לאותה תצורת יצור, תפעול, שירות ומכירה ולא מסוגלת להאמין ולהסתגל לרעיון יצור, תפעול, מכירה ושירות חדש.

 

בטר פלייס מנסה בכל כוחה לשכנע יצרניות רכב לעבור למודל הסוללות המתחלפות ומוסרת בחינם ליצרניות הרכב את הרישיון ליצור רכב המתאים לשיטת החלפת הסוללות של בטר פלייס. לפי אגסי, יצרניות הרכב לא מאמינות שבטר פלייס תוכל למכור כ-100,000 כלי רכב חשמליים שקנתה מרנו ועוד פחות מכך, מעוניינות להשקיע כסף בטכנולוגיה הזו.

 

כבר כתבנו בעבר, את עיקר הסיבות לכף שתעשיית הרכב לא ממהרת לאמץ את רעיון המכונית החשמלית ואת שיטת הסוללות המתחלפות בפרט. שלושת הסיבות העיקריות הן: 1) גם חברות הרכב רוצות נתח רווחים מהתפעול והשירות לרכבים חשמליים. 2) סוללות מתחלפות מגבילות את תכנון הרכבים והסוללות, ודורשות מיקום לא אידאלי מאחור לעומת מרכז הרכב. 3) תעשיית הרכב עדיין לא מאמינה וחושבת שנכון להיות, רכב חשמלי טוב יותר מרכב חסכוני עם מנוע בעירה פנימית (מה שנכון עובדתית).

 

אגסי כנראה מסרב להבין את העולם החדש אליו הוא נכנס. תעשיית ההיטק ממנה הגיע, שונה בתכלית מתעשיית הרכב. בהייטק ניתן להוציא מוצר חדש לשוק במצב "חצי עובד" ולתקן ולשפר במשך הדרך. בתעשיית הרכב זה לא קיים, כל טעות קטנה עלולה להסתכם בעלויות של מאות מליונים ומספיק להסתכל על הריקול האחרון של טויוטה בכדי להבין את המשמעות. ההשקעה בפיתוח בתעשייה המסורתית, היא בעשרות מונים יותר יקרה מעולם פיתוח התוכנה ממנו הגיע אגסי ולכן אין מקום לטעויות כפי שאנו מכירים מעולם התוכנה.

 

והנקודה הכי חשובה בפאזל הזה, זה אנחנו הצרכנים, אלא שבסוף ירכשו את הרכבים כחדשים או משומשים, אנחנו בעצמנו לא מספיק מוכנים ומשוכנעים (שאגסי לא תורם לשכנוע שלנו בהסתרת העלויות האמתיות), שזה הפתרון הנכון והאידאלי עבורנו. לכן גם רוב התכנית של בטר פלייס, שלפי הנתונים יש לה כ-70,000 הזמנות, בנויה מכ- 60,000 מכוניות לציי רכב והנותרים לשוק הפרטי, שאולו בסך הכל מבקרים שהגיע למרכז המבקרים של בטר פלייס בגלילות וחתמו על התעניינות ברכב החשמלי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.