מרצדס E350  BlueTEC היא המכונית הנוסעים הראשונה בעולם לעשות שימוש בתיבת 9 הילוכים אוטו' - 9G-TRONIC החדשה של מרצדס.

מרצדס הראשונה בעולם לצייד את דגמיה בתיבת 9 הילוכים אוטו'

מרצדס חשפה היום (יום ג') לראשונה את תיבת 9G-TRONIC החדשה, תיבת תשעה הילוכים אוטו' המבוססת על תיבת השבעה הילוכים הנוכחית של החברה - 7G-TRONIC PLUS. מרצדס E קלאס החדשה בדגם E350 BlueTEC תהיה הראשונה לקבל את התיבה החדשה ורק במהלך השנה הבאה, מרצדס תצייד דגמים נוספים של החברה בתיבה החדשה.

 

מרצדס, בניגוד לרוב יצרני מכוניות היוקרה, ממשיכה לפתח את תיבות ההילוכים שלה בעצמה ולא עושה שימוש כמו רוב המתחרות בתיבת ה-8 ההילוכים, המצוינת יש לומר, של ZF. אם עד לאחרונה מרצדס היא הייתה מאחור במרוץ היוקרה אחר "למי יש יותר הילוכים בגיר", אז כעת היא לוקחת בחזרה את ההובלה עם תיבת ה-9 הילוכים הראשונה בעולם ברכבי נוסעים.

 

מרצדס לא לבד במרוץ אחר ההילוך הנוסף ויונדאי למשל צפויה להציג תיבת 10 הילוכים אוטו' בשנה הבאה, פורד ושבולט הכריזו לאחרונה על פיתוח משותף של תיבות 9-10 הילוכים אוטו' וכך גם פיאט. ZF למעשה כבר הציגה תיבת 9 הילוכים (עדיין לא בשימושו של אף יצרן) אך זו מיועדת כעת רק למכוניות בינוניות.

 

תשעה הילוכים זה יופי, אך מה זה תורם בפועל? בדגם E350 BlueTEC, תיבת ה-9G-TRONIC החדשה לא מציעה שיפור בביצועי הדגם ונתון ההאצה 0-100 קמ"ש נשאר כבעבר על 6.6 שניות, אך נתון צריכת הדלק שופר בכ-4% ופליטת ה-CO2 ירדה מ-144 גרם/ק"מ ל-138 גרם/ק"מ.לפי מרצדס, התיבה אמורה להציע שיפור של עד 6.5% בצריכת הדלק לעומת תיבת ה-7G-TRONIC.

 

תיבת 9G-TRONIC החדשה תוכל לשמש את כל דגמי מרצדס, כולל דגמי הבנזין והטורבו דיזל החזקים ביותר שכן היא תוכננה לעמוד במומנט מרבי של עד 102 קג"מ ולמרות התוספת של שני יחסי העברה, היא למעשה קלה יותר ב-1 ק"ג מתיבת 7G-TRONIC PLUS.

 

לתיבה שלושה מצבי פעולה מתוכנתים: מצב חיסכון/יעילות (Controlled Efficiency) בו התיבה בוחרת את ההילוך הגבוה ביותר בהתאם לסגנון הנהיגה בכדי לאפשר צריכת דלק נמוכה והפחתה של רעש המנוע. המצב השני הוא מצב ספורט והשלישי הוא מצב ידני. כמו התיבה הקודמת, גם התיבה החדשה יכולה להוריד או להעלות מספר הילוכים בבת אחת.

 

מרצדס C קלאס החדשה (W205) אשר תוצג בשנה הבאה, תצויד כסטנדרט בתיבה זו ומרצדס S קלאס החדשה שהושקה זה עתה ובאופן מפתיע לא צוידה בתיבה זו, תזכה גם היא בתיבה רק בשנה הבאה (בדגמי 2015).

 

יחד עם התיבה החדשה, מרצדס מוסיפה למשפחת דגמי E קלאס גרסת גז טבעי - E200 NGD. לדגם זה מנוע 2.0 ליטר 4 צילינדרים טורבו המייצר הספק מרבי של 154 כ"ס ומומנט מרבי של 27.4 קג"מ וזה מספיק ל-10.3 שניות 0-100 קמ"ש. צריכת הגז של הדגם עומדת על 4.3 ק"ג לכל 100 ק"מ.

תגיות: מרצדס
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.