הסוכנות להגנת הסביבה EPA דרגה את 10 המכוניות הכי חסכוניות, כמחצית מהן בנות 20 שנה

כולנו יודעים שהרכבים של העשור האחרון, הרבה יותר חסכוניים בצריכת דלק, חלקן באמצעות מערכות היברידיות וחלקן האחר באמצעות מנועים מתקדמים מנוהלי מחשב. הסוכנות להגנת הסביבה, EPA, בארצות הברית, דרגה את עשרת המכוניות הכי חסכוניות משנת 1984 ועד היום. 6 מכוניות מתוך הרשימה יוצרו עוד לפני שנת 2000 ואחת מהן בכלל משנת 1986.

 

הונדה אינסייט שנת 2000 - 22.53 קילומטר לליטרטויוטה פריוס שנת 2010 - 21.25 קילומטר לליטרשברולט ספרינט 1986 - 20.40 קילומטר לליטרגיאו מטרו שנת 1990 - 19.98 קילומטר לליטרהונדה סיוויק קופה HF שנת 1986 - 19.55 קילומטר לליטרהונדה סיוויק האצבק 1999 - 18.28 קילומטר לליטרהונדה סיוויק  היברידית 2006-2010 - 17.86 קילומטר לליטר

הונדה אינסייט 2010 - 17.43 קילומטר לליטרטויוטה פריוס 2001-2003 - 17.43 קילומטר לליטרשברולט ספרינט 1989 - 17.43 קילומטר לליטרסוזוקי סוויפט 1989 - 17.43 קילומטר לליטר

 

הסוכנות הציגה נתונים רשמיים של בדיקות המעבדה של צריכת הדלק וכן רשימה לפי דיווח הגולשים. נציין רק שתקן EPA החדש, מחמיר יותר לעומת תקן צריכת הלדק האירופאי EEC.

 

איך באמת מתבצעת בדיקת צריכת דלק במעבדה

 

לפי ה-EPA המכונית שאמורה להיות הכי חסכונית זו הונדה אינסייט, אך לא זו החדשה אלא דגם שנת 2000, שכלל לא היה היברידי אלא השתמש במנוע קטן, 1.0 ליטר 3 צילינדרים ועיצוב אוירודינמי, צריכת הדלק המשולבת מצביעה על 22.53 ק"מ לליטר. במקום השני, טויוטה פריוס הדור האחרון, עם צריכת דלק משולבת של 21.25 ק"מ לליטר. את המקום השלישי והרביעי תופסות שתי מכוניות מפתיעות, שלמעשה זה כמעט אותו רכב רק בשם אחר. האחת שברולט ספרינט והשנייה גאו מטרו, למעשה שתיהן מוכרות לנו כסוזוקי סוויפט דור ראשון (1984). שתיהן מצוידות במנועי 1.0 ליטר 3 צילינדרים ותיבת 5 הילוכים ידנית. צריכת הדלק המשולבת שהשתיים מציעות היא 20.4 ו- 19.98 ק"מ לליטר בהתאמה.

 

ברשימה לפי דירוג הגולשים, המדווחים בעצמם על צריכת הדלק, גם כן נמצאת בראש הונדה אינסייט שנת יצור 2004-2006 הזהה למעשה לדגם של שנת 2000, לפי הגולשים צריכת הדלק המשולבת עומדת על 29.93 ק”מ לליטר. כאן יש לציין שרוב רוכשי האינסייט מהשנתונים האלו הם במועדון צריכת הדלק הנמוכה, כלומר בדיוק סוג האנשים המעצבנים אותנו על הכבישים שכל מטרת הנהיגה שלהם, היא להשיג צריכת דלק נמוכה כמה שאפשר. רוב הדיווחים מציגים צריכת דלק טובה בהרבה מזו שנמדדה במעבדה, לכן צריך לקחת את הנתונים בערבון מוגבל.

 

נעדרים מהרשימה לא מעט רכבי דיזל קטנים וחסכוניים שלא נמכרים בארה"ב, שללא ספק היו נמצאים ברשימה. למרות שטויטה זוכה כיום בכל התהילה ההיברידית וצריכת הדלק המנוכה, למעשה הונדה היא זו שמציבה הכי הרבה דגמים ברשימה, לא מפתיע בהתחשב בכך שהיא אחת החברות המתקדמות ביצור מנועים הנושמים אוויר אטמוספרי.

 

לפי הנתונים, מסתבר שבכל הקשור לצריכת דלק, כמו צריכת מזון, הבעייה היא השמנת יתר.

 

קישור לרשימות המלאות

להמרת mpg לקילומטר לליטר יש להכפיל ב-0.425.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.