מערכת הרגנרציה למתלים של ZF תנצל את האנרגיה המתבזבזת במתלים לטובת שיפור צריכת הדלק ותפעול מערכת מתלים אדפטיבית.

מערכת המתלים האדפטיבית החדשה של ZF

חברת ZF אמנם מוכרת יותר מתחום תיבות ההילוכים, אך בנוסף לכך היא גם הספקית הגדולה בעולם למערכות מתלים אדפטיביות הנמצאות אצל מיטב יצרני היוקרה בעולם כולל מרצדס-בנץ, אודי, רולס רויס, פורשה, מזראטי ועוד.

 

מערכת מתלים אדפטיבית, שולטת על זרימת השמן בבולמים באופן רציף, מה שמאפשר לבולמים להגיב בצורה שונה לכל תנודת מרכב בהתאם לאפיון של היצרן. מערכת כזו מאפשרת לנהג בלחיצת כפתור לבחור בין כמה מצבי נהיגה כגון מצב נוחות או מצב ספורט.

 

כעת, חברת ZF ביחד עם חברה אמריקאית נוספת ( Levant Power ), נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים למערכת מתלים אדפטיבית חדשה העושה שימוש בבולמים ייחודיים (GenShock-technology) המאפשרים שימוש ברגנרציה של האנרגיה בבולמים לתפעול המערכת או מערכות שונות ברכב. לפי ZF, המערכת החדשה תהיה זולה משמעותית מהמערכות הקיימות כיום בשוק וחסכונית יותר באנרגיה.

 

המערכת מורכבת מבולם ייחודי (GenShock) שבחלקו העליון תותקן משאבה אלקטרו-הידראולית ויחידת בקרה. המשאבה האלקטרו-הידראולית שולטת על זרימת השמן בבולם ובכך מספקת פעולה אדפטיבית של הבולם. בכל זמן שזה מתאפשר, מערכת ייחודית של שסתומים תעביר שמן דרך המשאבה באמצעות תנועת הבוכנה בבולם ובפעולה הפוכה, המשאבה תתפקד כגנרטור שישמש את מערכות החשמל השונות ברכב. באופן עקרוני, ככל שתיסעו יותר בדרכים משובשות, כך המערכת תהיה חסכונית יותר בפעולתה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.