הונדה אקורד עושה הכל כמעט באופן מושלם, אך היא יותר מוצר הנדסי מצוין מאשר משהו שפונה לרגש.

הונדה אקורד - מייצג של הנדסה יפנית במיטבה

האמת שהיה לי קשה לבחון את הונדה אקורד. כלומר הזמן עבר מהר, הקילומטרים נצברו בקלות והקפה בנקודת העצירה הקבועה היה מצוין כרגיל. נהגתי באקורד כמה מאות קילומטרים, חלקם בעיר, חלקם בכבישים המהירים וחלקם בפיתולים מזדמנים. את כולם ה-אקורד מבצעת היטב, תוך כדי הנעמת זמני עם איכות ייצור מעולה, מערכת שמע טובה והתנהגות כביש למופת, אך בשום שלב היא לא ריגשה אותי, כלום, אפילו התחנפתי אליה פה ושם וניקיתי איזה זבוב שנדבק לה לשמשה, אבל היא בשלה, מבצעת את המטלות בצורה כמעט מושלמת אבל לא גורמת לי לשנוא או לאהוב אותה לרגע, אלא רק להעריך אותה על הנדסה טובה, יחידת הנעה משובחת ואיכות ייצור וגימור מהמעלה הראשונה.

 

לומדים להכיר

הדור השמיני של הונדה אקורד, שהוצג ב-2008, היא מכונית מאוד גדולה למראה, בוודאי מול הדור השביעי אותו החליפה. גם המידות שהפרוספקט מציג מאשרים עבודה זו, עם אורך של 4,740 מ"מ (כ-80 ס"מ יותר מהמוחלפת) רוחב של 1,840 מ"מ (80 מ"מ יותר), גובה של 1,440 (זהה), אך בסיס גלגלים צמח רק ב- 35 מ"מ בלבד ל-2,705 מ"מ, עוד נדבר על כך שנעבור למושב האחורי. העיצוב יפני זוויתי כמצופה מהונדה, אך מרשים בהחלט עם אפקט הגעה בעל הרבה יותר נוכחות לעומת הדגם אותו החליפה.

 

ה-אקורד שהתייצבה למבחן, הגיע ברמת הגימור הבסיסית comfort, במחיר של 186,400 ש"ח. כבר עם פתיחת דלת הנהג, מבינים על מה משלמים בהונדה אקורד. לא מעט אנשים מבלבלים בין אבזור לבין רכב פרמיום, כאשר לרמת האבזור אין כל קשר (כמעט) לרמת האיכות/פרמיום הכוללת של הרכב. רכב פרמיום זה קודם כל תחושה. במגע, בחומרים, בנסיעה, במחשבה שהוקדשה לכל פרט ופרט ברכב, בצורה בה כל תא ותא נפתח ברכב וכו'. זה אולי לא מדבר אל הרבה אנשים המסכמים פרמיום ברמת אבזור בלבד, אבל כשאתה רואה, בעצם לא רואה, כל חלק מתכתי חשוף ממסגרת הדלתות הפנימית, אתה מבין שמישהו מכוון גבוהה בהונדה עם האקורד.

 

ברוכים הבאים לעולם ההייטק

עם הכניסה לתא הנוסעים ובזכות המידות שצמחו, מיד מתקבלת תחושה של עמדת שליטה מרווחת ונעימה לשהייה. לא תמצאו באקורד תא נוסעים אירופאי של עור ועץ ועיצוב קלאסי או תחושה יוקרתית, אלא מראה הייטקי מודרני פלסטיקי וקר. המושבים נוחים ותמוכים, איכות החומרים גבוהה ורכה למגע בחלקו העליון של הדשבורד וקצת פחות ככל שיורדים למטה. איכות ההרכבה, לא פחות ממעולה. כל תא אחסון (ויש לא מעט) נפתח בריסון עם תחושה של איכות, כל הכפתורים והמנופים מספקים תחושה שהם כאן להישאר ולעבוד עוד שנים רבות. לפני שנדלג למושב האחורי הבעייתי משהו, נרשם בפנקס המבחן, שהנדסת האנוש באקורד הוקרבה במעט על מזבח העיצוב והמופע הטכנולוגי.

הונדה אקורד - תא נוסעים איכותי אך לא מרחיב דעתו של אדם, לוח המחוונים מרשים אך לא קריא

לוח המחוונים שמול עיניי הנהג, מורכב ממד סל"ד ומד מהירות גדולים למדי, שלכאורה אמורים לספק את המידע באופן ברור, אך בהונדה אוהבים הייטק וייצרו לוח שעונים המספק תחושה של תלת ממד, בנוסף המחט הנעה על מד הסל"ד ומד המהירות, נמצאת מתחת לטבעת המספרים ולא מעל, כך שקריאת המהירות או הסל"ד דורשת תשומת לב מוגזמת, אך המופע עצמו מרשים בהחלט ובלילה הקריאות משתפרת במעט.

 

נקודה נוספת בתחום הנדסת האנוש, אלו הכפתורים של מערכת השמע, אמנם מרווחים וברורים באור יום, אך בחושך הם דומים מידי ושוב מצריכים מבט ארוך מידי בכדי לבחור בכפתור הנכון. גם כפתורי תחנות הרדיו, נמצאים רחוק מידי האחד מהשני ובכדי להגיע לתחנה מספר 6 צריך ידיים ארוכות למדי. אז נכון שישנו תפעול מההגה למערכת השמע, אך לא תמיד רוצים או נוח להשתמש בזה.

 

מסך התצוגה של מערכת השמע, שנמצא בחלקה העליון של הקונסולה, לא פחות ממעולה. ברור וקריא בכל תנאי התאורה, עם תצוגה גדולה ומספרים ואותיות בגודל הנכון. בדגמים המפוארים יותר, מסך זה משמש גם את מערכת הניווט. האכזבה העיקרית שלי מתא הנוסעים, היא רמת האבזור הדלה ברמת הגימור הבסיסית. זה לא שחסר משהו ליום יום, אבל לדוגמה: כניסת USB קיימת רק ברמות הגימור הגבוהות יותר, משהו שנמצא כיום כסטנדרט כמעט בכל סופרמיני מודרנית כיום.

 

מרוצה מאוד בסך הכל מחלקו הקדמי של תא הנוסעים, אני פותח את הדלת האחורית בכדי לראות האם יש שיפור גם מאחור לעומת הדגם המוחלף, בכל זאת בסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס"מ. ו...אכזבה, פתח הכניסה למושב האחורי צר, צר מאוד, כזה שיונדאי i10 יכולה להתחרות בו, אפילו הצלם התלונן. לא משהו שאתה מצפה לו לאור המראה החיצוני של מכונית גדולה למדי לפני פתיחת הדלת. לאחר התרגיל האקרובטי בכניסה למושב האחורי, המצב משתפר עם מושב נוח מאוד, בעל בסיס רחב ומקום מספק לברכיים ולכפות הרגליים. לא מאוד מרווח, אך נוח בהחלט לנסיעות ארוכות אף ל-3 נוסעים.

 

יוצאים לדרך

הונדה אקורד - קל לצבור בחברתה את הקילומטרים

הגיע הזמן לצאת לדרך. כיוון מושב, מראות והגה ותנוחת הנהיגה מתגלה כטובה מאוד כי למרות שמדובר במושב עם כוונון מכני בלבד, אך ההגה בעל טווח תנועה שיספק גבוהים כנמוכים וההתחברות לרכב, מהירה ומידית. בתנועה עירונית, האקורד מתנהלת ברוגע על פגעי האספלט ורוב השיבושים נבלעים כלא היו, אך בסוגי שיבושים אחרים, בעיקר מהסוג הגלי, הנינוחות בתא הנוסעים מופרת במקצת, פורד מונדיאו תספק נוחות נסיעה טובה יותר. בכביש המהיר האקורד שקטה, נינוחה ובת לוויה הבנויה היטב לנסיעות ארוכות ארוכות. הקילומטרים על האספלט השחור נצברים והמתלים מתחילה לגלות סימנים של מערך המכויל לספק חיוך מזדמן בכבישים הנכונים. בדיקת המפרט הטכני מגלה שהאקורד מצוידת במערך מתלים של עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור ואתה מבין ש-הונדה אקורד מעוניינת לספק לך הנהג, לא רק נסיעה נוחה, אלא בעיקר כזו המתגמלת בכבישים הנכונים.

 

הנדסה יפנית במיטבה

רק 156 כוחות סוס אך הדרך בה הם מוגשים לנהג מאפשרים ניצול מלא של כל אחד ואחד מהםאז לפני שנצא לכבישים הנכונים, נבדוק מה מתוקן מלפנים שיסייע לנו להגיע לאותם הכבישים. הדוושה הימנית שולטת על מנוע הייטקי בנפח 2.0 ליטר בהספק של 156 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט סביר של 19.6 קג"מ ב-4,100 סל"ד. לא מספרים שרצים לספר עליהם לחברה, אך המנוע הזה מתגלה כיחידת הנעה משובחת ביותר לאקורד, מודרני, שקט וגמיש במידה, בעיקר בזכות תיבת ההילוכים, שאמנם רק בת 5 יחסי העברה, אך היא חלקה יחסית, מגיבה במהירות ובת לוויה מצוינת למנוע הזה.

 

בכלל, תיבת ההילוכים הזו פועלת בדיוק כפי שהייתם רוצים שתיבה אוטומטית תתפקד. מגיבה במהירות והחלטיות במצב הרגיל, נינוחה ולא היסטרית. מעבר למצב הספורט (עם אפשרות לתפעול ידני מההגה), מגלה שהתיבה לא תחליף הילוך ותשמור על הסל"ד גבוהה גבוהה בתחום היעיל. המצב הידני, הוא מהטובים שפגשתי בקטגוריה. העברת ההילוכים אמנם לא מהירה כברק, אך במצב זה, התיבה לא תעביר הילוך לבד בשום מצב כך שניתן לנהוג על מנתק ההצתה מבלי לחשוש מירידת כוח פתאומית באמצע הסיבוב. גם נושא צריכת הדלק מרשים עם צריכה של 10.5 ק"מ לליטר לכל אורך המבחן, כך שבתנאי נהיגה רגילים, צריכת הדלק תהיה מאוד קרובה לנתוני היצרן של 13.4 ק"מ לליטר.

 

הנדסה יש, אך היכן הרגש?

אז מתלים מהסוג הנכון יש, מנוע משובח מלפנים יש, תיבת הילוכים כבת לוויה עם תו איכות של שדכנית ממאה שערים יש, מה חסר? הגה. ההיגוי באקורד, הוא למעשה החלק שמנוע ממנה להיות באמת מצוינת והטובה ביותר בקטגוריה בתחום הנאה מנהיגה. קשיחות ההגה משתנה כתלות במהירות הנסיעה. בעיר זה רך, אך לא מידי ונוח בהחלט לתמרונים עירוניים. ככל שהמהירות גדלה, הקשיחות מתגברת, עד לרמה כזו שאפילו לי, בחור לא חלש במיוחד, נדרשה מידה של מאמץ לסובב את ההגה. אך לא על זה אני מלין, מה שבאמת מפריע, זה הניתוק וחוסר התקשורת של ההגה. הוא מדויק יחסית והמשקל מצוין (גם אם קצת כבד מידי במהירויות לא חוקיות בעליל), אך הוא פשוט מנתק את הנהג מכל החוויה ומהיכולות המאוד גבוהות של האקורד.

 

הונדה אקורד - התנהגות כביש משובחת אך לא מהנה וכן, להונדה אקורד יש יכולות מאוד גבוהות מבלי להקריב על המזבח את נוחות הנסיעה. בכבישים המהירים היא נינוחה ושקטה יחסית (אך לא מספיר לטעמי) והקילומטרים נצברים בקלות רבה. בכבישים המפותלים האחיזה מאוד גבוהה וזוויות הגלגול מתונות למדי וגם פרובוקציות בכניסה לסיבובים לא יגרמו לאקורד להתבלבל. הבלמים לא פחות ממצוינים, עם עוצמת בלימה טובה, רגש ולא מתעייפים גם לאחר עבודה קשה. תוסיפו לכך את שילוב המנוע ויחידת ההנעה עליהם כבר סיפרנו ויש לכם קרוזרית עם יכולות מאוד גבוהות. לא מכונית ספורט, אבל מכונית מנהלים ספורטיבית בהחלט. אך לצערנו, הונדה אקורד לא נשארה הייטקית רק במראה ובהנדסה, אלא גם בצורת ההגשה של חווית הנהיגה בה. אולי יכעסו עלי במחלקת יחסי הציבור של הונדה, אך ניכר שהאקורד תוכנה ע"י מהנדסים המעדיפים סקס ווירטואלי על פני הדבר האמתי.

 

סיכום מבחן

הונדה אקורד מבצעת הכל, כמעט בשלמות. החל מאיכות הייצור והגימור ובהמשך ישיר יש לה מנוע מצוין המשודך לתיבת הילוכים טובה מאוד בלי שום צורך בגימיקים. היא תספק לרוכשים בדיוק את מה שהם מצפים מהונדה, הרבה הייטק בעיצוב ובהגשה. למי שזה מספיק, הונדה אקורד לא תאכזב את הרוכשים שלה לרגע אחד וכנראה שגם לאורך שנים רבות. אך מי רוצה קצת רגש, תחושה, להזיע קצת, האקורד לא תספק לו את זה וחבל, כי מדובר ברכב שלמרות האבזור הדל יחסית למחירו, הוא הצגה מרשימה של הנדסה יפנית במיטבה כפי שרק Walkman של סוני היה הדבר האמתי.

הונדה אקורד 2.0למפרט המלא:
מנוע 4 צילינדרים i-VTEC
נפח 1,997 סמ"ק
הספק 156 כ"ס ב-6300 סל"ד
מומנט 19.6 קג"מ ב-4100 סל"ד
0-100 קמ"ש 10.6 שניות
מהירות מרבית 214 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 5 הילוכים עם תפעול ידני מההגה
תצורת מרכב סדאן 4 דלתות/ 5 מושבים
אורך/רוחב/גובה 4,740 מ"מ/1,840 מ"מ/1,440 מ"מ
בסיס גלגלים 2,705 מ"מ
צמיגים 205/60 R16
משקל 1,443 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 13.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 10.5 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + VSA +TSA

_mg_9132
_mg_9132
_mg_9262
_mg_9262
_mg_9276
_mg_9276
_mg_9282
_mg_9282
_mg_9284
_mg_9284
_mg_9289
_mg_9289
_mg_9292
_mg_9292
_mg_9317
_mg_9317
_mg_9324
_mg_9324
_mg_9326
_mg_9326
_mg_9328
_mg_9328
_mg_9335
_mg_9335
_mg_9369
_mg_9369
_mg_9372
_mg_9372
_mg_9384
_mg_9384
_mg_9386
_mg_9386
_mg_9387
_mg_9387
_mg_9399
_mg_9399
_mg_9440
_mg_9440
_mg_9444
_mg_9444
_mg_9447
_mg_9447
_mg_9448
_mg_9448
_mg_9450
_mg_9450
_mg_9452
_mg_9452
_mg_9468
_mg_9468

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.