2012 טויוטה יאריס היברידית במבחן צריכת דלק: אותה היאריס המוכרת רק יותר מאובזרת ואם אתם חסכוניים, בקלות תוכלו לראות צריכה ממוצעת של 20-25 ק"מ לליטר בעיר!.

טויוטה יאריס היברידית - הכי חסכונית בעיר

טויוטה אמנם לא המציאה את ההנעה ההיברידית, אך לאחר 15 שנות 'פריוס', טויוטה היא שם נרדף להנעה היברידית ולא בכדי. עם מעל ל-4 מיליון מכוניות היברידיות מתוצרתה שנמכרו עד היום - מתוכן מעל לשלושה מליון מדגם הפריוס (ההיברידית הנמכרת בעולם) – המספרים מדברים בעד עצמם.

 

טויוטה יאריס היברידת הטוב והפחות טובעם הביטחון המלא במערכת ההנעה ההיברידיות שלה (הפריוס זו המכונית האמינה ביותר של טויוטה כיום) טויוטה החלה להציע בשנים האחרונות גם את הדגמים הרגילים שלה עם מערכת הנעה היברידית.

 

אז לאחר שהקאמרי והאוריס זכו ביחידות הנעה היברידיות, הגיע תורה של היאריס הקטנה, שגם זכתה במערכת הנעה היברידית חדשה לחלוטין. היאריס ההיברידית הוצגה לראשונה בתחילת 2012 ועכשיו, היא כאן על אדמת הקודש עם תג מחיר של 114,900 שקל (ההיברידית הזולה בישראל) ועם הבטחה להיות החסכונית ביותר בעיר – צריכה עירונית של29.4 ק”מ לליטר. אז יצאנו לבדוק את ההבטחה מול המציאות.

 

טויוטה יאריס היברידית – עיצוב:

השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי היא מדוע היאריס הרגילה לא נראית ככה. אמנם עניין של טעם, אך העובדות מדברות בעד עצמן, בעוד בנסיעת במבחן עם היאריס הרגילה אף אחד לא סובב את הראש, זו ההיברידית סובבה לא מעט. זה לא שהיא מופת לעיצוב ולא שילמדו את העיצוב שלה בביתי ספר לעיצוב מכוניות, אך הגרסה ההיברידית של היאריס היא מכונית חביבה ומודרנית למראה, יותר מהגרסה הרגילה שפשוט נראית, רגילה.

 

היאריס ההיברידית נבדלת מזו הבנזינית בחזית שונה הכוללת פגוש קדמי חדש (המוסיף 20 מ"מ לאורך) עם כונס אוויר טרפזי ובולט -בהתאם לדגמים החדשים של טויוטה – ובנוסף פנסי חזית מעודכנים הכוללים תאורת LED ליום. מאחור, ההבדל מסתכם בפנסים חדשים מבוססי תאורת LED ובעיצוב הייטקיסטי כיאה לרכב היברידי. מסכמים את ההבדל בין הדגמים אלו הסמלים מלפנים ומאחור המעוטרים בהילה כחולה - כמו כל הדגמים ההיברידיים של טויוטה.

 

 

טויוטה יאריס היברידית – תא הנוסעים:

עם הביסוס התודעתי של מערכת ההנעה ההיברידית, לטויוטה כבר אין צורך לעצב תאי נוסעים חלליים כמו של הפריוס עבור הדגמים ההיברידיים האחרים שלה ומכאן, תא הנוסעים של היאריס ההיברידית כמעט וזהה לחלוטין לדגם הבנזין ונבדל ממנו רק ברמת האבזור הגבוהה יותר ובמספר אלמנטים המזכירים שבכל זאת מדובר במכונית היברידית.

יאריס היברידית - אבזור נדיב, ראות מצוינת החוצה, הנדסת אנוש מצוינת רק חומרים לא מעוררים השראה

עיקר השוני לעומת היאריס הרגילה נמצא בלוח שעונים חדש ומודרני למראה המואר בכחול 'היברידי'. בנוסף ללוח השעונים, נמצא כפתור התנעה כחול, ראש ידית הילוכים בכחול והגה העור (הנעים ונוח לאחיזה) מעוטר בתפירה בחוט בצבע כחול, כמובן.

 

מעבר לאותם שינויים קטנים, זהו אותו תא הנוסעים הפרקטי והמרווח יחסית של היאריס הרגילה המציע מספיק תאי אחסון שימושיים ביחד עם הנדסת אנוש טובה ופשוטה המתאימה לכל גיל – כך שאין צורך להרכיב משקפי קריאה בכדי לדעת מה תפקידו של כל כפתור וכפתור. (לפרטים נוספים: במבחן הדרכים לטויוטה יאריס החדשה).

 

תא מטען זהה בגודלו לדגם הבנזיןהיאריס ההיברידית תוכננה מראש לשאת מערכת הנעה שכזו כך שהמרווח מלפנים, מאחור ובתא הנוסעים לא השתנה כלל. מלפנים התחושה מרווחת ואוורירית תנוחת, הנהיגה זקופה וגבוהה - כיאה לרכב שאמור לבלות את רוב זמנו בעיר – ומאחור מספיק מרווח (אך לא במיוחד) לשני נוסעים מבוגרים, גם מאחורי נהג בגובה של 1.85 מטר.

 

בזכות העובדה שהיאריס החדשה תוכננה מראש לשאת מערכת הנעה היברידית, נפח תא המטען נשאר זהה לגרסת הבנזין ועומד על 286 ליטר (עד גובה המושב), מספיק לצרכים של משפחה קטנה.

 

האיריס ההיברידית - הנמכרת במחיר של 114,900 שקל (10,000 יותר מזו הרגילה) - מוצעת ברמת אבזור אחת בלבד. בין היתר ניתן למצוא: 4 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, בקרת אקלים דו אזורית, מסך מגע מרכזי -toyota touch – בגודל "6.1 עם כניסת USB+AUX, מצלמת נסיעה לאחור, 6 רמקולים, דיבורית BT (כולל חיוג מהמסך), שליטה מההגה על הטלפון ומערכת השמע, ועוד.

 

בתחום הבטיחות, היאריס ההיברידית מציעה 7 כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), בקרת יציבות VSC, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, עיגוני isofix במושבים מאחור ועוד. ליאריס ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק euroNCAP.

 

 

טויוטה יאריס היברידית – על הכביש:

טויוטה יאריס היברידית - לנהגים חסכוניים, לא לממהרים

 

היאריס זוכה ביחידת הנעה היברידית חדשה ובטויוטה מתגאים שיחידת הנעה זו לא כוללת רצועות צרכנים (כולם פועלים על חשמל), מה שמגדיל את רמת האמינות ומקטין את תדירות ההחלפה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית, מונעת את שיחקת הבלמים ואלו דורשים תחזוקה אחת ל-100,000 ק"מ. על המערכת ההיברידית ישנה אחריות לחמש שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים.

 

מערכת ההנעה ההיברידית של היאריס מבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (מחזור אטקינסון) בהספק מרבי של 74 כ"ס ב-4,800 סל"ד ומומנט מרבי של 11.2 קג"מ בין 3,600-4,400 סל"ד. מנוע הבנזין נעזר במנוע חשמלי בהספק של 61 כ"ס ו-17.2 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 100 כ"ס, כמו ביאריס הרגילה.

 

דף הנתונים יספר לנו על ביצועים של 11.8 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 165 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 27.0 ק"מ לליטר (עירונית: 29.4 ק"מ לליטר; בינעירונית: 27.0 ק"מ לליטר).

 

מי שרוכש מכונית כזו, רוכש אותה בראש ובראשונה בשל צריכת הדלק, אז כמובן שביצענו מבחן צריכת דלק מקיף. אך לפני כן, נתייחס אל היאריס ההיברידית כאל מכונית רגילה כמו בכל מבחן דרכים.

 

יכולת תמרון מצוינת בעיר, התנהגות הכביש פושרת  אך כמובן בטוחה וצפויהכמו היאריס הרגילה, גם בזו ההבירידית קל מאוד לנהוג – שדה הראיה טוב מאוד, ההיגוי קל, רך ונוח היכן שמניחים את הידיים, ההגה מצופה עור ונעים לאחיזה והנדסת האנוש מוצלחת. כל אלו הופכים את החיים בתא הנוסעים של היאריס לקלים במיוחד. זו כנראה אחת הסיבות שאנשים בגיל השלישי (המהווים אחוז ניכר מהאוכלוסייה ביפן) מאוד אוהבים את טויוטה - היא לא מסבכת להם את החיים ולא דורשת מהם משקפי קריאה בכדי לדעת מה הכפתור מימין אמור לעשות. הערה אחת להנדסת האנוש, מיקום כניסת ה-USB בתא הכפפות זו ממש לא הנדסה למופת.

 

בכדי לתמוך במערכת ההנעה ההיברידית, טויוטה הקשיחה את המתלים לעומת הדגם הרגיל. כל עוד הכביש סלול היטב או בנסיעה בינעירונית, נוחות הנסיעה טובה, אך לא מפנקת/רכה והיא תמיד על הצד הקשיח באופן מובהק. בנסיעה עירונית על שברי אספלט ובורות, הכיול הקשיח גובה את המחיר מהנוסעים שמרגישים כל פגם משמעותי בכביש, במיוחד לאור המושבים הקשים והלא רכים של היאריס. לאחר נסיעה ממושכת, הם גם מתגלים כלא מספיק נוחים לנסיעות ארוכות. יש לציין שלמרות זאת, ליאריס מתלים בוגרים ובשום שלב הם לא נכנעים לשיבושים או סוגרים מהלך.

 

בידוד הרעשים דומה למדי לדגם הבנזין ומוצלח למדי בסך הכל ועיקר הרעש החודר לתא הנוסעים הוא מכיוון הצמיגים "הירוקים". המנוע שקט באופן כללי (יותר מגרסת הבנזין) אך כאשר כן לוחצים אותו - לטובת עקיפה מהירה לדוגמה - הוא רועש למדי ונשמע קצת מוזר, רעש המזכיר יחידת אוורור תעשייתית. אם הזכרתי עקיפות מהירות, אז תאוצת ביניים 80-120 קמ"ש אורכת כ-8.1 שניות בלבד, נתון נאה למדי לסופרמיני מודרנית.

 

התיבה הרציפה מתפקדת היטב אך כרגיל עם התחושה המוזרה והרועשת בזמן האצהכוח וביצועים, זה לא הצד החזק של היאריס ההיברידית. יש מספיק כוח עד למהירות של 110 קמ"ש והיא תהיה מספיק זריזה אם תדרשו ממנה (ביחד עם התחושה המוזרה של האצה עם תיבה רציפה). צפונה ממהירות זו – עם התגברות התנגדות האוויר - מורגשת דעיכה בכוח וקצב צבירת המהירות איטי יחסית. החיסרון בכוח מורגש גם בזמן שרוצים להאיץ בעליות ארוכות (ירושלים) כאשר "המיץ" של המנוע החשמלי נגמר. כל עוד אתם נוהגים באופן רגוע יחסית, לא יחסר לכם כוח, אבל אם תחפשו ביצועים, כדי לוודא שהסוללה טעונה.

 

אם נסכם את היאריס ההבירידית כמכונית רגילה לכל דבר, אז מדובר בסופרמיני מוצלחת למדי. היא אמנם לא מרשימה בכל הקשור לעיצוב או איכות החומרים בתא הנוסעים כמו חלק מהמתחרות שלה, אך בסך הכל זו טויוטה כמו שטויוטה צריכה להיות – בלי ריגושים אך הכל בנוי נכון ולפי הספר לחיים קלים ופשוטים. זה דרך אגב, בדיוק מה שהלקוחות של טויוטה מחפשים ולא בכדי, היאריס החדשה זוכה להצלחה בקרב הצרכן הפרטי עם צפי מסירות של כ-3,000 רכבים מהדגם - בשנה הראשונה לשיווקו.

 

 

טויוטה יאריס היברידית – מבחן צריכת דלק:

טויוטה יאריס היברידית - דלק זה לא כוס התה שלהעכשיו הגענו לחלק המעניין והחשוב של המבחן, צריכת הדלק בפועל. מי שרוכש את היאריס ההיברידית (או רכבים דומים מסוגה), רוכש אותה בשל צריכת הדלק הנמוכה בראש ובראשונה. מי שנהיגה חסכונית לא נמצאת בראש מעייניו, יכול להסתפק ביאריס הרגילה שכן כבר עכשיו נאמר, שבנהיגה לא חסכונית (אך גם לא מאומצת במיוחד) צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 17-18 ק"מ לליטר. לא רע בכלל, אבל זו לא כוונת המשורר. לכן אנחנו מצפים ממי שרוכש אותה שגם ינהג בהתאם ויסגל הרגלי נהיגה המנצלים את ההנעה ההיברידית, וכך גם בוצע מבחן צריכת הדלק.

 

עוד לפני שניגש לנתונים, כבר אפשר לספר לכם שליאריס ההיברידית יתרון מוחלט על המתחרות בצריכת דלק עירונית ואם היא ננהגת באופן המנצל את יתרונות ההנעה ההיברידית, ניתן בקלות יחסית להשיג צריכה ראלית לחלוטין של בין 20-25 ק"מ לליטר בעיר. את זאת, אף מתחרה לא מסוגלת לעשות כיום. בנסיעה בינעירונית, היא עדיין יכולה להיות מאוד חסכונית, אך עם סופרמיני-דיזל זה כנראה יהיה יותר קל, בזכות יתרון המומנט.

 

התנאים למבחן צריכת הדלק: כל מבחני צריכת הדלק בוצעו עם מזגן עובד (חם בישראל), מערכת שמע עובדת שמעבירה את השעמום של מבחן מסוג זה (בינונית באיכותה ביאריס) ונהג אחד במשקל של 85 ק"ג. בכל המבחנים כפתור ECO היה בשימוש ויש לציין שלמרות שהוא הפוך את דוושת התאוצה "לאדישה" ללחיצה, הוא לא מטריד כאשר נוהגים באופן שליו ורגוע והשימוש בו בהחלט מסייע לנהיגה חסכונית יותר.

 

טויוטה יאריס היברידית - מאוד חסכונית בעיר, מחוץ לעיר עדיף דיזלבשום שלב במהלך המבחן לא נעשו ניסיונות להשיג את נתוני המעבדה (שגם כך נמדדים ללא מזגן) והשתדלתי לנהוג באופן בו כל אחד מסוגל לנהוג באופן יום יומי (גם אם זה משעמם, במיוחד בנסיעה בינעירונית). ההאצות היו מתונות כמובן, אך גם לא כאלו הנמדדות בזמנים של דקות.

 

בתנועה בינעירונית - מהירות הנסיעה נשמרה על בין 90-100 קמ"ש ובכל מקרה, המהירות לא ירדה מ-90 קמ"ש. בעיר - קצב התנועה היה כקצב התנועה הממוצע, גם אם זה גרם לכך שהמערכת עברה מהנעה חשמלית מלאה להנעה משולבת והמהירות נשמרה על 50 קמ"ש כאשר הדבר התאפשר.

 

צריכת הדלק בסיום המבחן עמדה על 22.2 ק"מ לליטר. רוב המבחן היה מכוון חיסכון, אך עדיין כלל מקטע לא קצר (כ-80 ק"מ) בו נבחנה היאריס כמכונית רגילה. במקטע זה צריכת הדלק עמדה על 17.3 ק"מ לליטר.

 

מבחן צריכת דלק – בינעירוני:

מבחן ראשון: מודיעין – עזריאלי (כביש 431):

טווח נסיעה: 39.7 ק"מ.

צריכת דלק: 23.8 ק"מ לליטר.

 

עם ירידה קלה בתחילת הדרך ומחשב דרך המציג נתון ממוצע של 50 ק"מ לליטר, ההתחלה הייתה אופטימית. ככל שהנסיעה נמשכה, לי לפחות היה קשה לשמור על מהירות של 90-100 קמ"ש בכביש בו מותר לנהוג 110 קמ"ש כאשר כל התנועה עוקפת אותי במהירות גובהה בהרבה מזו המותרת.

 

בנסיעה שכזו, כל מה שנשאר זה לשמור על רגל יציבה רוב הזמן – משימה לא פשוטה כלל. צריך להבין שההבדל בין צריכה ממוצעת של 20 ק"מ לליטר לצריכה ממוצעת של 25 ק"מ לליטר, נמדד בסנטימטר אחד של מהלך דוושת הגז ולכך נדרש ריכוז של מנתח מוח בזמן הסרת גידול מהאונה הימנית ורגל יציבה וקלה של בלרינה בכדי לשמור על קצב נסיעה אחיד וחסכוני.

 

מבחן שני: עזריאלי – מודיעין (כביש 431).

טווח נסיעה: 39.6 ק"מ.

צריכת דלק: 21.7 ק"מ לליטר.

 

את אותו המסלול ביצעתי שוב, הפעם הרוח הייתה נגדי וגם הטופוגרפיה, כך שהצריכה הייתה קצת פחות טובה.

 

תובנות לנסיעה בינעירונית: קשה לשמור על נהיגה מאוד חסכונית בנסיעה בינעירונית וההבדל בין נסיעה סופר חסכונית של 25 ק"מ לליטר לנסיעה "סתם" חסכונית של 20 ק"מ לליטר, מצריך רגישות גבוהה במיוחד של הרגל על דוושת הגז. בנוסף, התחושה היא שעם הפריוס קל יותר להשיג צריכה בינעירונית של 20 ק"מ לליטר ואין צורך לפתח רגישות גבוהה למהירות הנסיעה לעומת היאריס. זאת כנראה בשל העובדה שלמרות שהיאריס קטנה יותר, מקדם CdA של הפריוס נמוך יותר מזה של היאריס מה שאומר שהיא רגישה יותר למהירות הנסיעה.

 

 

 

מבחן צריכת דלק - עירוני:

 

מבחן ראשון: עזריאלי – אבן גבירול – אזורי חן:

טווח נסיעה: 7.8 ק"מ

צריכת דלק: 24.4 ק"מ לליטר.

מצב סוללה: כמעט מלאה לחלוטין.

בזמן נהיגה בכביש בינעירוני, המערכת ההיברידית "דואגת" למלא את הסוללה כך שכאשר תגיעו לעיר, זה יהיה עם סוללה טעונה לניצול מרבי של המערכת ההיברידית.

 

למעט העליה "הבזבזנית" לקריה דרך רחוב קפלן, את רחוב אבן גבירול עד לרידינג – מרחק של 4.2 ק"מ - ניתן לעשות בניצול מרבי של הסוללה ומבלי להתאמץ ורק עם קצת מודעות לניצול הסוללה, בקטע דרך זה מחשב הדרך מצביע על צריכה ממוצעת של 30.3 ק"מ לליטר!. בהמשך הדרך, כוחו של המצבר קטן והמנוע נקרא לסייע יותר ועד אזורי חן (7.8 ק"מ) צריכת הדלק עלתה עד ל-24.4 ק"מ לליטר.

 

לאחר הפסקה לצילומים, בוצעה נסיעה חופשית (אך רגועה) לטווח של 37.8 ק"מ ברחבי תל אביב והרצליה שבסיומה, נרשמה צריכה ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר.

 

מבחן שני: רחובות העיר רחובות.

אורך מסלול: 11.2 ק"מ.

צריכת דלק: 26.3 ק"מ לליטר.

 

מבחן זה בוצע כאשר הסוללה בכניסה לעיר מלאה לחלוטין והוא היחידי שנעשה ללא מזגן. אומרים שרחובות היא עיר של שינה וכך גם התנועה התנהלה בה, באטיות מפהקת.

 

מסתבר, שזה מצוין לצריכת הדלק שכן כאן, בלי מאמץ מיוחד ורק עם נהיגה מודעות לניצול הסוללה, צריכת הדלק הייתה הטובה ביותר וזאת למרות שרחובות היא לא עיר מישורית. יש לציין שהתנועה ברובה הייתה דלילה מה שאפשר שיוט רגוע בין הרמזורים על בסיס הכוח החשמלי בלבד.

 

 

מבחן צריכת דלק מעורב (עירוני-בינעירוני): רחובות – תל אביב.

טווח נסיעה: 34.8 ק"מ.

צריכת דלק: 22.2 ק"מ לליטר.

 

נסיעה זו מדמה נסיעה משולבת ושגרתית שעוברת על רובנו בדרכנו לעוד יום עבודה - קצת נסיעה עירונית של 5-10 דקות, נסיעה בן עירונית של כ-10-15 דקות, נסיעה בפקק בינעירוני של עוד 15-20 דקות ונסיעה עירונית קצרה וצפופה של 10 דקות נוספות עד למקום העבודה.

 

הפעם, בתחילת הנסיעה הסוללה הייתה מרוקנת לחלוטין וכבר מהמטרים הראשונים מנוע הבנזין החל לעבוד. כאן אציין שבכל זמן אפשרי, המנוע החשמלי מטעין את הסוללה. כך למשל בסיומה של נסיעה בינעירונית – לא ארוכה במיוחד – תמיד תגיעו לתחום העירוני עם סוללה מלאה ומוכנה לנסיעה חשמלית.

 

בתחילת הנסיעה (עירונית), בזמן שמנוע הבנזין סייע בהנעה וטען במקביל את הסוללה, צריכת הדלק עמדה על בין 12-14 ק"מ לליטר. ככל שנצברו הקילומטרים ועם הכניסה לכביש 431, צריכת הדלק כבר עמדה על 17 ק"מ לליטר.

 

בכביש 431, עם מזגן כמובן ומהירות קבועה, פחות או יותר, של 110 קמ"ש - צריכת הדלק המשיכה לרדת והתייצבה על 22.2 ק"מ לליטר. מהכניסה לאיילון צפון (כביש 20) ועד ההגעה לסוכנות טויוטה ביגאל אלון, צריכת הדלק לא השתנתה זאת למרות שכ-10 ק"מ לפני היעד ביליתי בפקק תנועה איטי במיוחד.

 

טווח נסיעה חשמלי:

טווח הנסיעה המוצהר ע"י היצרן עומד על כ-2 ק"מ עד למהירות נסיעה של 50 קמ"ש. בפועל, ניתן לנהוג גם עד מהירויות של 60-70 קמ"ש עם רגל קלה על הדוושה ובסיוע של ירידה קלה. הטווח המרבי שהושג במבחן עמד על 1.4 ק"מ חשמליים לחלוטין.

 

טיוטה יאריס היברידית – סיכום מבחן:

היאריס ההיברידית מבטיחה להיות הכי חסכונית בעיר וגם מקיימת את זה. כמכונית לכל דבר ועניין, היאריס ההיברידית מציעה את המתכון הקבוע של טויוטה: הנדסת אנוש טובה עם תפעול פשוט וברור של כל רכיב ברכב, תא נוסעים פרקטי, הגה קל, התנהגות כביש בטוחה וצפויה ונוחות נסיעה בינונית עד טובה.

 

היאריס ההיברידית, מוסיפה לכל זה את האפשרות לחיסכון ממשי בצריכת הדלק ובמיוחד בזו העירונית. מערכת ההנעה ההיברידית מוכיחה (שוב) שבתחום העירוני אין לה תחרות וזו של היאריס היא היעילה ביותר כיום עם צריכת דלק עירונית ראלית של 20-25 ק"מ לליטר, תלוי במצב הסוללה ועד כמה אתם חסכוניים בנהיגה שלכם.

 

אם אתם מבלים את עיקר זמנכם בעיר ואתם לא מהנהגים שממהרים להגיע ממקום למקום כמו במרוץ שליחים, אין עוד מכונית אחרת בישראל שתאפשר לכם חיסכון משמעותי שכזה.

2012 טויוטה יאריס היברידית
שנת הצגת הדגם 2012
מערכת הנעה היברידית-בנזין
בנזין מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,497 סמ"ק
הספק 74 ב-4,800 סל"ד
מומנט 11.2 קג"מ בין 3,600-4,400 סל"ד
מנוע חשמלי 61.2 כ"ס
מומנט 17.2 קג"מ
0-100 קמ"ש 11.8 שניות
מהירות מרבית 165 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים רציפה היברידית e-CVT
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 3,905/1,695/1,520
בסיס גלגלים 2,510 מ"מ
צמיגים 185/60 R15
משקל 1,085 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 27.0 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 22.2 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 7 כריות אוויר EBD+ABS+VSC+HAC+TRC
מפרט מלא
תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.