יונדאי i30 היא משפחתית טובה, עם מנוע מצוין, מתלים בוגרים ואבזור טוב. היא אמנם לא מרגשת, אך היא משווה עצמה אל מול הטובות בקטגוריה.

יונדאי i30 - מצטרפת לטובות בקטגוריה

יונדאי i30 היא קפיצת המדרגה הראשונה של יונדאי שהגיע למחוזותינו. ה-i30 מסמלת את הנקודה בה יונדאי הגיע למעשה, בעיקר מבחינה הנדסית לפחות, לרמה בה נמצאות הטובות בקטגוריית המשפחתיות. זו לא רק הבגרות הכוללת של ה-i30, אלא זו גם תשומת הלב לפרטים המציבים אותה כשווה בין שווים, החל מתאורת תא הנוסעים הנכבית בעמעום, המתלים המכוילים נכון, יחידת מנוע+תיבת הילוכים מהירה וחסכונית, הקירור בתא הכפפות ואפילו צליל טריקת הדלתות המעיד על איכות ייצור כוללת.

 

יונדאי i30 הטוב והרעיונדאי אמנם לא ממש הצהירה על כך בריש גלי, אך ה-i30 עברה מתיחת פנים חיצונית קלה באמצע 2010. מתיחת הפנים כוללת גריל חדש ובולט יותר, פגוש קדמי חדש עם כונס אוויר משושה חדש ופנסי ערפל בעיצוב חדש. חצאיות צד בולטות משלימות את המראה הקרבי יותר. השדרוג העיצובי הוא לא מהפכה, אך מקרב את ה-i30 לשפת העיצוב הנוכחית של יונדאי ומשפר את המראה של ה-i30, בעיקר מלפנים.

 

יונדאי i30 - עיצוב:

יונדאי i30, נפלה בין הכיסאות בכל הקשור לעיצוב חיצוני ומהווה סוג של צינור בין עיצוב דגמי העבר של יונדאי לשפת העיצוב החדשה שראינו לראשונה ב-ix35 ובהמשך ב-i25. למרות שרואים אותה לא מעט בכבישים, מלפנים ה-i30 נראית מכונית נאה ומודרנית והעיצוב מוצלח עם שתי יחידות פנסים בולטות עם חופה שקופה וכונס האוויר הטרפזי, שבדגמים החדשים הפך לסימן ההיכר המובהק של יונדאי, משתלב יחד עם פנסי הערפל למראה אגרסיבי במקצת.

 

יונדאי i30 - נראת מיושנת מהצד ובעיקר מאחוראך ככל שהולכים לאחור, למרות גילה הצעיר יחסית של ה-i30 ומתיחת הפנים הקלה, מתקבלת תחושה שהיא מיושנת במקצת במראה שלה. חלק מכך זו תוצאה של מסגרת החלונות השחורה מפלסטיק שנראה לא עדכני, אך בעיקר בשל זוג הפנסים הגדולים מאחור שלא נראים מספיק מודרניים. לא פעם שמענו על כך שהיא מזכירה את ב.מ.וו סדרה 1 ואני נשבע שאני אפילו מכיר מנהלת בכירה בחברת ביטוח שהזמינה ממנהל צי הרכב את ה-i30, רק כי אמרו לה שהיא דומה לסדרה 1 של ב.מ.וו.

 

סיכום עיצוב: יונדאי i30 לא תפיל אף אחד מהרגליים והיא מרגישה קצת מיושנת למרות גילה הצעיר יחסית. דווקא בגרסת הסטיישן, המצב משתפר והיא נאה יותר מגרסת ה-האצ'בק.

 

יונדאי i30 - תא נוסעים:

גם תא הנוסעים של ה-i30, מהווה קפיצת מדרגה ענקית לעומת הדגמים הקודמים של יונדאי, בעיקר מול האלנטרה אותה למעשה החליפה ה-i30. הוא אמנם לא מתעלה בעיצובו למשהו מעבר ליעיל, אך הוא איכותי, מרווח עם משטח חלונות גדול התורם לתחושה אוורירית בתא הנוסעים. ברמת הגימור הבסיסית Inspire בה הגיע רכב המבחן, הכל שחור בלי גוון נוסף של שחור/אפור לישועה או קצת גימור מתכתי בקונסולה המרכזית כפי שיונדאי לרוב משתמשת בו ונמצא ברמת הגימור הגבוהה יותר.

קודר מידי ברמת הגימור הבסיסית וקצת משעמם - לוח המחוונים קריא וברור אך קצת מרגיש מיושן - מערכת שמע טובה אם אבזור נדיב

 

איכות החומרים בתא הנוסעים נעה בין טובה מאוד, אשר מפצה על העיצוב הכל שחור, לבין משהו שגורם לך לשאול למה?. קודם כל נעים לפגוש חומרי דיפון רכים על הדשבורד ושילוב של חומרים רכים בדיפון הדלתות בשילוב עם בד נעים למגע. איכות הפלסטיקה של הקונסולה המרכזית מצוינת ומרגישה איכותית. כל התאים נפתחים בריכוך וכל כפתורי התפעול מרגישים איכותיים בתפקודם, למעט המנופים בצידי ההגה שמרגישים פחות איכותיים לעומת האיכות הכוללת ולוח המחוונים שהוא קריא וברור אך פשוט בעיצובו ונראה לא עדכני.

 

היכן שאלנו למה? לא ברור לנו מדוע, אך ברמת הגימור הבסיסית יונדאי משתמשת בפלסטיק שמרגיש זול למגע בדיוק במקום בו אתם נוגעים כל הזמן, וזה כמובן גלגל ההגה ומשענת היד בדלת. ברמות הגימור הגבוהות יותר ההגה מצופה עור נעים למגע, אך מדוע להזכיר כל הזמן לבעלי רכב החברה שהם מקבלים את הגרסה הזולה?.

 

לטובה נציין שלמרות שישנו גג נפתח (כבר מרמת הבסיס), הגג מספיק מרוחק ואין את התחושה של הפדחת הקרובה לגרוד התקרה כמו ברוב הרכבים בהם מותקן חלון גג. בצד הפרקטי, ימצא הנהג שפע של תאי אכסון לנוחיותו יחד עם 6 מחזיקי כוסות.

 

יונדאי i30 - מושב אחורי מרווח עם אפשרות לקיפול בסיס המושבים לקבלת תא מטען שטוח לחלוטיןעם בסיס גלגלים של 2.65 מטר, מהגדולים בקבוצתה, המושב האחורי מרווח ויספק 2 נוסעים מבוגרים ללא כל בעיה אפילו עם כיסא בטיחות במרכזו. בסיס המושב ניתן לקיפול (פשוט ומהיר) כך שניתן לקבל תא מטען שטוח לחלוטין ונוח להעמסה כמו שרק מכונית האצ'בק יכולה להיות.

 

רמת האבזור בדגם הכניסה טובה, עם מערכת שמע לא רעה באיכותה (כפתורים צפופים במקצת), כניסות AUX+USB+iPod, שליטה מההגה על מערכת השמע, חלון גג חשמלי. דבר קטן אחד, שאלה שנשאלתי לא פעם מדוע ברכבי יונדאי אין התראה על אורות דולקים לאחר כיבוי הרכב? אז זאת כי בכל דגמי יונדאי יש תאורת "עקוב אחרי" הנשארת דולקת למספר שניות מוגדר מראש לאחר כיבוי הרכב. מה שכן חסר לנו אלו 4 חלונות חשמל הנפתחים בלחיצת אחת עם מנגנון הגנה לילדים. רמת הגימור הגבוהה יותר Supreme המוסיפה למחיר 6000 שקלים, מציעה כבר רמת אבזור נדיבה ביותר ומוסיפה חיישן גשם ואורות, מראה פנימית נגד סנוור, בקרת אקלים, גימור מתכתי לקונסולה המרכזית, מושבים משולבי עור, משענת יד מרכזית ועוד.

 

סיכום תא נוסעים: קפיצת מדרגה ענקית ליונדאי, עם תא נוסעים איכותי, איכות הרכבה טובה ואבזור טוב כבר מרמת הגימור הבסיסית. עם עוד קצת מאמץ בתחום עיצוב הפנים, שנראה בדורות הבאים (i35 אלנטרה החדשה למשל), היא תוכל גם לספק תא נוסעים היוצר רגש ולא רק משהו יעיל ותכליתי הגם אם מאובזר בנדיבות.

 

יונדאי i30 - נוהגים ומופתעים לטובה:

ה-i30 ללא תנועה, גורמת לרמת הצפיות לעלות לכך שנשאל: האם הפעם יונדאי עשתה את זה?. התשובה היא כן, גם בתנועה ה-i30 בהחלט מצליחה לעמוד בכל הצפיות ועונה על השאלה בנחרצות.

יונדאי i30 - משתווה בתנועה לטובות בקטגוריה

 

תנוחת הנהיגה ב-i30 טובה בעזרת כיוון גובה למושבים וזאת למרות שבגרסת הבסיס הנבחנת, אין כיוון אופקי להגה. המושבים נוחים יחסית לנסיעות ארוכות, אך לא מספקים כל תמיכה צדית, שבמקרה הזה נדרשת לאור היכולות הדינמיות הטובות של ה-i30. פשלה קטנה בהנדסת האנוש הוא ברז כיוון המשענת, הממוקם בדיוק ליד נקודת העיגון של חגורת הבטיחות, מה שאומר שתוך כדי נסיעה חגורת הבטיחות עולה על ברז הכיוון ומציקה בניסיונות כיוון משענת המושב.

 

עם הלחיצה הראשונה על דוושת הגז, ה-i30 מזנקת בנחישות ונמרצות ומאששת את נתוני הפרוספקט של מנוע ה-1.6 ליטר המוכר עם הספק של 126 כ"ס ב- 6,300 סל"ד ו-16.0 קג"מ ב-4,200 סל"ד. נתוני הביצועים על הנייר ממוצעים, עם 12.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 183 קמ"ש, אך בפועל ה-i30 מרגישה זריזה מאוד ומתחרה היטב בכל משפחתית אחרת גם בזכות תיבת ה-4 הילוכים היעילה שלה והמשקל העצמי הנמוך יחסית של 1,250 ק”ג.

 

הגה חשמלי טוב לכשעצמו אך לא מספיק טוב ביחס ליכולת של ה-i30פחות אהבנו את בידוד הרעשים, הן מהמנוע בזמן תאוצה שהוא סביר בלבד ורעשי רוח וצמיגים החודרים בעוצמה גבוהה מידי בנסיעה בינעירונית, לא מטריד באופן קיצוני, אך פחות טוב מחלק מהמתחרות. תאוצות הביניים סבירות עם 9 שניות בהאצה מ-80-120 קמ"ש. צריכת הדלק סבירה עם 10.1 ק"מ לליטר לאורך המבחן ו-13.8 ק"מ לליטר בשיוט רגוע יחסית הכולל האצות מתונות.

 

גם ב-i30, כמו בכל דגמי יונדאי כמעט, המתלים מכוילים על הצד הקשיח, אך נוחות הנסיעה ב-i30, נעה בין בסדר במהירויות אטיות על פני שיבושים קשים בכביש עירוניים לבין טובה מאוד בשאר סוגי הכבישים ובשום מקרה, היא לא מענישה את הנהג על כיול המתלים הקשיח יחסית.

 

ה-i30 המצוידת מתלה מסוג במקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור, מצטרפת לטובות בקבוצתה בכל הקשור בהתנהגות כביש. רמת האחיזה גבוהה מאוד (גם עם הצמיגים הקטנים יותר ברמת הבסיס), הכניסה לפניה טובה עם זוויות גלגול מתונות ומעט תת היגוי מוחשי צפוי ונשלט. היא אמנם לא מכונית משפחתית ספורטיבית, אך את המטלה הזו היא מבצעת תוך מתן ביטחון רב לאוחז בהגה כמו המתחרות הטובות בקטגוריה.

 

מה שפוגם ביכולות הגבוהות של ה-i30 והיכולת להנות ממנה באמת בפיתולים, זה ההגה. הוא אמנם לא רע בכלל כהגה מתוגבר חשמלית, עם מרכוז ברור המאפשר נסיעה במהירות גבוהה עם תחושת בטחון ברכב וללא צורך בתיקונים הקלים והמעצבנים מהם סובלים רוב ההגאים החשמליים. הוא גם מהיר יחסית עם 2.7 סיבובים מנעילה לנעילה מבלי  להיות תזזיתי ואת רוב רובם של הנהגים הוא בהחלט יספק, אך מעבר לכך הוא לא מפסק משוב על מצב הגלגלים והאחיזה ובנוסף הוא לא מספיק מדויק, מה שאומר שלא ניתן לבחור קו פנייה ולעקוב אחריו אלא יותר "לזרוק" את הרכב לפניה ולתת ליכולות הגבוהות לעשות את שלהן. מערכת בקרת היציבות מצידה מתערבת רק מתי שצריך באמת.

 

סיכום פרק הנהיגה: יונדאי i30 מספקת תמהיל של מנוע נמרץ המשודך לתיבת 4 הילוכים יעילה יחד עם מתלים בוגרים המספקים הן התנהגות כביש טובה ובטוחה ונוחות נסיעה שהוא טובה מאוד ברוב סוגי הכבישים.

 

סיכום מבחן יונדאי i30

יונדאי i30 היא האות לכל שאר היצרניות לפתוח 7 עיניים לכיוון החברה הזו ולהבין שהקוריאנים אלא היפנים החדשים בגרסה משופרת. ה-i30 תוכננה במיוחד לאירופה והיא פגעה בול במטרה עם איכות ייצור וחומרים טובה, אבזור טוב כבר מרמת הבסיס, מתלים בוגרים והתנהגות כביש טובה. מה שכן חסר לה זה עיצוב חוץ ופנים (שכבר טופל עם האלנטרה החדשה) שיעלה אותה לרמה הבאה, כי בכל הקשור לתחום ההנדסה, יונדאי i30 מסתכלת בגובה העיניים לטובות בקבוצתה.

יונדאי  i30 אוטו' 2011 118,000 ש"ח Inspireלמפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2007
מנוע 4 צילינדרים CVVT
נפח 1,591 סמ"ק
הספק 120 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט 16.0 קג"מ ב-4200 סל"ד
0-100 קמ"ש 12.1 שניות
מהירות מרבית 183 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 4 הילוכים
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,245 מ"מ/1,775 מ"מ/1,480 מ"מ
בסיס גלגלים 2,650 מ"מ
צמיגים 185/65 R15
משקל 1,250 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 14.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 10.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + ESP +HBA

hyundai-i30-2011_01
hyundai-i30-2011_01
hyundai-i30-2011_03
hyundai-i30-2011_03
hyundai-i30-2011_04
hyundai-i30-2011_04
hyundai-i30-2011_05
hyundai-i30-2011_05
hyundai-i30-2011_06
hyundai-i30-2011_06
hyundai-i30-2011_07
hyundai-i30-2011_07
hyundai-i30-2011_08
hyundai-i30-2011_08
hyundai-i30-2011_09
hyundai-i30-2011_09
hyundai-i30-2011_10
hyundai-i30-2011_10
hyundai-i30-2011_10a
hyundai-i30-2011_10a
hyundai-i30-2011_11
hyundai-i30-2011_11
hyundai-i30-2011_11a
hyundai-i30-2011_11a
hyundai-i30-2011_12
hyundai-i30-2011_12
hyundai-i30-2011_13
hyundai-i30-2011_13
hyundai-i30-2011_14
hyundai-i30-2011_14
hyundai-i30-2011_15
hyundai-i30-2011_15
hyundai-i30-2011_16
hyundai-i30-2011_16
hyundai-i30-2011_17
hyundai-i30-2011_17
hyundai-i30-2011_18
hyundai-i30-2011_18
hyundai-i30-2011_19
hyundai-i30-2011_19
hyundai-i30-2011_20
hyundai-i30-2011_20
hyundai-i30-2011_22
hyundai-i30-2011_22
hyundai-i30-2011_23
hyundai-i30-2011_23
hyundai-i30-2011_24
hyundai-i30-2011_24
hyundai-i30-2011_25
hyundai-i30-2011_25
hyundai-i30-2011_26
hyundai-i30-2011_26
hyundai-i30-2011_27
hyundai-i30-2011_27
hyundai-i30-2011_28
hyundai-i30-2011_28
hyundai-i30-2011_29
hyundai-i30-2011_29
hyundai-i30-2011_30
hyundai-i30-2011_30
hyundai-i30-2011_33
hyundai-i30-2011_33
hyundai-i30-2011_33a
hyundai-i30-2011_33a
hyundai-i30-2011_34
hyundai-i30-2011_34
hyundai-i30-2011_35
hyundai-i30-2011_35
hyundai-i30-2011_36
hyundai-i30-2011_36
hyundai-i30-2011_37
hyundai-i30-2011_37

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.