יונדאי i35 מביאה לסגמנט המשפחתיות עיצוב ייחודי, מנוע חזק, תיבת שישה הילוכים ואבזור רב, האם זה מספיק בכדי לכבוש את הקטגוריה הכי נמכרת בישראל?

יונדאי i35 נוחתת בישראל ומוסיפה גרסת סדאן כל כך חשובה להיצע של יונדאי ישראל ובכך משלימה את קו המשפחתיות של יונדאי הכולל את בנוסף את דגמי ה-i30. הרי עם עובדות אי אפשר להתווכח, עם ישראל חי ועם ישראל עדיין אוהב את המשפחתית שלו בתצורת סדאן ומשפחתית כזו הייתה חסרה ליונדאי בכדי להשלים באופן סופי ומוחלט את כיבוש טבלת המכירות ובעיקר את כיבוש קטגוריית המשפחתיות הנשלטת עדיין ע"י מאזדה וטויוטה.

 

יונדאי i35יונדאי עד לא לפני הרבה זמן, התעסקה בעיקר בתחום ההנדסה ומחלקת העיצוב ישבה פחות או יותר בחיבוק ידיים. ככה זה כאשר את יצרן צעיר יחסית (אך נמרץ ביותר) במונחים של עולם הרכב. אמנם מידי פעם הבליח לו איזה משהו מעוצב, אך רק עם ה-ix35 התחלנו לראות קו עיצוב מגובש ומזוהה עם המותג יונדאי, כזה שאי אפשר לטעות במוצאה של המכונית גם מבלי להסתכל על הסמל מלפנים.

 

 

יונדאי i35 – פגישה ראשונה

אז אם אמרנו שה-ix35 התחיל את פילוסופיית העיצוב "פיסול בזרימה” או “פיסול נוזלי”, תתרגמו את זה איך שאתם רוצים, יונדאי i35 מביאה למיצוי מוחלט את שפת העיצוב הזו של יונדאי, והאמת, זו בערך הפעם הראשונה שאני מצליח לראות במציאות הפח את השמות המפוצצים שאנשים העיצוב ממציאים. התוצאה על הכביש בכל מקרה, היא מכונית נאה ביותר דמוית קופה המציגה עיצוב מקורי השונה מכל משפחתית סדאן אחרת על הכביש. אז תודה ליונדאי שהפסיקה את שעמום המשפחתיות בישראל.

 

הספקת פרסומות: את יונדאי i35 משווקת 'כלמוביל' היבואנית בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית Inspire נמכרת ב-120 אלף שקל ומציעה 4 חלונות חשמל, מערכת שמע עם כניסות USB+AUX+iPod ושליטה מלאה מההגה, מערכת בקרת שיוט, מזגן מכני וחישוקי פלדה. רמת הגימור הגבוהה יותר Supreme, הנמכרת ב-123,900 שקל, מוסיפה לרשימת האבזור חלון גג נפתח חשמלי, חישוקי 16 אינצ' קלים, גימור בצבעים שונים לתא הנוסעים, חיישן גשם, ריפוד משולב עור ובד ומערכת בקרת אקלים דו אזורית.

 

יונדאי i35 – תא הנוסעים

פתיחת דלת הנהג וכניסה לתא הנוסעים ומגלים שמישהו לא שכח את עפרון העיצוב מחוץ לדלת וזה בהחלט נעים לעין הבוחנת. תא הנוסעים של ה-i35 מעוצב מכל זווית אפשרית וממשיך את קו העיצוב החיצוני עם הרבה משטחים, קימורים קשתיים וגימור אלומיניום בדלתות, בקונסולה המרכזית וסביב ידית ההילוכים. זה עלול להרגיש צעקני או צעיר מידי לחלק מהרוכשים, במיוחד עם בד הריפוד האדום של מכונית המבחן ולשם כך, תא הנוסעים של ה-i35 מוצע גם בשילוב שני גוונים, שחור וחום/קרם (או שחור בלבד ב-Inspire) עם צבע ריפוד בהתאם, אשר "מרגיע" את האווירה למשהו יותר נעים שהולם יותר את אופייה של ה-i35.

תא נוסעים מעוצב אך עשוי להרגיש צעקני - המרווח מאחור מרשים - התקרה נמוכה לגבוהים מאחור - לוח המחוונים ברור וקריא ביום ובלילה - מערכת בקרת אקלים מקפיאה ונוחה לשימוש

בעוד תא הנוסעים מרשים בעיצובו, הפלסטיקה קצת פחות. רובה קשיחה ומשהו במרקם של הפלסטיקה מרגיש קצת לא עדכני מספיק וקצת פחות איכותי מה-i30, למרות שבסך הכל, ה-i35 מרגישה מודרנית ומתקדמת יותר ואיכות ההרכבה טובה. על אף השימוש הנרחב בפלסטיקה קשיחה, במקומות החשובים, היכן שגוף הנהג נמצא במגע עם הרכב, תמיד תמצאו ריפוד רך ונעים למגע, במיוחד במשענת המרכזית (עם הארכה אופקית) הרחבה והנוחה למנוחת המפרקים.

 

המרווח במושב האחורי מצוין - אך התקרה תאתגר גבוהים, במיוחד את הנוסע האמצעיליונדאי i35 מידת אורך של 4.53 מטר, הקצרה מרוב המתחרות שלה (מה שטוב לחניה), אך בכל הקשור במה שנמצא בין הגלגלים, כלומר תא הנוסעים, היו מאוד נדיבים ביונדאי עם בסיס גלגלים של 2.70 מטר (1775 מ”מ רוחב), מספר המציב אותה בראשות הקטגוריה (יחד עם רנו פלואנס). זה כמובן מוצא ביטוי במרווח בתא הנוסעים הן מלפנים ובעיקר מאחור, שם ישנו מקום נרחב לברכיים, הרחוקות מאוד מהמושב מלפנים. אין בעיה לצרף נוסע שלישי מאחור, אך זה יאלץ להיות נמוך קומה, מה מביא אותנו לאחת מהנקודות הבעייתיות שהעיצוב החיצוני דמוי הקופה וקו הגג הנמוך גובים מתא הנוסעים.

 

במידה ואתם מעל1.85 מטר,אתם תאתגרו את התקרה הנמוכה של ה-i35 ומאחור אתם תגרדו את התקרה (אבל לפחות יש מרווח להימרח על המושב). מלפנים ישנה תחושה של אינטימיות בשל הגג הנמוך וקורת ה-A בעלת הזווית החדה ביחס לתא הנוסעים וגם שם נהגים מעל 1.85 מטר עשויים לגרד את התקרה גם כאשר המושב במצבו הנמוך ביותר. בתחילת המבחן זה הפריע במידה מסוימת, אך עם הזמן מתרגלים ונהנים מהתחושה האינטימית הזו מלפנים.

 

תפעול הכפתורים על ההגה נוח מאודהנדסת האנוש ב-i35 טובה מאוד ברובה, בעיקר בכל מה שקרוב לנהג וזה אומר שאת החלונות, כיוון המראות, ידית ההילוכים, מערכת בקרת האקלים (המקפיאה והמצוינת) והכפתורים שעל ההגה (מערכת שמע, בקרת שיוט ומחשב דרך), קל מאוד לתפעל באופן כמעט עיוור. מה שפחות נוח לתפעל זו את מערכת השמע דרך הקונסולה המרכזית, בעיצוב ארכאי יש לציין, בשל פיזור כפתורים רחב מידי שגם רחוקים לגישה מעמדת הנהג. ניתן להתנחם בכך שהשליטה על מערכת השמע באמצעות הכפתורים שעל ההגה כל כך נוחה ופשוטה שאפילו לא פעם אחת נזקקתי להשתמש בכפתורים של מערכת השמע בקונסולה המרכזית אולי למעט כפתור עוצמת השמע שהוא נוח מאוד לשימוש. פתחי המיזוג המרכזיים, ממוקמים נמוך מידי כך שבכיוון לראש הנהג, גם כפות הידיים סופגות את הקור.

 

עם הדגש על העיצוב, עדיין  לא שכחו ב-i35 את תחום הפרקטיקה בתא הנוסעים וישנם תאי אחסון במידה הנכונה כולל 2 מחזיקי כוסות במיקום נכון ונוח ועוד 4 מחזיקי בקבוקים (חצי ליטר) בדלתות, תא ענק מתחת למשענת המרכזית (המצוינת ונוחה לכשעצמה), תא סגור בקונסולה המרכזית לחיבור נגן חיצוני עם מקום לסלולרי סיגריות ועוד. המושבים עצמם המשלבים ריפוד עור ובד בדגם ה-Supreme נראים מצוין והם נוחים ותומכים גם לאחר שעות רבות מאחורי ההגה. תא המטען מציע נפח מכובד של 485 ליטר עם פתח הטענה רחב ונוח יחסית להעמסה, כולל אפשרות לקיפול מהיר של המושבים מאחור עבור מטענים ארוכים.

 

יונדאי i35 - מנוע וביצועים

בזכות המנוע החזק רוב המשפחתיות יראו את חלקה האחורי והנאה ביציאה מהרמזור

יונדאי i35 מציבה בחרטומה יחידת הנעה מוכרת אך משופרת מסדרת מנועי Gamma. המנוע האטמוספרי (D-CVVT+VIS) והמשופר בנפח 1.6 ליטר מפיק 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד. על הנייר זה נשמע כמו רצועת כוח צרה, אך בפועל זה עובד באופן משכנע, בעיקר בזכות תיבת ששת ההילוכים אוטו' החדשה עם תפעול ידני יעיל ממוט ההילוכים. התיבה עצמה מהירה, חלקה ועושה עבודתה נאמנה גם תחת עומס ויחד עם התפעול הידני הנוח לבלימת מנוע במדרון, השילוב מנוע+תיבת הילוכים עובד כאן בהרמוניה מוצלחת.

 

למרות ההספק הגבוה, לא תרגישו הבדל מוחשי של ממש לעומת ה-i30 על אף שהמספרים אומרים אחרת עם 11.6 שניות 0-100 קמ”ש ל-i35 לעומת 12.1 שניות ל-i30. למרות זאת נציין שמאזדה 3 שהצטרפה לחלק מהמבחן, נשארה מאחור בכל פעם מחדש במבחני תאוצה או בעליות ארוכות ותלולות, כך שבהחלט ניתן להגיד שה-i35 היא מכונית הזריזה ומהירה יותר בקרב המשפחתיות 1.6 ליטר אטמוספרי.

 

אחת הסיבות לכך שהתחושה לא כל כך מוחשית, וזו גם אחת מנקודת החוזק של ה-i35 זהו בידוד הרעשים. אמנם רעשי כביש מהצמיגים נשמעים, אך רעשי הרוח מודחקים היטב מתא הנוסעים ושאון המנוע מתון עוד יותר, כך שעד ל-4,000 סל"ד המנוע כלל לא נשמע מתאמץ וגם מעל לכך הוא לא צורמני או רועש מידי.

 

יונדאי i35 - נוחות נסיעה והתנהגות כביש

יונדאי i35 מציעה התנהגות כביש טובה, אך קצת פחות מאחותה ה-i30

יונדאי i35, מכוונת בראש ובראשונה לשוק האמריקאי שם היא נמכרת בהצלחה מרובה. בפועל זה אומר שה-i35 זכתה לתצורת מתלים מאחור השונה מה-i30 האירופאית, מוט פיתול לעומת מתלה רב חיבורי בהתאמה. בחיי היום יום, נדמה שדווקא המתלים של ה-i35 יערבו יותר לישבנו של הנהג הישראלי, הם מספקים נוחות נסיעה טובה מאוד יחד עם רכות נשלטת ולא רופסת בשילוב מוצלח בין קשיחות הקפיצים ורכות הבולמים. למרות זאת, מול שיבושים מאתגרים יותר כגון בורות ופסי האטה לא תקניים, מתלי ה-i35 יתרגשו וירעדו מה שה-i30 לא תעשה.

 

יונדאי i35המושבים הנוחים והתומכים, תורמים לתנוחת נהיגה מצוינת מהסוג המחבר את הנהג למכונית ביחד עם כיוון מלא להגה שהוא בעל קוטר ועובי במידות הנכונות. כמו כל המכוניות המודרניות, גם ב-i35 ההיגוי בעל תגבור חשמלי, קל בעיר ומתקשח בהדרגה עם העליה במהירות וזה עובד לא רע בכלל. הוא אמנם לא מעביר כל תחושה לידי הנהג ואת הכל צריך להרגיש דרך הישבן, אך הוא מדויק יחסית, בעל משקל טוב, נוח לאחיזה, מהיר ותואם מאוד את אופייה של ה-i35.

 

בכבישים המהירים, ה-i35 מרגישה מוצקה ויציבה, שינויי כיוון מתבצעים בזריזות ללא זוויות גלגול כמעט ועם תחושת המוצקות הכוללת, אין כל בעיה לנהוג במהירויות שהשתיקה יפה להן בביטחון רב מאוד. רק נקודה אחת חלשה ראויה לציון, מרכוז ההיגוי דומה לשיווי משקל לא יציב כך שלא פעם צריך לתקן את פקודת ההיגוי מסביב למרכזו או שנדרש תפעול כירורגי של ההגה בכדי לא לחצות את אותה נקודה.

 

את משימת הכביש המפותל, צולחת ה-i35 בציון טוב, אך פחות מזה של ה-i30. הכניסה לפנייה מיידית, ההיגוי מהיר ומדויק ויחד עם האחיזה גבוהה וזוויות הגלגול מתונות, מספקת ה-i35 תחושת בטחון גובהה לנהג ואפילו חיוך קטן, אך בשורה התחתונה היא פשוט פחות מוכשרת מה-i30 עם נטייה לכניסה מוקדמת יותר לתת היגוי והמתלים שלא מצליחים להתמודד היטב עם שיבושים מאתגרים מחייבים את הורדת הקצב מידי פעם. תיבת ההילוכים מסייעת למצות היטב את אונו של המנוע, אך בנהיגה נמרצת של ממש ובשימוש במצב הידני, היא תעלה הילוך עצמאית לקראת מנתק ההצתה. הבלמים דרך אגב, טובים מאוד בעלי עצמה עם דוושה בעלת מהלך לינארי נכון והם דועכים רק בשימוש אגרסיבי מאוד.

יונדאי i35

אם נסכם את פרק הנהיגה, עבור הנהג הממוצע (וגם יותר מכך) ה-i35 עושה את עבודה באופן מוצלח, בטוח וצפוי ואפילו יכולה להיות קצת מהנה. יותר מכך, אנחנו לא באמת צריכים או מצפים מהמכונית המשפחתית שלנו.

 

צריכת דלק: בסיכום המבחן ובנהיגה לא מתונה בעליל, נרשמה צריכת דלק שעמדה על 9.8 ק"מ לליטר. בכביש הבינעירוני לא התקשינו לראות צריכה של 16 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה.

 

יונדאי i35 – סיכום מבחן

יונדאי i35 היא ללא ספק המרענן הרשמי של הקיץ בסגמנט המשפחתיות. אמנם יש לה נקודת חולשה עיקרית בדמות התקרה הנמוכה על מזבח העיצוב, אך יש לה מספיק נקודות חזקות כגון בידוד תא נוסעים מצוין, נוחות נסיעה טובה כמעט על כל סוגי הכבישים, תיבת שישה הילוכים חלקה המחוברת למנוע חזק ונמרץ, התנהגות כביש טובה, מרווח מצוין לנוסעים מאחור, תא מטען שימושי, צריכת דלק בינעירונית טובה ורמת אבזור גבוהה.

 

אם תוסיפו לנקודות האיכות הרבות שלה את העיצוב המיוחד והייחודי, ה-i35 הופכת למשהו שמדבר גם אל הרגש ולא רק אל השכל כמו רב המשפחתיות הנעות בכבישי ארצנו, כל שעם תג מחיר המתחיל ב-120,000 שקל, יונדאי i35 היא לא עוד אופציה, אלא אופציה מהטובות שיש בהיצע, כזו שכל אחד לפני רכישה, חייב לפחות לבדוק אותה.

יונדאי i35 אוטו' 1.6 ליטר 2011למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2010
מנוע 4 צילינדרים D-CVVT
נפח 1,591 סמ"ק
הספק 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט 16.1 קג"מ ב-4850 סל"ד
0-100 קמ"ש 11.6 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 6 הילוכים
תצורת מרכב 4 דלתות סדאן
אורך/רוחב/גובה 4,530 מ"מ/1,775 מ"מ/1,445 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
צמיגים 205/55 R16 גלגל חלופי מלא
משקל 1,220 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 14.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן - ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (ANCAP+IIHS) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + ESP + VSM + HBA

1_mg_5860
1_mg_5860
1_mg_5866
1_mg_5866
1_mg_5871
1_mg_5871
1_mg_5872
1_mg_5872
1_mg_5877
1_mg_5877
1_mg_5881
1_mg_5881
1_mg_5889
1_mg_5889
1_mg_5890
1_mg_5890
1_mg_5891
1_mg_5891
1_mg_5894
1_mg_5894
1_mg_5898
1_mg_5898
1_mg_5906
1_mg_5906
1_mg_5911
1_mg_5911
1_mg_5924
1_mg_5924
1_mg_5955
1_mg_5955
1_mg_5957
1_mg_5957
1_mg_5962
1_mg_5962
1_mg_5966
1_mg_5966
1_mg_5969
1_mg_5969
1_mg_5974
1_mg_5974
1_mg_5981
1_mg_5981
1_mg_5983
1_mg_5983
1_mg_6017
1_mg_6017
1_mg_6028
1_mg_6028
_1
_1
_2
_2
_3
_3
_5
_5
_11
_11
_mg_5650
_mg_5650
_mg_5678
_mg_5678
_mg_5679
_mg_5679
_mg_5791
_mg_5791
_mg_5803
_mg_5803
_mg_5837
_mg_5837
_mg_5839
_mg_5839
_mg_6033
_mg_6033
_mg_6035
_mg_6035
_mg_6059
_mg_6059
_mg_6063
_mg_6063
_mg_6066
_mg_6066
_mg_6073
_mg_6073
_mg_6079
_mg_6079
_mg_6081
_mg_6081
_mg_6083
_mg_6083
_mg_6086
_mg_6086
_mg_6092
_mg_6092
_mg_6095
_mg_6095
_mg_6097
_mg_6097
_mg_6101
_mg_6101
_mg_6103
_mg_6103
_mg_6104
_mg_6104
_mg_6128
_mg_6128
_mg_6129
_mg_6129
_mg_6134
_mg_6134
_mg_6159
_mg_6159
_mg_6172
_mg_6172

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 17

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.