יונדאי i35 משלימה את משפחת ה-i30 עם גרסת סדאן מעוצבת, מודרנית, מאובזרת, זריזה ומרווחת.

יונדאי i35 - רק אל תגידו שהיא משעממת למראה

יונדאי אמנם כבשה את ראשות טבלת המכירות במחצית הראשונה של 2011, אך בתחום הרכבים המשפחתיים, הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, מאזדה 3 וטויוטה קורולה הן עדיין המשפחתיות הנמכרות ביותר. כך יצא שלמרות שיונדאי i30 נמכרת בהצלחה לציי רכב, השוק הישראלי עדיין מעדיף את המכונית המשפחתית שלו בתצורת סדאן.

 

כעת עם הגעתה של ה-i35 אלנטרה סדאן (בשאר העולם היא נקראת רק אלנטרה) יונדאי משלימה את קו דגמי המשפחתיות שלה (המאוד רחב יש לציין) ומוכנה להסתער על המקום הראשון גם בסגמנט המשפחתיות ולא פחות חשוב מכך, להביא את הצרכן הפרטי לבחור במכונית משפחתית של יונדאי. יונדאי i35 משווקת בשתי רמות גימור Inspire ב-120 אלף שקל ו-Supreme המוסיפה לרשימת האבזור חלון גג נפתח חשמלי, חישוקי 16 אינצ' קלים, גימור בצבעים שונים לתא הנוסעים, חיישן גשם, ריפוד משולב עור ובד ומערכת בקרת אקלים דו אזורית וזאת בתוספת של 3,900 ש"ח בלבד.

 

עיצוב:

העיצוב מרשים כמעט מכל זוויתיונדאי i35 היא מכונית נאה למדי עם עם עיצוב דמוי קופה אשר מביא למיצוי כמעט מושלם את קו העיצוב החדש של יונדאי "פיסול בזרימה", הניכר בכל קפל פח בעיצובה של ה-i35. יפה או לא יפה זה כבר עניין של טעם אישי, אך יונדאי i35 מביאה משהו חדש, רענן ושונה מכל משפחתית אחרת הנמכרת בישראל והיא בטח שלא משעממת למראה.

 

 

תא הנוסעים:

תא הנוסעים מרשים בעיצובו, תנוחת הנהיגה טובה, בידוד הרעשים טוב מאוד, האבזור רב והמרווח מאחור מרשים

תא הנוסעים של ה-i35 ממשיך את קו העיצוב החיצוני ואין מקום אחד שלא מרגישים שיד מעצב נגעה בו. העיצוב החיצוני המפוסל דמוי הקופה גובה מחיר מתא הנוסעים בדמות מרווח הראש שיהיה מצומצם לנהגים מעל 1.85 מטר ובתחושה אינטימית יחסית מלפנים (לא צפופה!), גם בשל קו החלונות הצר. המושבים מלפנים נוחים ותומכים (אך לא רכים) ותנוחת הנהיגה טובה מאוד, מהסוג המחבר את הנהג לרכב מהשנייה הראשונה בה הוא מתיישב מול ההגה. עם בסיס גלגלים של 2.70 מטר, מהגדולים בקטגוריה, המרווח מאחור לא פחות ממצוין עם ספסל אחורי נוח לשני נוסעים, אך נוסע שלישי חייב להיות נמוך קומה.

 

איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד ולמרות שיש גם פלסטיקה קשיחה לרוב, הטקסטורה נעימה לעין בוחנת ובכל מקרה היכן שהידיים שלכם מונחות תמיד תמצאו חומרים רכים ונעימים למגע יחד משענת מרכזית נוחה מאוד. הנדסת האנוש טובה מאוד ברובה בכל מה שנמצא ליד הנהג והכל נוח מאוד וברור לתפעול כולל לוח מחוונים קריאה וברור בכל שעות היום. קצת פחות אהבנו את פיזור הכפתורים של מערכת השמע, אך בכל מקרה הכל ניתן לתפעול מההגה. תא המטען בנפח 485 ליטר, בעל פתח הטענה רחב ונוח לנוח להעמסה עם אפשרות לקיפול המושבים למטענים ארוכים יותר.

 

 

יחידת הנעה ותיבת הילוכים:

תיבת שישה הילוכים תורמת לניצול טוב יותר של המנוע ולשיוט רגוע ביותר

יונדאי i35 זוכה למנוע המוכר של ה-i30 שעבר מקצה שיפורים קל המביא את ההספק ל-132 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד. המנוע הזה זוכה גם לתיבת 6 הילוכים חדשה לעומת 4 הילוכים ב-i30 וברוב המתחרות. למרות שדף הנתונים מספר על 11.6 שניות 0-100 קמ"ש לעומת 12.1 שניות ב-i30, בחיי היום יום לא תרגישו בהבדל מוחשי של ממש, בעיקר כי תיבת ההילוכים מכוילת לחיסכון, אך ה-i35 היא עדיין המשפחתית 1.6 אטמוספרי הכי זריזה שיש כיום.

 

תיבה ההילוכים עצמה חלקה, מהירה ובעיקר תורמת לתחושה חסרת מאמץ של המנוע (120 קמ”ש ב-2,800 סל”ד). צריכת דלק? תאלצו להמתין למבחן המלא, אך כן נציין שבכביש המהיר ניתן לרשום בשיוט מהיר ורגוע (אך לא חסכוני במיוחד) צריכה של 16 ק"מ לליטר.

 

 

על הכביש:

יונדאי i35 - נוחות נסיעה והתנהגות כביש טובה, קצת פחות מוכשרת מה-i30

הדבר הראשון שתרגישו עם תחילת הנסיעה ב-i35 זה את בידוד הרעשים המצוין, בעיקר של המנוע. עד ל-4,000 סל"ד שאון המנוע חודר במתינות לתא הנוסעים ובפועל זה תורם מאוד לאווירה נינוחה וחסרת מאמץ בתא הנוסעים. אם תאמצו את המנוע כמו שהוא אוהב, אז בסל"ד גבוהה שאון המנוע מוחשי אך עדיין הרבה פחות ממה שהתרגלנו משאר דגמי יונדאי. כמכונית המיועדת לשוק האמריקאי בעיקר ושלא תימכר במערב אירופה, כיול ותצורת המתלים כאן שונה מה-i30 ואולי אף יותר מתאים לאופי הישראלי. בפועל זה אומר שה-i35 מרגישה רכה יותר ומציע נוחות נסיעה טובה למדי, אך היא פחות מוצלחת מה-i30 האירופאית בכל הקשור בטיפול בבורות ובמפגעים קשים.

 

התנהגות הכביש של ה-i35 טובה מאוד ובטוחה, קצת פחות מוכשרת מה-i30 בשל תצורת המתלים השונה אך עדיין היכולות גבוהות, האחיזה גבוהה ובהחלט ניתן לנהוג בה בקצב מהיר בכביש המפותל, אך שוב קצת פחות מוצלח מה-i30. צריך לציין שרוב רובם של הרוכשים, כלל לא ירגישו בכך וזו בעיקר הרצון של כתבי רכב למצוא את הספורט בכל מכונית שהיא לא מכונית ספורט.

 

המבחן המלא יפורסם ביום ראשון 17.07.2011.

 

סיכום נהיגה ראשונה – יונדאי i35.

כלמוביל מנחיתה לשוק המשפחתיות מתחרה מעוצבת ומודרנית הממשיכה את קו המוצרים המצליח והמשתפר של יונדאי וכבר לא מדובר רק באופציה בעיקר לציי רכב אלא באופציה משכנעת מאוד בעיקר לצרכן הפרטי.

 

יונדאי i35 מרגישה כמכונית מוצלחת מאוד המציעה שילוב של מראה חיצוני מושך ומפוסל השונה מכל העדר, תא נוסעים נוח ושקט, עם רמת אבזור גובהה ומרווח מצוין מאחור. את המסקנות המלאות, תכלו לקרוא במבחן המלא.

יונדאי i35 אוטו' 1.6 ליטר 2011למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2010
מנוע 4 צילינדרים D-CVVT
נפח 1,591 סמ"ק
הספק 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט 16.1 קג"מ ב-4850 סל"ד
0-100 קמ"ש 11.6 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 6 הילוכים
תצורת מרכב 4 דלתות סדאן
אורך/רוחב/גובה 4,530 מ"מ/1,775 מ"מ/1,445 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
צמיגים 205/55 R16 גלגל חלופי מלא
משקל 1,220 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 14.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן - ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (ANCAP+IIHS) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + ESP + VSM + HBA
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.