לקסוס IS250 מנסה להתחרות באירופה באמצעות אבזור שופע, הנעה אחורית, אמינות מוכחת ושירות מעולה, אך האם זה מספיק?

למכוניות הספורט סאלון באירופה, מסוגה של הלקסוס IS250 הנבחנת, יש חיים קשים. מצד אחד הן נדרשות להציע איכות חיים גבוהה הכוללת אבזור רב, עיצוב המשדר יוקרה אך דינאמי/כוחני, נחות ונינוחות הן בתא הנוסעים והן מכיוון המתלים/מנוע ועל כל זאת, הן צריכות גם להציע התנהגות כביש למופת מהסוג המעלה חיוך, היגוי מהיר ומדויק וביצועים מרגשים. לא קל להיות מכונית משפחתית גדולה ספורטיבית ויוקרתית, לכן הקטגוריה הזו היא מאוד מצומצמת ולא פשוט להיכנס אליה, לאחר המבחן, ניתן להגיד בברור של-לקסוס IS250 יש מקום ברשימה הזו כשווה בין שווים ואף יותר מכך.

 

נפגשים

לקסוס IS250 במבחן דרכים - נראית מאחור כמו היפנית של השכןלקסוס IS הנוכחית (דור שני), נחשפה לעולם כבר בשנת 2005 ועברה כבר שתי מתיחות פנים קלות ב-2009 וב-2011 שלא שינו הרבה חיצונית. המפתחות שקבלתי, טוב לא מפתחות של פשוטי העם אלא כרטיס כניסה והתנעה ללא מפתח שנשאר בכיס לאורך כל המבחן, הובילו אותי ללקסוס IS250 בצבע בז' שדי הולם אותה. העיצוב יוקרתי ואלגנטי עם רמיזה ברורה לצד הספורטיבי. נגיעות כרום במידה הנכונה, משלימות את מראה הפרמיום ומלפנים ומהצד העיצוב בהחלט עושה את העבודה, “היא יפה אני רושם לעצמי”. רק שמאחור, מישהו נזכר במוצאה היפני ודאג שתראה כמו הליסינג של השכן, חבל, כי הלקסוס IS המכונית היפה ביותר בהיצע של לקסוס וגם בקרב המתחרות.

 

מכונית המבחן הייתה גרסת הבסיס בתוספת חבילת plus במחיר של 290,000 ש”ח (מחיר בסיס 265,000 ש”ח). כניסה לתא הנוסעים מספקת מיד את תחושת הפרמיום העשירה כמצופה. התחושה המתקבלת מאוד אוורירית בזכות השימוש בגוונים בהירים יחד עם השימוש בגימור מתכתי. המושבים עטופי עור בהיר, שני גוונים לדשבורד, כאשר חלקו העליון עשוי מחומר רך למגע ואיכותי מאוד המשדר מוצקות שתשרוד לעוד הרבה שנים. ידיות האחיזה של הדלתות בגימור מתכתי מציירות את האות L, הסמל של לקסוס ויוצרות ייחוד מעניין ולא שגרתי.

לקסוס IS250 - עיצוב פנים לא מעורר השראה אך נעים ומפנק מאוד לשהייה

איכות החומרים וההרכבה, מהמעלה הראשונה בכל תא הנוסעים כמצופה מלקסוס, למרות שפה ושם נמצאים מתגים סופרים מהמחסן של חברת האם טויוטה. כניסה למושב האחורי, תגלה מרווח מצומצם לכפות הרגליים, למרות בסיס גלגלים של 273 ס"מ והמושב עצמו מתאים לשני נוסעים בלבד. מעבר לכך, המושב האחורי נוח ורחב ומעניק תמיכה טובה לירכיים גם בנסיעות ארוכות.

 

הקונסלה המרכזית בדגם הנבחן, הגיע אמנם ללא מסך המגע שנמצא ברמות האבזור הגבוהות יותר, אך גם בלעדיו היא מספק את כל מה שצריך ויותר. למרות שפע הכפתורים התורמים לתחושת העושר, הנדסת אנוש טובה והכל נהיר ונגיש במרחק נגיעה, שתי דקות במושב הנהג יספיקו לכם להרגיש בבית. לוח המחוונים והמכשירים קריא בכל שעות היום ומיקום השמש, בעיקר תודות לשימוש בתאורת optitron בלוח המחוונים, שלא רק קריאה מאוד, אלא משרה אווירה יוקרתית יחד עם חומרי הדיפון המונעים השתקפות, נפלא!.

רשימת האבזור הארוכה כוללת, ריפודי עור ומושבים חשמליים, חלון גג נפתח חשמלי, בקרת שיוט מתקדמת, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, בקרת יציבות ובקרת משיכה, מנופי תפעול מההגה לתיבת ההילוכים, דיבורית בלוט'וס, כפתורי שליטה מההגה על מחשב הדרך ומערכת השמע ואפשר להמשיך עוד ועוד. אם אתם באמת רוצים פינוק אמיתי, תפנו לגרסת הפרמיום המוסיפה מסך מגע מרכזי, מושבים עם עור משובח ואוורור, הגה חשמלי, פנסי בי-קסנון ותאורת LED ליום, זכרונות למושבים והיד עוד נטויה, במחיר ללא תחרות של ממש.

 

מתניעים

נחיתה בכיסא הנהג, הנוח מאוד לכשעצמו עם שפע אפשרויות כיוון, חושפת תקרה נמוכה, זה המחיר שמשלמים על העיצוב והגג הנפתח. לקסוס IS היא מכונית מהסוג האינטימי, למרות זאת תא הנוסעים מרווח ונעים כמו צימר יוקרתי עם אח בחורף, אני אהבתי את זה, זה יוצר חיבור מיידי ומהסוג הטוב עם הרכב. תנוחת הנהיגה טובה בזכות המושבים החשמליים וההגה המתכוונן (ידנית, לעומת חשמלי בגרסאות היקרות יותר), מאחור יותר נגלה שהמושבים לא מספקים מספיק תמיכה צידית, במיוחד לאור היכולות הגבוהות מאוד של ה-IS . סידור מראות הצד חושף שהן ממספקות ראות מעולה לאחור (למה לא כולם עושים כך?), אך מצד שני יוצרות שטח מת רב מידי בצידה הימני יחד עם קורת A.

לחיצה על כפתור ההתנעה הסקסי, תעיר משנתו את מנוע ה-2.5 ליטר V6 בהספק 208 כ"ס ו-25.2 קג"מ, וכל זאת בשקט מופתי ומופע ויזואלי של לוח המחוונים,מחניף ונחמד. בכלל, הלקסוס IS250 תתגלה לאורך כל המבחן כמכונית מאוד שקטה ובת לוויה נעימה, ולמעט רחש קבוע מהצמיגים שנוכח כמעט בכל מהירות, ניתן לנהל שיחת חולין שקטה גם במהירויות מאוד גבוהות. מהמנוע, תשמעו רק אוושת עוצמה של V6 איכותי בעבודה לכל אורך טווח הסל”ד ואף פעם לא תשמעו אותו מתאמץ, "הנדסה יפנית במיטבה" נרשם בפנקס המבחן. השקט הזה יסכן את הרישיון נהיגה שלכם בקלות כשפתאום תביטו במד המהירות ותגלו שאתם קצת מאוד מהירים, בשביל זה ניתן לקבוע בלוח השעונים את המהירות המרבית שברגע שעוברים אותה, יואר מד המהירות בתאורה כתומה וברורה לתזכורת.

 

נתוני הביצועים מספרים על 8.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ”ש. שחרור בלם החניה הרגלי, לחיצה על דוושת הגז ו.. היא נוסעת באופן מכובד, אבל לא שועטת, “מפתיע אני אומר לעצמי". לחיצה על מתג הספורט החבוי מאחורי גלגל ההגה (כמעט הפשלה היחידה בהנדסת האנוש ובאמת שניסיתי למצוא עוד) מסדרת את הכל. את הסידור הזה, אהבנו מאוד, לשיוט רגוע ונעים תישארו במצב הרגיל ורק לחיצה איתנה על דוושת הגז, תעיר את המנוע. במצב ספורט, תקבלו תגובות מהירות וחלקות אבל לא היסטריות כמו ברכבים אחרים, הכל נעשה בצורה מופתית וזורמת הודות לתיבת ההילוכים המצוינת.

 

תיבת 6 הילוכים עם תפעול מההגה, מתגלה כבת לוויה משובחת למנועתיבת ההילוכים של הלקסוס IS250 בת 6 הילוכים עם אפשרות לתפעול ידני גם מההגה וגם מידית ההילוכים עצמה. התיבה התגלתה כבת לוויה משובחת למנוע, היא חלקה ומהירה מאוד ובשום מצב, כולל במצב ספורט, לא תרגישו את ההילוכים מתחלפים. היא ממהרת להעלות הילוכים בכדי לשמור על צריכת דלק נמוכה, אך לא תתבייש להוריד כמה הילוכים במהירות ובצורה מאוד חלקה גם אם לא מספיק מהירה. תפעול ההילוכים מההגה, מהיר מספיק ומאפשר להנות מהמשחק הידני, אך השקט המופתי מהמנוע לא מאפשר באמת לדעת עד כמה הוא מתאמץ ותמיד צריך להעיף מבט במד הסל"ד, אותו עם רוצים, ניתן לכוון כך שיאיר בתאורה כתומה לפי הסל"ד המרבי שבחרתם, אהבנו.

 

 

נוסעים

נוחות הנסיעה טובה ומרוסנת על הצד הקשיח של הסקאלה ורק בכבישים משובשים מאוד, ה-IS250 תזכיר לכם שאתם נוסעים ברכב עם יכולות גבוהות, חישוקים גדולים וצמיגים נמוכי חתך. ל-לקסוס IS250 הגה חשמלי מלא, שלפי לקסוס הוא מתוכנת לספק את הנדרש לפי המהירות והסל"ד. בפועל, בתנועה עירונית הוא מתגלה כקל ונוח לתמרון כיאה לרכב יוקרתי מסוגו. ביציאה לכביש המהיר לשיוט נינוח הוא מתגלה כמהיר מידי ודורש תיקונים קלים בכדי לשמור על הנתיב, רק כשהמהירות עולה וכשמחוג הסל”ד גבוהה, הוא מקבל את המשקל הנכון ומאפשר ניהוג בהתאם ליכולות.

לקסוס IS250 - עיצוב פנים לא מעורר השראה אך נעים ומפנק מאוד לשהייה

לאחר כל דברי הפתיחה הללו, הגענו בעצם ללחם ולחמאה של המבחן הזה. את מטלות התנועה העירונית והשיוט בכביש המהיר, הלקסוס IS250 מבצעת בצורה משובחות ונעימה, אך היא בעיקר אמורה להעניק לנו חיוך גדול במפגש עם הכבישים המעוקלים ולהתחרות בגרמניות ואת זאת, היא ללא ספק סיפקה לנו במבחן זה. נקודת החולשה היחידה בתחום הזה, הוא ההגה, שאמנם הוא מהיר ומדויק, למרות שהוא דורש קצת עבודה כירורגית מידי לטעמי , אך הוא לא שש לספר לנהג מה קורה שם למטה כמו רוב ההגאים החשמליים כיום.

 

מעבר להגה ולמרות בקרת היציבות שמתערבת מהר מידי, ה- IS250 היא בית ספר להנעה אחורית. היא מאפשרת תקיפת פניות במהירות גבוהה מאוד ומכניסה את החרטום בדיוק למקום שאתם רוצים וגם אם נכנסתם מהר מידי, היא תשמח להזכיר לכם שיש לה הנעה אחורית והזנב יצטרף למשחק, כל עוד מערכת בקרת היציבות לא מתערבת. הלקסוס דורשת מהנהג לעבוד, לא החזרת את ההגה מהר מספיק ביציאה מהסיבוב לפני שמעכת את דוושת הגז, הזנב שלה יזכיר לך ששכחת. את כל המטלה הזו, היא עושה בביטחון גמור ועם רמת אחיזה גבוהה. זה לא שהיא מכונת נהיגה מושלמת, היא פשוט מזכירה לנו קצת מכוניות הנעה אחורית של פעם, מהסוג שדורש ממך הנהג להתאמץ ולהיות מעורב, היא לא תהיה הכי מהירה על המסלול אבל אתה תחייך יותר מהנהג שלפנייך. רק שוב, חבל שבקרת היציבות לא ניתנת באמת לניתוק מוחלט, היא תמיד שם, יושבת בחושך ודואגת לשלומנו כמו אימא פולניה.

 

לקסוס IS250גם המנוע שמח להצטרף לחגיגה. הוא מאוד לינארי, אפילו באופן מוגזם, ומושך היטב כבר מסל"ד נמוך. את עיקר כוחו הוא מקבל בסל"ד גבוה ומעל ל-4000 סל"ד שם הוא נהנה לשהות ומספק דחף בצורה מאוד משכנעת ואין לו שום בעיה להסתובב כל היום באזור הקו האדום ולא תשמעו ממנו ציוץ. הייתי מעדיף שהוא ישמע קצת מתאמץ ולא סטרילי כל כך, בעיקר בשביל התחושה, אבל זו התסבוכת של רכב יוקרתי שגם אמור להיות ספורטיבי. בעליות מכיוון ים המלח בכביש מספר אחת, הוא הוכיח כמה שהוא בן לוויה נעים המאפשר טיפוס חרישי במהירויות כפולות משאר התנועה. למרות שברוב המבחן הוא עבד קשה, צריכת הדלק עמדה על 8.0 ק"מ לליטר, מכובדים ביותר. בשיוט נינוח ב-100 קמ"ש המנוע יגרגר ב-1700 סל"ד ובנסיעה מנהלתית רגועה, גם אם מהירה, צריכת הדלק עמדה על 12 ק"מ לליטר.

 

סיכום

לקסוס IS, היא הניסיון הראשון והאמתי של לקסוס להתחרות באירופה מול חברות עם מסורת ארוכת שנים בהנעה אחורית והתנהגות כביש טובה ומהנה. האם היא עמדה במשימה? נצטרך לבצע מבחן השוואתי, אך אין ספק שהיא שם, למרות ההיגוי. זה לא שההיגוי רע, הוא פשוט לא מספיק טוב. למרות זאת, לקסוס IS250 התגלתה כבת לוויה משובחת, עם שילוב מנוע גיר מצוין, התנהגות כביש טובה וביצועים יותר ממספקים. איכות חומרים והרכבה ברמה הגבוהה יחד עם האבזור, יוצרים תחושה כוללת של החיים הטובים, לא בגלל הסמל מלפנים, אלא כי היא פשוט כזו, רכב פרמיום משובח. כחבילה כוללת, היא כנראה הבחירה העדיפה בשילוב של תג מחיר מול אבזור, איכות והנאה מנהיגה ולזאת תוסיפו מעל הכל את שירות VIP שתקבלו ממוקד LEXUS Care שפועל 24 שעות למענכם ולא רק בנושא הרכב, שירות שלקסוס ידועה באיכותו בכל העולם, שבאמת יגרום לכם להרגיש שעשיתם את הבחירה הנכונה.

 

אם אתם רוצים נוחות גבוהה יותר, תבחרו בחישוקי 16 אינצ' עם מידות צמיגים צנועות יותר של 205/55, אבל אנחנו דווקא ממליצים על גרסת ה- F-Sport, שלדעתנו היא השלמה ביותר, שתספק לכם מעבר לאבזור נוסף וחבילת קוסמטיקה חיצונית ומרשימה, גם מושבים נוחים ותומכים יותר בריפוד אלקנטרה משולבי עור, מתלה אחורי השאול מגרסת הביצועים הלקסוס IS-F וחישוקי 18 אינצ', במחיר כולל של 290,000 ש"ח.

 

לקסוס IS250 2010 חבילת PLUS
שנת הצגת הדגם 2005 מתיחת פנים בסוף 2009 כדגם 2010
מנוע V6 תזמון שסתומים כפול
נפח 2,500 סמ"ק
הספק 208 כ"ס ב-6,400 סל"ד
מומנט 25.7 קג"מ ב-4,800 סל"ד
0-100 קמ"ש 8.5 שניות
מהירות מרבית 225 קמ"ש
הנעה אחורית
תיבת הילוכים 6 היוכים אוטו' עם תפעול ידני מההגה
תצורת מרכב 4 דלתות סדאן
אורך/רוחב/גובה 4,585 מ"מ/1,800 מ"מ/1,425 מ"מ
בסיס גלגלים 2,730 מ"מ
צמיגים 225/45 R17 מלפנים 245/45R17 מאחור
משקל 1,530-1620 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 11.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 8.0 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 8 כריות אוויר EBD + ABS + VSC + VDIM
דגמי טרום מתיחת הפנים שווקו בשתי רמות גימור גבוהות יותר ויקרות יותר

lexus_is250_02
lexus_is250_02
lexus_is250_03
lexus_is250_03
lexus_is250_06
lexus_is250_06
lexus_is250_07
lexus_is250_07
lexus_is250_08
lexus_is250_08
lexus_is250_09
lexus_is250_09
lexus_is250_10
lexus_is250_10
lexus_is250_11
lexus_is250_11
lexus_is250_12
lexus_is250_12
lexus_is250_14
lexus_is250_14
lexus_is250_16
lexus_is250_16
lexus_is250_17
lexus_is250_17
lexus_is250_18
lexus_is250_18
lexus_is250_19
lexus_is250_19
lexus_is250_20
lexus_is250_20
lexus_is250_21
lexus_is250_21
lexus_is250_22
lexus_is250_22
lexus_is250_24
lexus_is250_24
lexus_is250_26
lexus_is250_26
lexus_is250_27
lexus_is250_27
lexus_is250_28
lexus_is250_28
lexus_is250_30
lexus_is250_30
lexus_is250_31
lexus_is250_31
lexus_is250_32
lexus_is250_32
lexus_is250_33
lexus_is250_33
lexus_is250_34
lexus_is250_34
lexus_is250_36
lexus_is250_36
lexus_is250_37
lexus_is250_37
lexus_is250_38
lexus_is250_38
lexus_is250_39
lexus_is250_39
lexus_is250_40
lexus_is250_40
lexus_is250_41
lexus_is250_41
lexus_is250_42
lexus_is250_42
lexus_is250_43
lexus_is250_43
lexus_is250_44
lexus_is250_44
lexus_is250_45
lexus_is250_45
lexus_is250_46
lexus_is250_46

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.