סיאט איביזה 1.2TSI DSG במבחן: סיאט איביזה היא סופרמיני חסכונית, עם יחידת הנעה מהמשובחת שיש ועם בונוס של הנאה מנהיגה.

סיאט איביזה 1.2TSI - יחידת הנעה מצוינת וחסכונית עם בונוס של הנאה מנהיגה

הדור הנוכחי של סיאט איביזה, שהוא הרביעי לדגם והוצג בתערוכת ז'נבה 2008, הוא הדגם השלישי של האיביזה תחת הכנפיים של קבוצת פולקסווגן. למרות שהדור השני פותח באופן מלא ע"י פולקסווגן, למעשה רק מהדור השלישי, פולקסווגן לקחה את הדגם הזה ברצינות אך עדיין התייחסה אליו כבן חורג, כזה שאסור לו להיות טוב כמו הפולו. בדור הרביעי, כך נדמה לפחות, פולקסווגן כבר לא לקחה את הדגם כבן חורג אלא כמוצר שצריך להתחיל להכניס כסף. מה שנשאר לי לבדוק כמובן זה עד כמה הותר הרסן ע"י הפטרון.

 

סיאט איביזה – מהחוץ:

סיאט איביזה מבחן דרכים - הטוב והפחות טובסיאט איביזה החדשה, היא מכונית סופרמיני נאה בגרסת החמש דלתות וצעירה, ספורטיבית ונחשקת במיוחד בגרסת ה-3 דלתות ולא מפתיע לגלות שגרסת ה-3 דלתות היא כיום הסופרמיני הכי מבוקשת ע"י צעירים, בדיוק קהל היעד אליו פונה המותג הזה. למרות שגרסת ה-5 דלתות הוצגה לפני ה-3 דלתות, נדמה שהעיצוב הותאם קודם לגרסת ה-3 דלתות שכן בעוד גרסת ה-5 דלתות נראית טוב מאוד מלפנים ומאחור, מהצד היא נראית קצת לא בטוחה בעיצובה, במיוחד בגרסה הנבחנת המצוידת בחישוקי פלדה עם כיסוי פלסטיק לא מחמיא במיוחד והיא וחסרה את "הלהט" שיש לגרסת ה-3 דלתות.

 

 

סיאט איביזה - מהפנים:

בעוד העיצוב החיצוני נאה למדי, תא הנוסעים של האיביזה, הוא מקום קודר. תא הנוסעים לא מרגיש צעיר, לא בשל העיצוב אלא בשל בחירת צבעים אפורה ומשעממת. איכות החומרים טובה יחסית עם חומרים רכים למגע על הדשבורד וההרכבה הדוקה והתחושה הכוללת מוצקה גם במצב הסטטי וגם בתנועה, אך שוב בחירה בטקסטורה לא מוצלחת לחומרים המרכיבים את תא הנוסעים בשילוב הגוונים האפורים, לא מצליחה להעלות את האווירה בתא הנוסעים למשהו שהוא יותר מסטנדרטי. מספיק להביט בברזי התפעול של המזגן בכדי להבין.

חומרים פשוטים ותא נוסעים אפרורי, אך הכל מוצק, הנדסת האנוש טובה, אך חבל שההגה מסתיר את רוחב לוח השעונים

ממושב הנהג של האיביזה, המאפשר להשיג תנוחת נהיגה טובה (אך לא נוח לנסיעות ארוכות), התחושה בתא הנוסעים של האיביזה היא תחושה של מכונית בוגרת, כלומר לא תמצאו כאן תנוחת נהיגה גבוהה כמו הטרנד האחרון, אלא הישיבה היא בתוך הרכב ולא על הרכב. עם דשבורד גבוה ועמוק שלא "מתבייש" לגנוב מנפח תא הנוסעים, התחושה הנוצרת היא מעט אינטימית על גבול הצפופה, למרות שבפועל מרווח מלפנים וזה בעיקר עניין של העדפה אישית, אני, מעדיף את זה ככה.

 

מאחור צפוף ולא מרווח ומתאים בעיקר לאנשים מתחת ל-1.7 מטרכשעוברים לאחור, התחושה האינטימית נשארת, אך שם זה כבר פחות חיובי. למרות בסיס גלגלים מכובד לקטגוריה של 2,469 מ"מ, מרווח הברכיים מצומצם, כזה המחייב להציב את הברכיים בצידי גב המושב וגם מרווח הראש מוגבל ולא מככב (אני 1.85 מטר). כאשר עוברים לתא המטען, מגלים היכן המרווח מאחור הלך לאיבוד. תא המטען (292 ליטר) גדול ועמוק ובעל קיבולת מכובדת במיוחד לסופרמיני, כזו שיכולה להספיק גם למשפחה וקיפול המושבים מאפשר לקבל תא מטען שטוח לחלוטין.

 

בתחום הנדסת האנוש והפרקטיקה, אין הרבה על מה להלין, אך יש כמה פשלות קטנות. סידור הכפתורים והפקדים מוצלח ברובו גם לתפעול "עיוור", מה שלא מצא חן זהו תפעול לא מוצלח של מערכת השמע המקורית דרך ידית לא איכותית מאחורי ההגה (בוגרי פיג'ו/סיטרואן אולי יסתדרו). כמו כן, חגורת הבטיחות ללא כיוון גובה מה שגורם לכך שהיא עשויה להציק בכתף לחלק מהנהגים שאוהבים את תנוחת הנהיגה הנמוכה ומחשב הדרך לא ידידותי לתפעול. בתחום הפרקטיקה, יש מספיק תאי אחסון, אך רובם קטנים ולדוגמה, אין אפשרות להכניס בקבוק משקה קטן (חצי ליטר) בתאים בדלתות. בשורה התחתונה, לא תכנון מבריק, אך גם לא מציק במיוחד.

 

סיאט איביזה – אבזור ומחירים:

סיאט איביזה 1.2TSI DSG משווקת בשלוש רמות גימור: רפרנס, סטייל (הנבחנת) וספורט הגבוהה. הגרסה הידנית, נמכרת רק בגרסת ספורט ובאותו מחיר כמו גרסת ה-DSG-7 האוטומטית. מחיר הבסיס עומד על 105,900 ש"ח, רמת סטייל תדרוש תוספת של 6,000 ש"ח ורמת ספורט תדרוש תוספת של 8000 ש"ח מעל רמת סטייל.

 

האבזור ברכב המבחן נדיב וכולל בין היתר: כיוון גובה למושב הנהג וגם של הנוסע! (לא דבר של מה בכך, גם ברכבים יקרים יותר), מזגן מכני, ארבע חלונות חשמל, חישוקי פלדה, מראות צד חשמליות, מחשב דרך בסיסי, מערכת שמע מקורית עם שליטה ממוט ליד ההגה וכניסת AUX, בקרת לחץ אוויר בצמיגים ומערכת בקרת שיוט. לאיביזה ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק NCAP והיא מצוידת בבקרת יציבות וארבע כריות אוויר (רק לנוסעים מלפנים).

 

סיאט איביזה – מתחת למכסה המנוע:

דגם ה-1.2TSI DSG, מחליף את דגם ה-1.6 האטמוספרי ומציע שיפור של ממש, בכל התחומים. אם בדגם ה-1.6 עיקר הביקורת הייתה לשילוב לא מוצלח עם תיבת ה-DSG, במקרה של ה-1.2TSI כבר מדובר בשילוב מוצלח מאוד ואין בנמצא את הקופצנות שהייתה בתנועת פקקים ובתנועה עירונית, זאת עם היתרונות והחסרונות הידועים של תיבת ה-DSG שהם: מצב D בתיבה שמעלה הילוכים מהר מידי ולכן מתאים בעיקר לשימוש עבור נהיגה רגועה וחסכונית ומצב S שטוב לנהיגה זורמת ונמרצת הרבה יותר.

 

בתחום הביצועים, לא רק שיש שיפור עצום לעומת דגם ה-1.6 ליטר DSG, אלא יש יתרון ברור (ואפילו מוחץ) מול כל המתחרות בקטגוריה ובעצם, עיקר התחרות היא מבית מול פולקסווגן פולו וסקודה פאביה להן אותה יחידת הנעה. דף הנתונים מספר על 9.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.

 

 

סיאט איביזה במבחן – יוצאים לדרך:

סיאט איביזה 1.2TSI - ביצועים מצוינים לסופרמיני והשילוב עם תיבת ה-DSG מוצלח

את נתון התאוצה הרשמי קצת קשה להשיג, שכן כל לחיצה איתנה על דוושת התאוצה ביציאה מהמקום תלווה בסחרור גלגלים, אך מעבר לכך, זו יחידת הנעה מצוינת הפועלת בהרמוניה עם תיבת ההילוכים כמעט בכל מצבי הנסיעה ורק בסל”ד גבוה במיוחד מורגש קוצר נשימה קל. יחידת ההנעה מספקת תאוצת ביניים 80-120 קמ"ש בזמן של 8.7 שניות, לעקיפות קלילות ונטולות מאמץ בכביש המהיר ובעצם, זו התחושה בכל מצב, של תנועה קלילה וחסרת מאמץ. מה שכן פוגם זה הרעש הצורם מיחידת ההנעה בסל"ד גבוהה, תוצאה של נפח מנוע קטן ומוגדש המייצר מומנט גבוה.

 

נוחות הנסיעה טובה והאיביזה מספקת תחושה של מכונית בוגרת ומרוסנת באופן פעולת השלדה/מתלים, הן על כבישים משובשים והן על כבישים סלולים היטב, אך צריך לציין שמורגש באופן ברור שהנוחות לא מושגת רק באמצעות מתלים מכוילים היטב אלא גם בזכות צמיגים עם חתך גבוה יחסית (185/60R15). בידוד הרעשים של האיביזה הוא לא בשורה שמדברים עליה במנזר השתקנים, אך בשורה התחתונה, מדובר בבידוד רעשים ממוצע לקטגוריה, למעט רעש המנוע הנוכח בשאונו מעל הממוצע.

 

אם אתם נהגים מתונים המחפשים סופרמיני שלא תרגיש חלשה או מתאמצת וגם שתהיה חסכונית, אין ספק שליסאט איביזה יש תשובה טובה עבורכם, אך סיאט, כמותג הצעירים בקבוצת פולקסווגן, אמורה להציע גם חדוות נהיגה במיוחד שהכיתוב  ‘auto emoción’ (רכב מרגש בתרגום ישיר מספרדית) מופיע על כל הדגמים שלה.

 

חביבה לנהיגה וזה בהחלט חיובי לאור השיעמום ברוב המתחרותהאיביזה אולי לא מרגשת כמו שמציע הכיתוב, אך היא בהחלט יודעת להציע תבלין ספרדי, במיוחד כאשר רוב המתחרות מסתפקות בלהיות כלי רכב יעיל וקטן אך מנותק ומשעמם לנהיגה.

 

אמנם רמת האחיזה לא יוצאת דופן עם קונפיגורציית מתלים סטנדרטית לקטגוריה (מקפרסון מלפנים ומוט פיתול מאחור), אך בזכות כיול מתלים בוגר והגה בעל משקל נכון, מדויק ושלא מנותק לחלוטין, ניתן בהחלט להנות עם האיביזה בכבישים מפותלים או בסתם נהיגה יומיומית, במיוחד עם התוספת של יחידת ההנעה הנמרצת ודיפרנציאל X.D.S קדמי.

 

לי לפחות, האיביזה מאוד הזכירה את הסופרמיני הצרפתיות של פעם, כמו ה-205/206, במיוחד עם רכינת המתלים בכניסה לפנייה והשליטה הטובה על המגבלות. למי שצריך הסבר, זו כמובן מחמאה להתנהגות הכביש של האיביזה. נציין לטובה גם מערכת בקרת יציבות (לא מתנתקת), שהיא מהסוג היותר ליברלי, שכאשר היא כבר מתערבת, היא עושה זו באופן מדוד שלא פוגם במיוחד בהנאה ושומר על הנהג הצעיר שיחזור הביתה בשלום.

 

את המבחן סיימה האיביזה כאשר היא לגמה ליטר אחד לכל 12.4 ק"מ, נתון נאה במיוחד כאשר רוב הזמן הנהיגה לא הייתה חסכונית או רגועה במיוחד. נהג חסכוני ומתון, בהחלט יכול להוציא נתונים טובים בהרבה וזה בהחלט מהווה שיקול של ממש ברכישה כאשר רמת מחירי הדלק רק עולה ועולה עם היתרון שלא ממש צריך לוותר על ביצועים.

 

סיאט איביזה 1.2TSI DSG – סיכום מבחן:

אז עכשיו נותר לשאול האם פולקסווגן באמת התירה את הרסן? לא, אבל בהחלט יותר מבעבר. סיאט איביזה ברוב התחומים, בעיקר בכל הקשור לתא הנוסעים כגון: מרווח, חומרים, הנדסת אנוש וכו', היא סופרמיני ממוצעת למדי. לא טובה במיוחד, אך גם ממש לא נכשלת.

 

למרות זאת, ישנם תחומים בהם הותר הרסן והאיביזה לא רק שהשתפרה מאוד מהדור הקודם, אלא היא מתעלה על הממוצע וזו כמובן יחידת ההנעה בשילוב עם תיבת ה-DSG (ובהחלט אפשר גם לומר יחידת הנאה), שהיא לא רק חזקה יחסית למתחרות ומספקת ביצועים מצוינים לקטגוריה, אלא בנוסף לכך היא גם חסכונית. יחד עם יחידת ההנעה, האיביזה מספקת בונוס נוסף של הנאה מנהיגה. היא אמנם לא נדיה קומנצ'י, אך היא חביבה למדי לנהיגה, מסוגלת להעלות חיוך על פניו של הנהג ובים הרכבים הנוכחי שמדבר בעיקר לשכל ולירוק על העצים, זו בהחלט בשורה משמחת.

סיאט איביזה 1.2TSI DSG 7 מפרט טכני
שנת הצגת הדגם 2008
מנוע 4 צילינדרים טורבו
נפח 1,197 סמ"ק
הספק 105 כ"ס ב5,000 סל"ד
מומנט 17.5 קג"מ ב-1,500-4,100 סל"ד
0-100 קמ"ש 9.7 שניות
מהירות מרבית 190 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,052 מ"מ/1,693 מ"מ/1,455 מ"מ
בסיס גלגלים 2,469 מ"מ
צמיגים 185/60 R15
משקל 1,040 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 18.86 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 12.4 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 4 כריות אוויר EBA + ABS + ESP + TCS + HillHold + MTP

img_9240
img_9240
img_9242
img_9242
img_9248
img_9248
img_9255
img_9255
img_9257
img_9257
img_9258
img_9258
img_9263
img_9263
img_9286
img_9286
img_9291
img_9291
img_9298
img_9298
img_9303
img_9303
img_9327
img_9327
img_9330
img_9330
img_9331
img_9331
img_9337
img_9337
img_9346
img_9346
img_9352
img_9352
img_9354
img_9354
img_9357
img_9357
img_9359
img_9359
img_9364
img_9364
img_9365
img_9365
img_9384
img_9384
img_9398
img_9398
img_9405
img_9405
img_9406
img_9406
img_9412
img_9412
img_9422
img_9422
img_9433
img_9433
img_9476
img_9476
img_9483
img_9483

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.