סקודה סקאלה
סקודה סקאלה - רמה גבוהה של שימושיות.
סקודה סקאלה
סקודה סקאלה - רמה גבוהה של שימושיות.

סקודה סקאלה, אשר נחשפה בבכורה עולמית כאן בישראל, נועדה לאפשר לסקודה להשיג, ביחד עם האוקטביה, נתח נוסף מסגמנט הרכב המשפחתי האירופי. הסקאלה נכנסת לשוק המעדיף קרוסאובר על פני משפחתית סטנדרטית אך נדמה כי בסקודה עשו את מה שצריך בכדי לגרום ללקוחות להעדיף בכל זאת את הסקאלה, בעיקר בכל הקשור לשימושיות - כמיטב המסורת של המותג.

אז מי את סקודה סקאלה? הסקאלה מהווה בסקודה את המחליפה לראפיד ספייסבק, אך בעוד שזו האחרונה מוגדרת כתת משפחתית - צרה יותר בציר הרוחב ופשוטה יותר בחומרים, גימור ובידוד רעשים לעומת משפחתית חמש דלתות ממוצעת - הסקאלה היא מכונית משפחתית למהדרין המתחרה ראש בראש מול דגמים כגון קיה סיד, יונדאי i30 וגם מול המתחרות מבית, סיאט לאון ופולקסווגן גולף, אשר יוצגו בדגמים חדשים עוד השנה. סקודה סקאלה - מפרט טכני מלא.

 

סקודה סקאלה
נאה ומודרני אך לא ילמד בבתי הספר לעיצוב.

כהערת אגב לכל הסקירה הזו, צריך לזכור כי המכונית אותה פגשנו היא:

1. דגם טרום ייצור.

2. הוצגה ברמת האבזור הגבוהה ביותר של הדגם, עם הריפודים הכי עשירים וכל הטכנולוגיה האפשרית.

 

סקודה סקאלה - עיצוב:

עיניכם הרואות טובות מכל תאור כזה או אחר, אז רק נספר לכם כי הסקאלה מציגה את שפת העיצוב החדשה של המותג אותה נפגוש בדגמים העתידיים של המותג, כדוגמת הדור הבא של האוקטביה אותו אנחנו מצפים לפגוש לקראת סוף 2019/תחילת 2020. יחידות התאורה בסקאלה זכו לעיצוב מודרני - במיוחד אלו מאחור - והמראה המתקבל מודרני ומוצלח מזה של הראפיד, אך לא פורץ דרך בשום מובן. מהפרופיל, הסקאלה מזכירה את הפרופורציות של הראפיד ספייסבק שכמותה, היא מכונית חמש דלתות האצ׳בק עם תקרה מאורכת היוצרת סוג של אמצע בין האצ׳בק קלאסית לסטיישן.

 

סקודה סקאלה תא הנוסעים
שדרוג משמעותי לעומת הראפיד.

סקודה סקאלה - תא הנוסעים:

סקודה ידועה ככזו שיודעת לעשות קסמים בכל הקשור למקסימום המרווח לנוסעים במידות נתונות וזה בדיוק מה היא עשתה גם עם הסקאלה, כך שלמרות שלדגם מידות שלא חורגות ממידותיה של משפחתית האצ׳בק ממוצעות הסקאלה מצליחה להציע מרווח מצוין לנוסעים וחשוב לא פחות, תחושה אוורירית במיוחד - מלפנים ומאחור. את זה סקודה השיגה באמצעות קורת A זקופה יחסית, משיכת הגג לאחור מעבר למקובל ועד לקורת C אחורית צרה. זה אולי פוגע בנראות אך זה מכניס שפע של אור לתא הנוסעים, שומר על מרווח ראש מצוין ויוצר את אותה תחושה אוורירית נעימה בתא הנוסעים.

 

לסקודה סקאלה אורך של 4,362 מ״מ, רוחב של 1,793 מ״מ, גובה של 1,471 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,649 מ״מ.

 

סקודה סקאלה מרווח רגליים
המרווח מאחור מצוין, שתי כניסות USB-C ופתחי מיזוג.

כניסה אל המושב האחורי מגלה את אותה תחושה אוורירית שהורגשה במושב הקדמי והמרווח לכפות הרגליים, הברכיים והראש - למרות חלון גג פנורמי ענק - לא פחות ממצויין (לנהג/נוסע בגובה של 1.82 מטר). בסקודה אומרים שמרווח הראש והברכיים דומה לאוקטביה וכך זה גם מרגיש. התחום בו המרווח קצת פחות מוצלח מזה של האוקטביה (כנראה בכוונה) הוא במרווח הכפתיים, 24 מ״מ פחות למעשה, כך שלא הייתה מנסה להושיב מאחור שלושה נוסעים בוגרים - לא שזה שונה מכל משפחתית אחרת. המושבים, מההתרשמות הקצרה, נוחים למדי מלפנים ומאחור ומעניקים תמיכה טובה לגב ולירכיים, ריפודי העור נעימים למגע ומאחור נמצא לא רק פתחי מיזוג אלא גם שתי כניסות USB-C לטעינה של מכשירים ניידים.

 

מה בכל זאת קצת פחות מוצלח? הקונסולה בין המושבים הקדמיים צרה יחסית למקובל ואין אופציה לבלם יד חשמלי שיפנה שם קצת מקום. מסיבה זו תאי האחסון לא גדולים במיוחד ומחזיקי הכוסות קטנים יחסית ומוצבים בצורה לא נוחה - לאחור וצמוד למשענת המרכזית. בנוסף ניתן להעיר על כך שפתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך יחסית ומאחור נמצא במרכז תעלת הינע גבוה ולא רצפה שטוחה (מוסיף לקשיחות המרכב).

 

סקודה סקאלה תא המטען
תא מטען גדול ושימושי עם מפתח רחב.

הראפיד ספייסבק מציעה תא נוסעים המורכב מחומרים קשיחים ופשוטים למראה, הסקאלה לעומתה מציעה חומרים איכותיים הרבה יותר אך לא משהו שלא פגשתם באוקטביה, לדוגמה. מלפנים, חלקו העליון של הדשבורד עשוי חומר רך ונעים למראה, וכך גם החומרים מעל משענת היד בדלתות, הכל מרגיש איכותי ומוצק כפי שאנחנו רגילים לקבל מסקודה. מאחור החומרים קצת פשוטים יותר, כמו בכל המשפחתיות, אך המראה והתחושה לא נופלים משמעותית מהתחושה מלפנים.

 

תא המטען של הסקאלה ממשיך במסורת של סקודה - גדול ושימושי. עם נפח של 467 ליטרים הוא מציע את הנפח הגדול ביותר בסגמנט. דלת תא המטען תוצע עם אופציה לפתיחה חשמלית - עניין נדיר בקטגוריית המשפחתיות - ובתוך התא עצמו ישנן 3 רשתות לאחסון והפרדת חללים, רצפה בגובה משתנה, ווי תליה ומוטות עיגון, שקע 12 וולט ועוד. עם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,410 ליטר ורצפה שטחה, יחסית.

 

סקודה סקאלה מולטימדיה
מסך מולטימדיה 9.2 אינץ איכותי, אך ללא כפתור פיזי עבור עוצמת השמע/כיבוי הדלק.

הדגמים שהוצגו צוידו בכל האבזור האפשרי, כך שמעבר לחלון גג ענק וריפודי עור נעימים למגע נמצא בנוסף גם מסך מולטימדיה צף בגודל 9.2 אינץ' (״6.5 או ״8 בדגמי הבסיס), לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל ״10.25 הכולל תצוגה משתנה, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, תאורת אווירה, תאורה ראשית LED , תאורת איתות דינאמית, 4 כניסות USB-C - שתיים מאחור, וכן מערך מלא ושלם של מערכות בטיחות מתקדמות.



מערכת המולטימדיה ״9.2 כולל כונן קשיח בנפח 64 ג'יגה בייט, 8 רמקולים, כרטיס e-Sim, אפשרות לחיבור אלחוטי לסלוללרי (Wireless SmartLink+) כך שניתן להשתמש, לדוגמה, באפל קאר-פליי ללא צורך בחיבור לכבל. הקישוריות המורחבת הזו תאפשר עדכונים OTA, ניווט בתלת מימד, עדכון מחירי דלק במערכת הניווט ושליטה מרחוק באמצעות הסמארטפון על נעילת הרכב, אפשרות לבדיקת מפלס הדלק ועוד.

 

סקודה סקאלה
סקודה סקאלה.

סקודה ידוע בסלוגן שלה ״Simply clever״, סלוגן המגלם בתוכו פתרונות פשוטים וחכמים כגון מחזיקי כוסות המאפשרים פתיחה של בקבוקים ביד אחת או מטריה נשלפת מהדלת. בסקאלה נוכל למצוא וו גרירה אינטגרלי נשלף חשמלית, משפך מובנה במכסה המיכל של נוזל ניקוי השמשות, מגרד קרח בפתח תא התדלוק, מטריה הנשלפת מדלת הנהג, מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, ווי תליה על קורות הצד, התקן לכרטיס חניה בצמוד לקורה הקדמית ועוד.

 

הדגם עוד לא נבחן במבחני הריסוק, אך בעזרת מפרט הבטיחות המלא אנחנו מצפים מהדגם להשיג ציון מלא של מחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. הסקאלה תצויד כסטנדרט בבלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב ובנוסף נוכל למצוא בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל תמיכה במעבר נתיב ותנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי ועוד.

 

סקודה סקאלה
בגימור ספורטיבי עם חישוקי 19 אינץ.

סקודה סקאלה - מנועים:

הקונספט לסקאלה הוצג עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין חזקה ושרירית בהספק של 245 כ״ס, זה אולי עוד יקרה בעתיד אך בזמן שהסקאלה תנחת בישראל היא תשווק עם מבחר המנועים המוכר משאר דגמי המותג: 1.0TSI שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 115 כ״ס, 1.5TSI עם 150 כ״ס ומנוע דיזל 1.6 ליטר עם 110 כ״ס. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או DSG-7.

 

בשלב זה לא ברור אם בסקודה מתכננים להציג גרסת RS ספורטיבית לדגם, אך לרוכשי הדגם שירצו בחווית נהיגה קצת ספורטיבית יותר סקודה מציעה שלדה עם כיול ספורטיבי, שם מפוצץ להנמכת מרכב של 15 מ"מ ולבולמים בעלי שתי דרגות קשיחות - רגיל או קשיח יותר אך לא אדפטיבי.

 

סקודה סקאלה
סקודה סקאלה.

לסיכום, הסאלה אולי לא פורצת דרך או קובעת סטנדרט חדש, אך מהתרשמות ראשונה וסטטית אין ספק כי הסקאלה מציעה רמה גבוהה יותר של שימושיות עבור המשפחה המתניידת, עם שלל פטנטים שימושיים ומרווח מעולה לנוסעים ומטען כפי שרק סקודה יודעת להציע. לזה היא מוסיפה עיצוב רענן וצעיר, יחסית למותג, ותא נוסעים איכותי עם אופציה לרשימה מכובדת של אבזור נוחות ובטיחות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.