פולקסווגן גולף 1.2TSI DSG טרנדליין במבחן: פולקסווגן גולף מחליפה את מנוע ה-1.6 במנוע 1.2TSI, יצאנו לבדוק מה השתנה?

2011 פולקסווגן גולף 1.2TSI - אותה איכות מוכרת, רק עם מנוע חסכוני יותר

ברחוב שלי, בישוב הקטן בו אני גר, ישנם שלושה בעלי פולקסווגן גולף. אחת מהדור החמישי ושתיים מהשישי. אם נתאר אותם בקצרה, כולם עברו את גיל 60, הם בעלי השכלה גבוהה ומבוססים כלכלית, אך צנועים באורך חייהם. שלושתם, מתארים במדויק את הגולף וקהל היעד שלה. היא איכותית, אך לא מנכרת עיניים. היא לא מרגשת, כי בגיל 60+ כבר לא מחפשים ריגושים. היא בטוחה וקלה במיוחד לנהיגה כמו שהם כבר הבטיחו את עתידם ולא צריכים להתאמץ כבר ולכולם דרך אגב, כבר הייתה גולף נוספת בעבר. קשה לשנות הרגלים ולהחליף את "חווית הגולף", כפי שאחד מהם אמר לי.

 

פולקסווגן גולף 1.2TSI מבחן דרכים - הטוב והפוחות טובבקבוצת בפולקסווגן, נמצאים בתהליך של הוצאת כל המנועים האטמוספריים לגמלאות והכנסת משפחת מנועי ה-TSI קטני הנפח אל כל היצע הדגמים של היצרן. השנה, הגיע תורה של גרסת הבסיס של הגולף להחליף את מנוע ה-1.6 האטמוספרי במנוע ה-1.2TSI ונכון להיום, למעשה הגולף לא מיוצרת עוד עם מנועים אטמוספריים, למעט מה שנותר במלאים. אז לכבוד הגעתו של מנוע ה-1.2TSI, התכנסו כאן היום ונבדוק האם גם בגרסה זו, "חווית הגולף" נשמרת.

 

פולקסווגן גולף 1.2TSI – עיצוב חיצוני:

אמנם אנחנו כבר בדור השישי של פולקסווגן גולף והדור השביעי כבר בפתח (2012-2013), אך העיצוב החיצוני של הגולף נשאר עם אותן הפרופורציות כמו הדור הראשון, ככה זה כאשר מפחדים לגעת בעיצוב של אייקון מוטורי, מצד שני, אף אחד לא יטעה לחשוב שמדובר במשהו אחר. הגולף הנבחנת היא ברמת הגימור הבסיסית ולמרות זאת, חיצונית הוא לא נראית ככזו למעט חישוקי הפלדה עם כיסויי הפלסטיק, אך אין ספק שלרמת הגימור הבסיסית, חסרות נגיעות הכרום הקטנות על הגריל והפגוש הקדמי ההפוכות את העיצוב הנקי של הגולף למשהו מתוחכם, נחשק ובעל מראה יוקרתי. כך יוצא שגרסת הבסיס, די אנמית למראה ונבלעת בנוף הרכבים על הכביש.

 

פולקסווגן גולף 1.2TSI – תא הנוסעים:

איך יוצרים גרסת בסיס לפולקסווגן גולף מבלי לפגוע ב"חווית הגולף”? בפולקסווגן, נקטו בגישה של הפשטה מאבזור, אך בכל הקשור לאיכות החומרים ולאיכות הכוללת, התחושה היא שכאן אף אחד לא חסך וכך "חווית הגולף", מסופקת גם למי שרכש את דגם הבסיס.

תא הנוסעים איכותי במיוחד, הנדסת אנוש טובה מאוד

איכות החומרים היא חסרת תחרות בקטגוריה. תא הנוסעים עוטה כולו פלסטיקה רכה ואיכותית למראה ולמגע, ההגה מצופה העור מאוד נעים לאחיזה, מסגרות כרום מסביב לפתחי האוורור מספקות טאצ' יוקרתי ורק במקומות התחתונים מאוד בתא הנוסעים, תמצאו פלסטיקה קשיחה אך עדיין נאה למראה. האיכות המופגנת של הגולף, מתחילה למעשה כבר עם הכניסה לתא הנוסעים המלווה בצליל טריקת הדלת המאשר שכאן מדובר במשהו מוצק ואיכותי במיוחד.

 

ממושב הנהג, תא הנוסעים של הגולף מספק תחושה אוורירית ומרווחת בזכות החלונות הגדולים וכן בזכות השילוב של צבעים כהים ובהירים בתא הנוסעים, התורם לתחושה הנעימה והאיכותית שתא הנוסעים משרה על האוחז בהגה. כלל, את תא הנוסעים של הגולף לא מעריכים על עיצוב מיוחד, שכן זה שבלוני, מבוגר ורציני מאוד, אלא על תחושה של איכות השמורה למעט רכבים בקטגוריה הזו או כמה מעל.

 

הנדסת האנוש בתא הנוסעים טובה מאוד. כרגיל אצל פולקסווגן, הכל פשוט לתפעול ומרגיש איכותי וקשה למצוא על מה להלין. אך אם מתעקשים, אז למעשה אין באמת מקום ייעודי לדברים הקטנים כמו המכשיר הסלולרי. מחזיקי הכוסות של הנהג והנוסע, לא מספיק עמוקים כך שהם לא מחזיקים היטב פחיות משקה. בתחום הפרקטיקה, תמצאו ארבע מחזיקי כוסות, תא כפופות גדול ומרופד, תא מתחת למשענת המרכזית (הנוחה במיוחד לשימוש) וארבע מחזיקי בקבוקים גדולים בדלתות.

 

מאחור מספיק מרווח ונעים, אך לא כמו משפחתית גדולההספסל האחורי של הגולף, נטול המשענת המרכזית, הוא אמנם לא המקום המרווח ביותר שתניחו עליו את ישבנכם (בסיס גלגלים צנוע של 2.58 מטר), אך בסך הכל בפולקסווגן הוציאו את המיטב מהמידות הקומפקטיות ויש מקום מרווח לשני נוסעים בוגרים ולא משנה מה גובהם, כאשר הם נהנים מיציאת מיזוג לאחור ומחזיק כוסות הנשלף בלחיצה מהקונסולה המרכזית. הספסל עצמו נוח ורחב במידה מספקת לנסיעות ארוכות. כמו המרווח מאחור, תא המטען של הגולף לא יאפשר לכם לשמוע הד, אך עם נפח מכובד של 350 ליטר, הוא מספיק לכל הצרכים של זוג המבוגרים השמרניים והפדנטיים שלרוב רוכשים את המכונית הזו ובזכות שפת הטענה נמוכה, הם גם לא יתאמצו להכניס את המטען.

 

הגרסה הנבחנת, היא כאמור גרסת הבסיס של הגולף. אז היכן בכל זאת תרגישו בחיסכון? את זה תרגישו ברמת האבזור הבסיסית למדי. אמנם יש את כל מה שצריך, אך מעבר לבקרת אקלים ומערכת שמע מקורית (איכותית למדי), חלונות ומראות עם תפעול חשמלי ומחשב דרך בסיסי, לא תקבלו שום דבר נוסף. אין בנמצא שליטה מההגה על מערכת השמע או חיבור לאביזרי שמע חיצוניים כגון USB (יש רק כניסת AUX) או חיישני תאורה וגשם.

 

אז אם אתם רוצים תוספות כגון שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב דרך מורחב, בקרת שיוט, חישוקים קלים, גג נפתח ועוד ? על כך צריך לשלם תוספת של 20,000 ש"ח ולעלות לרמת הגימור ג'נריישן. אז, הצ'ק שתרשמו יהיה על סך של לא פחות מ-148,800 ש"ח, מחיר לא קל לעיכול.

 

 

פולקסוגן גולף 1.2TSI – על הכביש:

גרסת המבחן של הגולף, מחליפה כאמור את מנוע ה-1.6 האטמוספרי במנוע 1.2TSI המוכר מדגים רבים אחרים של קבוצת פולקסווגן. מנוע ה-1.2TSI, בעל הספק של 105 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 17.5 קג"מ המתקבל בין 1,550-4,100 סל"ד. המנוע משודך לתיבת DSG-7 כפולת המצמדים ודף הנייר מספר על ביצועים של: 10.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש זאת לעומת גרסת ה-1.6 עם 11.3 שניות ו-188 קמ"ש.

 

מנוע צנום נפח אך רב און ומספק חווית פרימיום יותר מכל מנוע 1.6 ליטר שבסביבה

לכאורה, דף הנתונים לא מציג הבדלים של שמים וארץ, משהו ששווה את תוספת המחיר של 4,000 ש"ח עבור גרסת ה-1.2TSI לעומת ה-1.6 ליטר. אך כפי שאנחנו יודעים, מה שחשוב אלו התוצאות בפועל ואיך כל זה מרגיש על הכביש ושם, ההבדל לא רק מוחשי מאוד, אלא הולם ומשלים את "חווית הגולף" ותואם מאוד לנינוחות שתא הנוסעים של הגולף משרה על הנמצאים בו.

 

לפני שניגש לתכלס, נאמר שמאז שהוצג השילוב DSG עם מנועי פולקסווגן, נשמעה לא מעט ביקורות על השילוב הזה שלא תמיד היה מוצלח, בעיקר בתנועה עירונית. פולקסווגן, בשקט בשקט, מבצעת עדכונים ושינויים קטנים לתיבת ה-DSG (בעיקר תוכנה) וזה מורגש בכל מפגש מחודש עם השילוב הזה כך שבגולף 1.2TSI, נדמה שהשידוך TSI+DSG הוא כמעט מושלם ומספק את הנינוחות של תיבה אוטומטית, יחד עם היתרונות בביצועים והחיסכון בצריכת הדלק של תיבה ידנית. זה מורגש עוד יותר כאשר משווים לגרסת ה-1.6 היוצאת.

 

שידוך המנוע לתיבת ה-DSG כמעט מושלם והיתרונות ללא ספק עולים על החסרונות המעטיםאחד היתרונות של מנועי ה-TSI, בשילוב עם תיבת ה-DSG, זה גל המומנט הבריא המגיע כבר מסל"ד אפסי ומושך את הרכב בתחושה חסרת מאמץ, כמו מנועים גדולים נפח. גם ביחידת ה-1.2TSI, למרות הנתונים הצנועים יחסית, תחושה זו לא נעלמת והמנוע הצנום מושך את הגולף בנחישות רבה. התחום בו בעיקר מורגש השינוי לעומת יחידת ה-1.6 זה בעליות ארוכות שם המומנט הזמין מושך היטב ואין כל צורך לעלות לצד הצווחני של הסל"ד כמו מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי טיפוסי. עם נתון האצת ביניים של 8.5 שניות בהאצה בין 80-120 קמ"ש, גם עקיפות נעשות בביטחון יחסי ומבלי שיש צורך מיוחד לדחוק את המנוע.

 

כמו תמיד, מצב D בתיבת ה-DSG מתאים לנהיגה חסכונית ומצב S לנסיעה זריזה יותר. רק שהפעם, בשל העובדה שבמצב D התיבה מעלה הילוכים מאוד מהר (רביעי ב-40 קמ"ש), המנוע הצנום מייצר וויברציה קלה החודרת לתא הנוסעים. זו גם לא יחידה שקטה במיוחד ולמרות שבידוד הרעשים בגולף טוב בסך הכל, המנוע כמעט ותמיד נשמע בתא הנוסעים, למעט בשיוט בו הוא שקט לחלוטין, אך בסך הכל, שאון המנוע אף פעם לא צווחני בכל קשת הסל"ד.

 

לא משנה על איזה כביש אתם נוסעים, בין אם זה כביש עירוני משובש במיוחד או כביש מהיר סלול היטב, הגולף מספקת נוחות נסיעה טובה למדי ובעיקר, בוגרת ואיכותית. הגולף לא מציעה ריחוף על פני האספלט ומעבר על שיבושים קשים מורגש, אך הכל נעשה בנימוס ובלי שום דרמות, ללא כל רעש מכיוון המתלים והאווירה הנינוחה בתא הנוסעים, לא מופרת אפילו פעם אחת. זו נוחות נסיעה השמורה לטובות ביותר בקטגוריה בלבד המצוידות כמו הגולף, במערך מתלים של מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור.

 

הגולף היא מכונית רצינית על הכביש, שפע של אחיזה והתנהגות כביש טובה, אך לא לשעשועיםבצד הדינמי, הגולף מספקת לנהג תחושת ביטחון שהיא מסוגלת להכל. זו לא תחושה ספורטיבית, ממש לא, אלא תחושה חסרת מאמץ בהתנהלות של הגולף על הכביש המשלבת בין נוחות נסיעה, רמת אחיזה גבוהה המזכירה קטר על פסים, שלדה קשיחה ,היגוי מדויק והגה כבד ולא מהיר מידי. כל אלו מסתכמים להתנהגות ניטרלית מאוד של הגולף על הכביש.

 

כך יוצא, שעל סיפונה של הגולף אין דרמות ואף אחד לא בא להשתעשע או לשעשע והכל נעשה בנימוס גרמני טיפוסי. אפילו תת ההיגוי שמגיע מאוד מאחור, מבקש בנימוס מהנהג "תוריד קצת את הרגל מהגז, אני תכף מגיע". ככל, התנהגות הכביש של הגולף כל כך מאוזנת, ניטרלית, צפויה ובטוחה, שלפעמים אתה מתעצבן שהיא לא עוקצת אותך קצת, גם אם אתה מתגרה בה, כי גם אז מערכת בקרת היציבות (הלא מתנתקת) בנימוס חרישי של משרת אוליגרך, מחזירה את המכונית לסורה כאילו לא קרה דבר.

 

לשלילה, אציין את הבלמים שלמרות שהם בעלי עצמה חזקה כאשר הם נדרשים לפעולה, הדוושה בעלת מהלך ארוך וספוגי שלא מאפשר נהיגה נמרצת ומדויקת של ממש ולכך נוסיף את תנוחת הנהיגה. המושבים של הגולף נוחים למדי גם לאחר שעות רבות על סיפונה, אך תנוחת הנהיגה היא מהסוג הגבוהה והזקוף יותר וזו לא תנוחת נהיגה מהסוג המחבר את הנהג למכונית אלא מהסוג הנינוח, הרגוע והמרגיע. מכונית המבחן צוידה בצמיגים במידות של 195/65R15 שללא ספק תורמים לנוחות, אך עם צמיגים של 205/55R16 הנמכרים עם רמת הגימור הגבוהה יותר, לא מתפשרים במיוחד על הנוחות וזוכים בתגובה נחושה יותר בהיגוי והגולף מרגישה קצת יותר "קלת רגליים" ופחות כבדה ו"אדישה" בהתנהלות שלה.

 

צריכת הדלק לאורך המבחן, עמדה על 12.6 ק"מ לליטר, נתון מכובד ביותר לאור הביצועים המשופרים לעומת גרסת ה-1.6. בנהיגה נינוחה ומבלי להתאמץ במיוחד להיות חסכוני, אין כל בעיה לרשום צריכה משולבת של כ-15 ק"מ לליטר.

 

 

פולקסווגן גולף 1.2TSI – סיכום מבחן:

גולף 1.2TSI - מכונית איכותית מאוד, עם מנוע חסכוני ונמרץ, אך לא לנהגים המחפשים ריגושים

אם אתם רוצים את המכונית הקומפקטית האצ'בק האיכותית ביותר בישראל, כיום ישנה רק תשובה אחת ויחידה וקוראים לה גולף. פולקסווגן גולף, ולא משנה באיזו גרסה (למעט GTI), היא לא מכונית מרגשת או מהנה במיוחד לנהיגה, אלא מכונית המחניפה לבעליה באיכות כוללת גובהה במיוחד ומספקת לו תחושת ביטחון רבה וניהוג נינוח וחסר מאמץ.

 

יחידת ה-1.2TSI, מספקת קצת תנועה נינוח וכמעט חסר מאמץ, משכנע והולם את האווירה שבגולף הרבה יותר מדגם ה-1.6 האטמוספרי המוחלף. גם פעולת תיבת ה-DSG עם מנוע ה-TSI, טובה מאוד ומוצלחת בהרבה לעומת השילוב למנוע האטמוספרי ובכך ניתן להגיד שהתוספת של 4,000 ש"ח למחיר לא רק מוצדקים, אלא שווים כל שקל, גם בביצועים וגם בחיסכון בצריכת הדלק.

 

כמו ברוב דגמי פולקסווגן, גם בגרסה זו, מחירה של הגולף מאתגר את הרוכשים אל מול רמת האבזור הנמוכה, שכן במחירה, ניתן לקבל את כל המתחרות עם רמת אבזור גבוהה, מלאה בכל טוב. לרוכשים נשאר לקבוע האם "חווית הגולף" שווה את התוספת במחיר.

גולף 1.2TSI אוטו' 2011
שנת הצגת הדגם 2008
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,187 סמ"ק
הספק 105 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט 17.8 קג"מ ב-1,500-4,100 סל"ד
0-100 קמ"ש 10.6 שניות
מהירות מרבית 190קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 7 הילוכים רובוטית DSG כפולת מצמדים
תצורת מרכב 3 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,199 מ"מ/1,786 מ"מ/1,500 מ"מ
בסיס גלגלים 2,578 מ"מ
צמיגים 195/65 R15
משקל 1,264 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 12.6 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 7 כריות אוויר BAS + ABS + ESP + TSC

img_0126
img_0126
img_0130
img_0130
img_0135
img_0135
img_0137
img_0137
img_0140
img_0140
img_0146
img_0146
img_0152
img_0152
img_0156
img_0156
img_0161
img_0161
img_0161a
img_0161a
img_0181
img_0181
img_0190
img_0190
img_0194
img_0194
img_0196
img_0196
img_0202
img_0202
img_0211
img_0211
img_0212
img_0212
img_0230
img_0230
img_0233
img_0233
img_0239
img_0239
img_0240
img_0240
img_0243
img_0243
img_0248
img_0248
img_0250
img_0250
img_0252
img_0252
img_0254
img_0254
img_0270
img_0270
img_0291
img_0291

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.