פיג'ו 208 אוטו' 1.6 ליטר במבחן: קטנה מבחוץ, גדולה יותר מבפנים, נוחה ויפה ובעיקר, מחזירה את הקסם הצרפתי לסופרמיני של פיג'ו.

פיג'ו 208 - הרבה קסם צרפתי

התגעגעתם לפיג'ו של פעם? לאותו קסם צרפתי של האריה השואג שהציג שילוב אידאלי של נוחות נסיעה עם התנהגות כביש מהנה?. אז פיג'ו הבטיחה חזרה למקורות עם ה-208 החדשה, מחליפת ה-207, והיא אכן מקיימת.

 

פיג'ו 208פיג'ו, תמיד הייתה שחקן חזק בסגמנט הסופרמיני בעשורים האחרונים מאז שהוצגה אי שם בשנות השמונים ה-205, שהייתה מכונית נוחה מאוד וחביבה לנהיגה, מכונית שזכתה להצלחה עצומה והצילה את פיג'ו מפשיטת רגל. לאחריה הגיע ה-206 שהייתה גם יפה וגם אופה וזכתה להצלחה גדולה באירופה וגם כאן בישראל. פיג'ו 207 שהגיעה אחריהן, לא הייתה מכונית רעה בסך הכל, אך כמו כל הסגמנט היא תפחה ושמנה, גם קצת התכערה והתברגנה, אך בעיקר היא איבדה את הקסם הצרפתי.

 

כאשר פיג'ו באה לתכנן את ה-208, היא הצהירה שהיא תחזיר את אותו קסם צרפתי שהכרנו מה-205 וה-206 וביחד עם זאת, היא גם אמרה שהיא תחזיר את המיני לסופרמיני, קרי מידות עירוניות יותר מהחוץ, משקל קל יותר וחדוות נהיגה מטובלת בנוחות נסיעה צרפתית קלאסית – רכה ומרחפת. כפי שכבר הבנתם, את הסוד לא שמרנו לסוף המבחן ובפיג'ו בהחלט הצליחו לשחזר את אותו הקסם, כמובן בתמהיל של רכב מודרני, אז אל תצפו ל-205, אלא לכמו 205 רק יותר איכותי, בוגר, בטוח וצפוי.

 

פיג'ו 208 – עיצוב:

פיג'ו 208 - עיצוב מוצלח, צעיר ועם שיק צרפתיאנחנו רגילים לראות את סגמנט B – סגמנט הסופרמיני – רק הולך ותופח עם השנים, מגרד מלמטה את סגמנט המשפחתיות. פיג'ו החליטה שהתהליך הזה צריך להסתיים, במיוחד כאשר ההשמנה הזו באה על חשבון צריכת הדלק, נוחות החניה והתמרון בעיר וכן, גם על חשבון התנהגות הכביש הקלילה שאפיינה בעבר את סגמנט הסופרמיני, התנהגות הקשורה בקשר ישיר למשקל המכונית ולאורכו של בסיס הגלגלים.

 

כבר במבט חטוף על ה-208 שהמתינה בחניה ומבלי לקרוא את דף הנתונים, מיד רואים שה-208 החדשה, קטנה באופן מוחשי מה-207 אותה היא מחליפה והיא קרובה יותר בגודלה (ובמראה שלה) ל-206 – כמו סופרמיני אמיתית. הצבע הורוד "נשי" של מכונית המבחן מחמיא לקימורים שלה (פחות לאגו הגברי שלי) ואין ספק שה-208 נראית מצוין ומחזירה את השיק הצרפתי לסופרמיני של פיג'ו, אותו שיק שהיה ב-206 אך נעלם ב-207.

 

פיג'ו 208 – תא הנוסעים:

הדבר הראשון שתשימו לב אליו עם הכניס לתא הנוסעים של ה-208, זה ההגה הקטן והנמוך שלה. מה זה קטן? מיניאטורי, כזה שהבדיחה על האזיקים וההגה של ב.מ.וו נשמעת כמו בדיחה על הגה של אוטובוס. ההגה הזה קטן כי בפיג'ו רצו שלוח המחוונים יהיה תמיד בשדה הראייה של הנהג ולכן מיקמו אותו גבוהה ונוצר צורך הנדסי להפוך את ההגה לזעיר בקוטרו וכך יוצא שאתם מביטים בלוח המחוונים מעל ההגה ולא דרך ההגה כמו ברוב המכוניות. עובר נהגים גבוהים זה עובד מצוין, אך נהגים נמוכים עשויים לגלות שההגה מסתיר את לוח המחוונים. לוח המחוונים עצמו מודרני ואלגנטי למראה, עם מסך LCD גדול וברור המציג גם את מהירות הנסיעה ונתונים נוספים.

פיג'ו 208  - תא נוסעים מרווח מלפנים, איכות חומרים מעורבת, לוח מוחחנים ברור ונקי

לאחר "ההלם" הראשוני מגודלו הזעיר וממיקומו הנמוך במיוחד של גלגל ההגה, מתפנים לסרוק את שאר תא הנוסעים ומגלים תא נוסעים המעוצב בטוב טעם צרפתי ושונה מכל מה שאתם מכירים, מאוד מינימליסטי ונקי (לטובה), כמעט ללא כפתורים ועם מסך מרכזי - גדול במיוחד - במרכז הדשבורד. מבט נוסף מגלה שה-208 היא שעטנז של אלמנטים סופר מודרניים ומרשימים למראה ביחד עם פלסטיקה מיושנת. כך תמצאו למשל גימור מרשים ומודרני בשחור פסנתר (שמתלכלך בקלות) על פתחי המיזוג וידיות הדלתות ביחד עם פלסטיקה שחורה וקשיחה מסביב שנראית מיושנת למראה. השילוב הזה של ישן/חדש יוצר תחושה מעורבת והבנה שכאן , בפלסטיקה, נגמר הכסף למחלקת העיצוב של פיג'ו (הנמצאת בקשיים כלכליים) והם נאלצו להשתמש במה שהיה במחסנים.

 

קטנה מבחוץ אך לא מבפנים. פיג'ו 208 המבוססת על הפלטפורמה של ה-207 אותה היא מחליפה, קצרה ממנה ב-7 ס"מ (3.96 מטר), צרה ב-2 ס"מ, נמוכה ב-1 ס"מ, אך בסיס הגלגלים נותר זהה על 2.54 מטר.למרות הקיטון במידות (שאם נודה, זה הרוב עניין של פח ופגושים) ה-208 מרגישה מרווחת למדי מלפנים עם אווירה אוורירית ונעימה. מאחור, המרווח סביר גם מאחורי נהג גבוה (1.85 מטר), אך אין ספק שה-208 היא לא מהמרווחות בסגמנט והיא נמצאת בצמוד לפיאסטה של פורד או לפולו של פולקסווגן, אך מתחת לקיה ריו או סקודה פאביה. כן נציין שהמושבים מאחור, כמו הקדמיים, נוחים מאוד עם ריפוד נעים למגע. תא המטען מספיק גדול ונוח להעמסה, עם נפח של 311 ליטר שגדל ל-1,152 ליטר עם קיפול המושבים. קיפול המושבים מותיר מדרגה קטנה, אך זה המצב ברוב דגמי הסופרמיני כיום.

 

מסך מרכזי גדול וברור אך ממש המשתמש לא תמיד ידידותינדמה שמהנדסי פיג'ו למדו משהו מה-508 עמוסת הכפתורים (במיוחד על ההגה), שכן ה-208 ענייה בכפתורים, זאת למרות האבזור העשיר. זה כמובן חיובי מאוד בפן הבטיחותי ועיניו של הנהג עסוקות יותר בכביש ולא בחיפוש אחר הכפתור הנכון לתחנת הרדיו האהובה עליו.

 

על ההגה ישנם בסך הכל 4 כפתורים בלבד ואת בקרת השיוט ומגביל המהירות העבירו אל ידית בצד ההגה שלאחר הסתגלות קלה, מגלים שזה נוח למדי, אך קצת פחות נוח מכפתורים על ההגה. כל מה שתמצאו על הקונסולה המרכזית, למעט כפתורי המזגן העטופים בפלסטיק פשוט למראה, זה מסך מגע מרכזי גדול - איכותי וקריא ביום או בלילה - המרכז את כל מה שצריך ויש לו בהחלט מה להציע, החל מכניסות USB+AUX (אין נגן CD), דיבורית BT מובנית עם חיוג מהמסך, סטרימיניג של מוזיקה ועוד.

 

ככה צריכה להיות מכונית מאובזרת, בניגוד גמור לדוגמה לפוקוס (או אסטרה) מרובת הכפתורים לה יש אבזור דומה. למרות זאת יש לציין שהצרפתים מעולם לא היו מומחים בהנדסת אנוש וטוב אם הם היו מעסיקים איזה מהנדס/מעצב מחברת אפל שהיה מלמד אותם מזו פשטות תפעול שכן תפעול המסך לא מאוד אינטואטיבי. צעירים אמנם יסתדרו עם זה בקלות, אך עבור אנשים מבוגרים יותר זה קצת פחות ידידותי למשתמש. כן נציין לטובה שבכל הקשור למערכת הבלוטות', החיבור מהיר ופשוט, ניתן להעביר את כל רשימת אנשי הקשר בקלות (כולל תמונות) והתפעול נוח מאוד.

 

 

בתחום הפרקטיקה, יש מספיק תאי אחסון לכל מה שתרצו, כולל מקום ייעודי לiPod לצד כניסת ה-USB במיקום נוח בקונסולה המרכזית. מצד שני תא הכפפות לא גדול במיוחד ואני עדיין לא מצליח להבין מדוע בפיג'ו לא אוהבים שאנשים שותים במכוניות שלהם שכן אין מחזיק כוסות אחד לרפואה. טוב, לפחות התא בתחתית בקונסולה מספיק גדול לשני בקבוקי חצי ליטר.

 

פיג'ו 208 משווקת בישראל עם שלושה מנועים: 1.2 ליטר 82 כ"ס ידנית או 1.6 ליטר הנבחנת עם 120 כ"ס ותיבה אוטו' בלבד וכן 1.4 ליטר טורבו דיזל 68 כ”ס (עדיין לא בישראל). שלוש רמות גימור מוצעות עם הדגם בישראל, ACCESS הבסיסית המוצעת רק בדגם 1.2 ליטר ללא מסך מגע, ACTIVE האמצעית כמו בדגם הנבחן המוצעת עם מסך מגע מרכזי, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט ומגביל מהירות, 4 חלונות חשמל אוטו', מראות צד חשמליות עם קיפול חשמלי, שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון, כניסות USB+AUX חישוקי "16 קלים ("15 ב-1.2 ליטר) ועוד.

 

רמת הגימור הגבוהה PREMIUM, מוסיפה בין היתר: בקרת אקלים דו אזורית, חיישני תאורה וגשם, מראה מתכהה אוטו', פס כרום מסביב לחלונות הצד ועוד. מחירי הדגמים נעים בין 85,990 שקל לדגם ידני 1.2 בסיסי ועד ל-117,990 שקל לדגם הדיזל האוטו' (רובוטי).

 

פיג'ו 208 – יוצאים לדרך:

פיג'ו 208 - נוחות והתנהגות כביש כמו צרפתיה של פעם

פיג'ו 208 הנבחנת מוצעת עם מנוע ה-1.6 ליטר המוכר משאר דגמי פיג'ו ושפותח בשת"פ עם ב.מ.וו. למנוע הספק של 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 16 קג"מ ב-4,250 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 4 הילוכים אוטו' (טיפטורניק) AL4 הידועה. דף הנתונים מספר על ביצועים של 10.7 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 190 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת (מעבדה) עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.

 

ההגה הקטן הוא צורך הנדסי אך הוא מוצלח ותורם לאופיבילוי קצר בפקקים הקבועים של בני ברק ביציאה מסוכנות פיג'ו, מספקים את הזמן לקבל את התחושה הראשונית מהרכב. הדבר הראשון שמרגישים זה נהיגה במכונית איכותית למדי במובן של איכות נסיעה. הנוחות מצוינת ב-208, המושבים רכים ומפנקים, המשענת המרכזית נוחה במיוחד והדיפון בדלתות רך ונעים. תא הנוסעים שומר את הרעש בחוץ והתחושה מרווחת ואוורירית בזכות קו חלונות נמוך. במבחן הרושם הראשוני, ה-208 מפתחת תאבון לבאות. גם ההגה שהרגיש נמוך מידי וקטן מידי בהתחלה, מרגיש נכון בידיים, למרות ובזכות גדולו הזעיר. טענה אחת יש לי אל ההגה הזה, הוא ללא ציפוי עור (למה?) והפלסטיק/גומי ממנו הוא עשוי לא סופג זיעה וזה לא תמיד נוח/נעים.

 

למרות שה-208 היא סוג של פרשנות מודרנית ל-205, זו הראשונה לא מרגישה כמו זו האחרונה, כלומר כסופרמיני שתוכננה במיוחד לעיר- כזו שמציעה ישיבה גבוהה וזקופה, דשבורד נמוך ושדה ראיה אין סופי לכל הצדדים. שדה הראיה ב-208 טוב מאוד לצדדים בזכות קו חלונות נמוך, פחות לפנים ולאחור בשל דשבורד גבוה יחסית וקורות A ו-C עבות (במיוחד קורת C האחורית). בסך הכל קל להתנייד עם פיג'ו 208 בעיר, אך היא לא קלילה לתמרון עירוני כמו היאריס של טויוטה לדוגמה. מחוץ לעיר זה כבר סיפור אחר לחלוטין, שם ה-208 מרגישה בבית, כמו מכונית גדולה, נוחה ובוגרת, כאשר הנהג מרגיש שהוא יושב בתוך הרכב ולא על הרכב.

 

אומרים שלום לבני ברק ולפקקים שלה והגיע הזמן ללחוץ קצת על הגז. מחוץ לעיר, מגלים די מהר את הנקודה החלשה ביותר של ה-208 - יחידת ההנעה, אך גם את הנקודות החזקות ביותר שלה: התנהגות הכביש, תחושת הכביש האיכותית וכן את ההיגוי המצוין ונוחות הנסיעה.

 

המנוע מספיק חזק אך התיבה מיושנתאז לפני שנעבור לטוב, נתחיל בפחות טוב - יחידת ההנעה. מנוע ה-1.6 ליטר הזה על 120 כ"ס שלו, מרגיש מנומנם מתחת ל-3,000 סל"ד והוא רועש בצורה לא נעימה בסל"ד גבוה, אך בסך הכל הוא מספק ביצועים טובים למכונית הקלילה הזו עם 7.5 שניות 80-120 קמ"ש (מצב ידני), נתון טוב מאוד לסופרמיני קטנה ובקלות ניתן להגיע למהירויות גבוהות. המנוע הזה זו לא הבעיה של ה-208, אלא תיבת ההילוכים הצמודה אליו, שלא עושה חסד עם הרכב המוצלח הזה.

 

תיבת ההילוכים הוותיקה, סבירה באפן כללי ומוצלחת יותר דווקא בנהיגה נמרצת (מצב ספורט: 7.6 שניות 80-120 קמ”ש), אך כמו שאנחנו מכירים אותה מבעבר, היא מתבלבלת לא מעט פעמים, מה שמתבטא בחבטה לא נעימה ובנוסף, היא מתמהמהת לעתים בהעברת הילוכים (8.6 שניות 80-120 קמ"ש באוטו'). העובדה שיש רק 4 הילוכים אומרת שב-100 קמ"ש אתם כבר על כ-3,000 סל"ד, ואז שומעים רק קצת את המנוע, אך במהירות של 120-130 קמ"ש, אתם כבר מחפשים לבדוק אם יש הילוך חמישי שכן אז המנוע מפיק יותר מידי רעש מחוספס החודר לתא הנוסעים. זה בעיקר חבל שכן ה-208 מרגישה כמו מכונית מעודנת ובוגרת למרחקים ארוכים ובידוד הרעשים בה טוב למדי, במיוחד בכל הקשור לרעשי כביש שכמעט ולא נשמעים.

 

אז אחרי שיחידת ההנעה מאכזבת במידה מסוימת, ה-208 שולפת מהשרוול את מה שהיא תוכננה לו בדיוק, להחזיר עטרה ליושנה, להחזיר את חדוות הנהיגה ולהחזיר את המיני לספורמיני. פיג'ו 208 מזכירה כל כך את פיג'ו 205 המיתולוגית במהות שלה ובצורה בה היא מתנהלת על הכביש – כמובן במעטפת של מודרניזציה - ונדמה שכפי שזו האחרונה הצילה את פיג'ו בשנות ה-80, זו הראשונה תעשה זאת שוב, פשוט כי היא הסופרמיני מוצלחת עם המון קסם צרפתי.

 

התנהגות כביש כמו פיג'ו של פעםהקסם הצרפתי מתחיל מנוחות הנסיעה המצוינת. ה-208 רכה אך מרוסנת ועל כבישים סלולים היטב היא מרגישה כמו מכונית גדולה תוך כדי שהיא מסננת את כל המפגעים בצורה מרשימה מאוד. רק שיבושים רוחביים או בורות ביוב יכולים למתלים שלה בשל מהלך שני קשיח יחסית של הבולמים. גם המושבים הרכים והאוחזים עם בד הריפוד הנעים תורמים את שלהם לנוחות הכוללת, אך יש לציין שעבור אנשים בעלי עצמות כבדות, הם שוקעים ומתגלים כרכים מידי לנסיעות ארוכות. צריך לציין בנוסף שהשילוב הזה של הגה נמוך שיושב כמעט על הברכיים, יחד עם לוח מחוונים גובה, גוררים תנוחת נהיגה שצריך להתרגל אליה, אך זה קורה מהר ובסך הכל זה סידור מוצלח מאוד.

 

עם הקיטון במידות הגיע גם דיאטה כוללת. ה-208 שוקלת בממוצע כ-100 ק"ג פחות מה-207 ובמקרה של הדגם הנבחן, כ-54 ק”ג פחות. הפחתת המשקל בהחלט מורגשת וה-208 מרגישה כמכונית קלת רגליים הששה לשנות כיוון - ממש כפי שה-205 עשתה זאת - אפילו עם אותה רכינת מתלים המוכרת בכניסה לפניה, אך יש לציין שכל זאת נעשה במעטפת מודרנית בטוחה וצפויה יותר כך שהרכינה על המתלים קטנה ועדינה ורמת האחיזה גבוה מאוד והישבן לא ממהר לצאת במחולות. כשהוא כבר כן עושה זאת, הוא צייתן וממושמע/נשלט, אך הוא פחות "שובב" מזה של ה-205 או לחילופין של פורד פיאסטה, בעיקר בשל רמת האחיזה הגבוהה.

 

פיג'ו 208 מכונית לא יכולה להיות באמת מהנה או חביבה לנהיגה ללא מערכת היגוי תומכת. לשמחתי, די מהר מגלים שה-208, התברכה בהגה שהופך את הנהיגה ב-208 לשמחה, אפילו בצורה ילדותית אפשר לומר. הוא מציע איזון נכון בין משקל/התנגדות, הוא מהיר ותואם את האופי "השמח" של הפיג'ו הקטנה. כמובן שגם המידות הזעירות של ההגה תורמות את שלהן לאופי הזה והתחושה היא של נהיגה בקארטינג וכל מה שאתם רוצים לעשות זה רק לשחק במשחקי שינוי כיוון כל הזמן, משהו שבהחלט מעורר הרבה צפיות לקראת הגעתה של גרסת ה-GTI החדשה.

 

לרוב, במבחנים למכוניות שכאלו, אני לא נוהג לתת חשיבות גדולה להתנהגות כביש מהנה והשאלה היותר חשובה היא איך המכונית בהגדרתה – סופרמיני ממוצעת במקרה שלנו - מרגישה ביום יום עבור הנהג הממוצע. במקרה של ה-208, התנהגות הכביש החביבה לא באה על חשבון שום דבר וזה בדיוק הקסם הצרפתי שפיג'ו הצליחה לשחזר עם ה-208. מכונית סופרמיני יפה וכיפית גם סתם כך ביום יום.

 

צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 11.2 ליטר, סביר למנוע שכזה ותיבה אוטו', אך רחוק מלהיות חסכוני במיוחד עבור סופרמיני. בשיוט בכביש העירוני, ניתן לרשום צריכה של 14-15 ק"מ לליטר ונהגים רגועים יותר יוכלו לרשום די בקלות צריכה של 16-17 ק"מ לליטר. בעיר נמדדה צריכה של 10 ק"מ לליטר.

 

פיג'ו 208 אוטו' 1.6 – סיכום מבחן:

פיג'ו 208 - הקסם הצרפתי חזר

פיג'ו הבטיחה לנו שה-208 תהיה סופרמיני אמיתית המחזירה עטרה ליושנה והיא אכן מקיימת. חבל שהצרות הכלכליות של פיג'ו לא אפשרו לה לשדך כאן למנוע תיבת הילוכים אוטו' טובה יותר (טוב באירופה לא יודעים מה זה בכלל תיבה אוטו' בסופרמיני) וחבל שחלק מהפלסטיקה מרגישה לא מודרנית ביחס לשאר החלקים .

 

למרות המגרעות שלה, שהן מעטות ונסלחות, פיג'ו 208 היא סופרמיני מוצלחת מאוד: מרווחת מלפנים, פרקטית, נוחה מאוד, מאובזרת מאוד ומציעה איכות נסיעה גבוה. כל זאת כמובן עם הבנוס של ההגה והמוצלח והתנהגות הכביש החביבה/שובבה. פיג'ו 208 היא ללא ספק ממתק צרפתי ומכונית שהיא ייחודית בסגמנט שרובו משעמם ומרדים. לסיכום, סופרמיני מודרנית בטעם של פעם.

  פיג'ו 208 1.6 ליטר אוטו'
שנת הצגת הדגם 2012
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,598 סמ"ק
הספק 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד
0-100 קמ"ש 10.7 שניות
מהירות מרבית 190 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 4 הילוכים טיפטרוניק
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 3,962/1,739/1,460
בסיס גלגלים 2,538 מ"מ
צמיגים 195/55 R16
משקל 1,150 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 14.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 11.2 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD+ABS+ESP+ASR+ESS
מפרט מלא

 

img_9001
img_9001
img_9009
img_9009
img_9011
img_9011
img_9029
img_9029
img_9035
img_9035
img_9041
img_9041
img_9049
img_9049
img_9053
img_9053
img_9056
img_9056
img_9070
img_9070
img_9072
img_9072
img_9074
img_9074
img_9083
img_9083
img_9086
img_9086
img_9087
img_9087
img_9088
img_9088
img_9093
img_9093
img_9097
img_9097
img_9101
img_9101
img_9107
img_9107
img_9123
img_9123
img_9131
img_9131
img_9137
img_9137
img_9139
img_9139
img_9142
img_9142
img_9147
img_9147
img_9149
img_9149
img_9164
img_9164
img_9171
img_9171
img_9173
img_9173
img_9181
img_9181
img_9183
img_9183
img_9186
img_9186
img_9193
img_9193
img_9199
img_9199
img_9215
img_9215
img_9220
img_9220
img_9224
img_9224
img_9232
img_9232
img_9234
img_9234
img_9246
img_9246
img_9253
img_9253
img_9276
img_9276
q208-p-1
q208-p-1
q208-p-2
q208-p-2

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.