קיה ספורטאז' החדשה מציגה חבילה מרשימה של תכונות, שלא רק הופכות אותה לטובה יותר מזו המוחלפת אלא כנראה למובילת הקטגוריה.

קיה ספורטאז החדשה 2011 - הפתעה מאוד נעימה

קיה ספורטאז' המוחלפת, סבלה מתסביך הכבשה השחורה של המשפחה. היא הייתה בדיוק כמו האחות הגדולה הטוסון, רק קצת פחות יפה ואם היא רק כמו, למה לא לקחת את המקור? וזה אכן היה המצב גם במכירות ברוב הזמן. הספורטאז' החדשה משנה את התמונה לחלוטין, היא אמנם מבוססת על אותה פלטפורמה מכנית כמו ה- ix35, רק שהפעם, זה כמעט הדבר המשותף היחידי ולא רק שלקיה ספורטאז' החדשה יש אישיות ייחודית משל עצמה אלא הפעם, הבעיה היחידה של היבואן המקומי תהיה היכולת לעמוד במבול ההזמנות.

 

קיה ספורטאז 2011 - עיצוב מרשיםאם ננסה לסכם את המבחן הזה בקצרה, נוכל לומר את הדבר הבא. יש רכבים בהם אתה נוהג וכל מה שאתה חפץ בו זה רק להגיע ליעדך ולהמשיך את שגרת יומך, עם הספורטאז' העדפתי להאריך את הדרך וצבור עוד קילומטרים של נהיגה. הספורטאז' החדשה מצליחה למזג לתוכה את כל התכונות שהלקוחות הפוטנציאלים מחפשים ברכב שכזה ואף יש בכוחה, גם להמיר מדתם כאלו שמעדיפים מכונית מנהלים, פשוט כי לספורטאז' יש שאר רוח וערך מוסף שלא תמיד מוצאים ברכבים אחרים.

 

המתכון

נהוג להשוות דגם חדש לזה היוצא, אך הפעם, פשוט מדובר באופרה אחרת לחלוטין. למעט המידות שצמחו במקצת בכל הכיוונים ורק הגובה קוצץ ב- 8.5 ס"מ, זה למעשה המדד היחידי בו ניתן להשוות לדגם היוצא. העיצוב החדש בהנהגת פיטר שרייר לוקח את הספורטאז' שנות אור לפנים. תשכחו מעיצובה האנמי של הספורטאז' המחולפת, הספורטאז' החדשה מפוסלת בייחודיות מהפגוש הקדמי ועד לפגוש האחורי ומשדרת משהו צעיר ורענן. זה כלל לא משנה אם תאהבו את העיצוב שלה או לא, זה כבר עניין של טעם וריח, אך לא ניתן להתעלם מהנוכחת של הספורטאז' החדשה שלא נראית כמו עוד קרוסאובר על הכביש.

 

הדגם הנבחן הגיע ברמת גימור EX במחיר של 166,900 ש"ח וזו גם הגרסה שתהיה הנמכרת ביותר. גרסה זו בתוספת מחיר של 10,00 ש"ח מגרסת הבסיס LX, מוסיפה לרשימת האבזור מערכת בקרת אקלים דו אזורית, גג זכוכית פנורמי כפול הנפתח מלפנים ומראות חיצוניות הכוללות איתות וקיפול. ההנעה היא קדמית בלבד ולקבלת הנעה כפולה תאלצו להוסיף 16,000 ש"ח ולעלות מרמת גימור EX לרמת הגימור "פרמיום" המוסיפה לאבזור מערכת בקרת שיוט, ריפודי עור ומפתח חכם.

תא נוסעים מרווח - לוח מחוונים קריא וברור - הנדסת אנוש טובה

למרות שמדובר ברכב גבוהה, כניסה אל מושב הנהג מתבצעת בקלילות ולא צריך לקפץ או לדלג. אז מתגלה תא נוסעים שפשוט מרגיש מרווח מאוד וצעיר באופיו ולמרות שקו החלונות גבוהה והצבע השולט בתא הנוסעים הוא כהה, התחושה היא מאוד אוורירית ונעימה. החומרים המשמשים לעיצוב ודיפון תא הנוסעים הם מהסוג הקשיח והיינו רוצים לראות יותר חומרים איכותיים ורכים למגע, אך במקומות החשובים, היכן שהגוף בה במגע עימם, במשענות היד בדלתות ובין המושבים, ההגה וידית ההילוכים, נמצא ריפוד עור רך ונעים למגע. התוצאה הסופית בכל מקרה מאוד נעימה לעין עם איכות הרכבה טובה.

 

ישיבה בכיסא הנהג וממול נפרשת קונסלה הבנויה משני מפלסים מחומרים שונים הנמשכת לרוחב תא הנוסעים התורמת לתחושת המרחב. המפלס העליון מכיל את מערכת השמע, שהיא טובה למדי ונוחה לתפעול, נשלטת מההגה והיא כוללת חיבור USB ו-AUX עם שקע טעינה צמוד ויש גם אחד נוסף מאחור. המפלס התחתון מכיל את מערכת בקרת האקלים הדו אזורית, המוקפת גימור שחור מבריק שתאלצו לנקות כל פעם מטביעות אצבע.

 

קיה ספורטאז 2011 לוח מחוונים מציג במרכזו מד מהירות גדול וקריא ולצידו השמאלי, מד סל"ד קטן, יש שיגידו קטן מידי, אך ברכב שכזה אם נודה על האמת, זה באמת לא נתון ממש חשוב. מתחת למד המהירות ישנה תצוגה של נתוני מחשב הדרך ומצב ידית ההילוכים. מסך מחשב הדרך קטן, מה שמקשה לקרוא את הנתונים ותפעולו דרך שני כפתורים הנמצאים על מסגרת לוח השעונים מקשים על התפעול בזמן נהיגה. ההיגיון מאחורי התפעול הלא אידאלי הזה, הוא שלא תתעסקו עם זה בזמן הנהיגה והכל בשם הבטיחות.

 

אם כבר נגענו בנושא הבטיחות, קיה ספורטאז' החדשה היא המכונית הבטוחה ביותר בקטגוריה שלה במבחני הריסוק האירופאים (NCAP), עם חמישה כוכבי בטיחות ועוקפת גם את אוחתה ה- ix35 והן את אודי Q5 ופולקסווגן טיגואן. לציון זה מסייעות 6 כריות אוויר, כל צרופי האותיות כולל מערכת למניעת התהפכות (ROP) והתרעה על אי חגירת חגורת הבטיחות הפועלת לפי חיישן מסה במושבים.

 

כפי שמלפנים מרווח מאוד, מאחור מרווח לא פחות. הספסל האחורי (קיפול בחלוקה של 60:40) נוח לישיבה ויכול בקלות להכיל שלושה נוסעים מבוגרים. גם שהצבנו במושב מלפנים נוסע בגובה של 1.95 מטר, נוסע מאחור בגובה של 1.85 מטר הרגיש בנוח עם מרווח מספק לברכיים. לתחושת המרווח מוסיף הגג הפנורמי הכפול (רמת גימור EX ומעלה) שבזכות היותו כהה, הוא שימושי בכל שעות היום גם ביום קיצי עם שמש מטגנת. תא המטען מאחור גדול ונוח להטענה בנפח של 564 ליטר (מושבים מקופלים 1,353 ליטר) ולזכות קיה יאמר שהוא מכיל בתחתיתו גלגל חליפי בגודל מלא ולא כמו המתחרה מיונדאי המסתפקת גלגל חליפי קטן.

 

אופן ההכנה

הספרטאז' החדשה נפרדת ממנוע ה- V6 המיושן ומצטיידת ביחידה מודרנית בנפח 2 ליטר 4 צילינדרים בהספק של 163 כ"ס ב-6,800 סל"ד ומומנט של 19.7 קג"מ המתקבל ב-4,600 סל"ד. מנוע זה שודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה המציעה תפעול ידני מידית ההילוכים. נקודת החולשה העיקרית של יחידת ההנעה הזו, זו צריכת הדלק שעמדה על 8.3 ק"מ לליטר לאורך המבחן. לכך תורם כנראה מקדם הגרר הגבוה שעומד על 0.36, למרות שנתון זה שכיח בקרב פלח השוק הזה.

 

קיה ספורטאז 2011עם נתונים של 11.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, כוח מתפרץ לא תמצאו כאן והגב לא ידבק למושב, למרות שבקרת המשיכה נדרשת להתערב בכל יציאה נמרצת מהרמזור. מעבר לכך, זו יחידה שבשילוב עם תיבת ההילוכים מספקת את כל מה שהייתם מצפים מרכב שכזה והיא מאפשרת עקיפות מהירות ובטחות עם 7.8 שניות בהאצה מ-80 קמ”ש ל-120 קמ”ש.

 

בזמן האצה ישנה נוכחות ווקלית מורגשת מידי מהמנוע, אך בשיוט במהירויות גבוהות, בזכות הילוך שישי ארוך (140 קמ"ש ב-3000 סל"ד בלבד), המנוע כלל לא נשמע בתא הנוסעים שלעצמו הוא שקט מאוד ורק רעש רוח נוכח למדי אך לא מטריד, מפריע לשלווה בתא הנוסעים.

 

הספורטאז' היוצאת כמו יונדאי טוסון, התבססה על מרכב שמקורו ביונדאי אלנטרה, לא בסיס מוצלח כל כך לרכב שכזה. הספורטאז' החדשה, יושבת על פלטפורמה חדשה לחלוטין שפותחה במיוחד עבורה ועבור ה- ix35. כמו כל רכבי הקרובאובר החדשים, גם הספורטאז' דיי מוותרת על יכולת השטח עם מרווח גחון של 17 ס"מ ומתלי מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור. מצד שני כבר מזמן הבנו שהלקוחות הפוטנציאלים לא מחפשים את יכולת השטח, אז באמת שאין סיבה שלא לספק להם מעטפת של כמו, עם איכות חיים ומחיר של בלי.

 

 

המרכיב האחרון בשלב ההכנה, היא תנוחת הנהיגה. מי שמחפש תנוחת נהיגה זקופה בסגנון רכב שטח קלאסי, לא ימצא אותה כאן. תנוחת הנהיגה כאן למרות הישיבה הגבוהה, היא כמו של רכב מנהלים מהסוג הטוב. אני לא יודע להגיד אם זה בגלל מוצאו הגרמני של פיטר שרייר, אך כמו ברכבים גרמניים, גם כאן יש חיבור מיידי בין הנהג לרכב, פקטור שאומר שמהפעם הראשונה בה נכנסתם למכונית הראשון ולחצתם על דוושת הגז, אתם מרגישים כאילו הרכב הזה שלכם כבר שנים.

 

הניצחון

טוב, אז בדקנו, שיחקנו בכפתורים, דפקנו על תא הנוסעים, בדקנו את איכות ההרכבה והחומרים, פתחנו וסגרנו כל תא אחסון והכל באמת יותר מבסדר, אז עכשיו הגיע הרגע לראות ולהרגיש איך הכל מתחבר יחדיו ליחידה אחת בתנועה.

 

קיה ספורטאז 2011 - מפתיעה עם היגוי מדויק וקלילות של סופרמיני זריזהבשלב הזה, ציפתה לי הפתעה בדמות הנאה מנהיגה. כן כן, גם אותי זה הפתיע, הנאה מנהיגה בקרוסאובר מודרני, יש דבר כזה ולספורטאז' יש בשפע ממנו. אמנם לא מדובר במכונת נהיגה שתיקחו לסוף שבוע קייצי לכבישי הנהיגה האהוב עליכם, זו ממש לא הכוונה, אבל ברגע שמבינים את מעטפת המגבלות, פשוט תיהנו לנהוג בקרוסאובר הזה כי למרות משקלה ומרכז הכובד הגבוהה, הספורטאז' מרגישה כמו סופר מיני קלילה המחוברת לנהג עם היגוי מהיר ומדויק.

 

נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, הם התחומים בהן הספורטאז' החדשה זוכה בכל הנקודות. המתלים אמנם מכוילים על הצד הרך, אך בתנאים רגילים וברוב סוגי הכבישים הם מציעים פשרה מצוינת בין נוחות נסיעה והתנהגות כביש. את רכות המתלים תרגישו בכבישים מהירים גליים, אך לא באופן רופס וסביר להניח שרוב הלקוחות דווקא יאהבו את זה.

 

ההיגוי עצמו מתוגבר חשמלית ומשקלו משתנה בהתאם למהירות. נהרות של מילים ופונטים נשפכו על חוסר התקשרות של רוב ההגאים החשמליים וגם כאן זה לא שונה, אך יש אבל אחד גדול שעושה את כל ההבדל. לפני שניגש ל-"אבל" נספר לכם שבעיר הוא קליל ונוח לתמרונים עירוניים ובמהירויות שיוט וגבוהות, הוא מתקשח. אמנם הוא קל מידי לטעמי האישי וכך גם ירגישו חובבי נהיגה מושבעים, אך עבור רוב הלקוחות הפוטנציאלים הוא יהיה לא פחות ממצוין.

 

קיה ספורטאז 2011והנה מגיע האבל.הנקודה המרשימה בהיגוי של הספורטאז' שהופכת את הנהיגה בו למהנה זה הדיוק ומהירות. הדיוק הזה יחד עם הקלילות בה הספורטאז' עוברת ממצב של נסיעה בקו ישר אל תוך הסיבוב, הוא מה שהופך את הנהיגה בספורטאז' למהנה. אם תגזימו, ודי בקלות ניתן לשכוח שאתם נוסעים בקרוסאובר עם מרכז כובד גבוה, היא תזכיר לכם את זה בנימוס ובלי דרמות עם התערבות מדודה של בקרת היציבות בדיוק מתי שצריך אותה ולא רגע אחד לפני.

 

סיכום

יש הרבה מה לאהוב בקיה ספורטאז' החדשה. היא מציעה חבילה מאוזנת היטב של אבזור, שימושיות, הנאה מנהיגה, נוחות ומחיר. נכון שיש אולי מתחרים שיציעו התנהגות כביש טובה יותר או היגוי פחות קליל עבור חובבי הנהיגה, אך עבור רוב הלקוחות הפוטנציאליים, הספורטאז ממזגת בהצלחה את כל המרכיבים שניתן לחפש בקרוסאובר, למתכון אחד מנצח.

 

תכונות של נוחות ורכות המתלים, הישיבה הגבוה ותנוחת הנהיגה, קלילות הניהוג ודיוק ההיגוי, המרווח מלפנים ומאחור יחד עם העיצוב המרשים יקסמו לכל מי שרוצה לשדרג את עצמו ממכונית משפחתית או כתחליף למכונית מנהלים. אם לקחת הימור, הספורטאז' החדשה תכבוש את טבלת המכירות של הקטגוריה לשנים הבאות ואם למישהו נשארה איזו דיעה קדומה על קיה, שיגש לנסיעת מבחן על הספורטאז' החדשה, היא כבר תדע לעשות את העבודה יותר טוב מכל איש שיווק, עבורי היא בהחלט עשתה זאת.

קיה ספורטאז' EX 2.0 - 166,900 ש"ח
מנוע D-CVVT ארבע צילינדרים
נפח 1,998 סמ"ק
הספק 163 כ"ס ב-6800 סל"ד
מומנט 19.7 קג"מ ב-4600 סל"ד
0-100 קמ"ש 11.3 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים טיפטרוניק
אורך/רוחב/גובה 4,440 מ"מ/1,855 מ"מ/1,645 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מרווח גחון 170 מ"מ
צמיגים 225/60 R17
משקל 1,583 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 12.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 8.3 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר ABS+ESP+TSC+BAS+HAS+ROP+ESS

kia_sportage-2011_00
kia_sportage-2011_00
kia_sportage-2011_01
kia_sportage-2011_01
kia_sportage-2011_02
kia_sportage-2011_02
kia_sportage-2011_03
kia_sportage-2011_03
kia_sportage-2011_04
kia_sportage-2011_04
kia_sportage-2011_05
kia_sportage-2011_05
kia_sportage-2011_06
kia_sportage-2011_06
kia_sportage-2011_07
kia_sportage-2011_07
kia_sportage-2011_08
kia_sportage-2011_08
kia_sportage-2011_09
kia_sportage-2011_09
kia_sportage-2011_10
kia_sportage-2011_10
kia_sportage-2011_11
kia_sportage-2011_11
kia_sportage-2011_12
kia_sportage-2011_12
kia_sportage-2011_13
kia_sportage-2011_13
kia_sportage-2011_14
kia_sportage-2011_14
kia_sportage-2011_15
kia_sportage-2011_15
kia_sportage-2011_16
kia_sportage-2011_16
kia_sportage-2011_17
kia_sportage-2011_17
kia_sportage-2011_18
kia_sportage-2011_18
kia_sportage-2011_19
kia_sportage-2011_19
kia_sportage-2011_20
kia_sportage-2011_20
kia_sportage-2011_21
kia_sportage-2011_21
kia_sportage-2011_22
kia_sportage-2011_22
kia_sportage-2011_23
kia_sportage-2011_23
kia_sportage-2011_24
kia_sportage-2011_24
kia_sportage-2011_25
kia_sportage-2011_25
kia_sportage-2011_26
kia_sportage-2011_26
kia_sportage-2011_27
kia_sportage-2011_27
kia_sportage-2011_28
kia_sportage-2011_28
kia_sportage-2011_29
kia_sportage-2011_29
kia_sportage-2011_30
kia_sportage-2011_30
kia_sportage-2011_31
kia_sportage-2011_31
kia_sportage-2011_32
kia_sportage-2011_32
kia_sportage-2011_33
kia_sportage-2011_33
kia_sportage-2011_34
kia_sportage-2011_34
kia_sportage-2011_35
kia_sportage-2011_35
kia_sportage-2011_36
kia_sportage-2011_36
kia_sportage-2011_37
kia_sportage-2011_37
kia_sportage-2011_38
kia_sportage-2011_38
kia_sportage-2011_39
kia_sportage-2011_39
kia_sportage-2011_40
kia_sportage-2011_40
kia_sportage-2011_41
kia_sportage-2011_41
kia_sportage-2011_42
kia_sportage-2011_42
kia_sportage-2011_43
kia_sportage-2011_43
kia_sportage-2011_44
kia_sportage-2011_44
kia_sportage-2011_45
kia_sportage-2011_45
kia_sportage-2011_46
kia_sportage-2011_46
kia_sportage-2011_47
kia_sportage-2011_47
kia_sportage-2011_48
kia_sportage-2011_48

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.