אירופה: האירופאיות יורדות והאסייתיות עולות

טויוטה, יונדאי וקיה רושמות שיפור במכירות בסגמנט C עם תחילת 2013 , זאת לעומת ירידה משמעותית של הדגמים האירופאים.

האירופאיות לא מתאוששות בעוד האסייתיות מציגות שיפור

שוק הרכב האירופאי נמצא במשבר מתמשך מאז משבר הסאב פריים מסוף 2007. לעומת שווקים אחרים כגון השוק האמריקאי שכבר הצליחו להתאושש, השוק האירופאי נמצא בירידה כבר חמש שנים ברציפות, את שנת 2012 סיכם השוק בירידה של 8.2% והמכירות באירופה בינואר 2013 (ירידה של 12% לעומת ינואר 2012) השתוו למכירות בינואר 1990!.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מהחלשות השוק האירופאי ב-2012, הרוויחו בעיקר הקוריאניות, יונדאי וקיה, אשר לא רק שהיו מהיחידות שרשמו גידול במכירות, הן רשמו גידול משמעותי במיוחד: 15% לקיה ו-9% ליונדאי. עם סך מכירות של 769,706 יחידות (337 אלף לקיה ו-432 אלף ליונדאי). למרות זאת, יש לציין שהחברות יחדיו נמצאות רק במקום השמיני במכירות באירופה.

 

הסיבה לזינוק הקוריאני לא נעוצה רק בעבודה שהדור החדש של הדגמים הקוריאנים מציג שיפור משמעותי באיכות הרכבים, אלא גם ובעיקר לאחריות המקיפה ששתי החברות מספקות לרוכשים ברוב מערב אירופה. קיה מספקת אחריות מלאה של 7 שנים עד 160 אלף ק"מ (שלוש שנים ראשונות ללא הגבלת ק"מ) ובקארנס ובסול החדשות, אחריות מלאה ל-5 שנים ללא הגבלת ק"מ. יונדאי מהצד השני, מספקת אחריות מלאה לחמש שנים לרכב פרטי ללא הגבלת ק"מ. לעומת היצרנים האירופאים המעניקים אחריות של 2-3 שנים בלבד ובשוק בו הוודאות הכלכלית אינה ברורה, יש יתרון משמעותי לצרכן המקבל שקט מלא מתיקון יקר ברכב ל-5 או 7 שנים.

 

המותג האירופאי היחידי , בנפח ייצור גדול, שרשם עליה במכירות ב-2012, זו סקודה. החברה רשמה גידול של 2% עם סך מכירות של 491,951 יחידות. סקודה, די בדומה לקוריאניות, נחשבת לעממית יותר באירופה ומציעה תמהיל נכון של תמחור, אבזור, ומנועים חסכוניים (יחד עם תדמית אמינות) והיא המותג הפופולרי ביותר כיום במזרח אירופה (נחשבת למרצדס של העמך). זו גם אחת הסיבות שסקודה השיקה בשנה החולפת את הראפיד באירופה (הושקה השבוע גם בישראל), בכדי לתת מענה הולם למשבר בשוק האירופאי ולאפשר לצרכן לקבל מכונית בסיסית בהגשה, אך עם ממדים של משפחתית ובמחיר זול משמעותית.

 

את ינואר 2013, פתח הסגמנט הנמכר ביותר ביבשת – סגמנט C/משפחתיות - בירידה של 12%. למעט סיאט לאון החדשה שרשמה גידול של 8% לעומת ינואר 2012 (דגם חדש מול ישן) ופיאט בראבו עם, כל הדגמים האירופאיים רשמו ירידה משמעותית במכירות לעומת ינואר 2012. דגמים כגון פולקסווגן גולף ( הנמכרת באירופה), אוקטביה, פוקוס, C4 ופיג'ו 308, רשמו ירידה של כ-20% ויותר במכירות. כאן יש לציין שהאוקטביה החדשה הוצגה רק לאחרונה ופיג'ו 308 החדשה כבר נמצאת בפתח ותוצג בקרוב.

 

כמו ב-2012, גם עם פתיחת 2013 האסייתיות נהנו מהחלשות השוק האירופאי. האוריס החדשה של טויוטה רשמה את הגידול המשמעותי ביותר, עליה של 32% במכירות ל-7,658 יחידות. מסתבר שההימור ההיברידי השתלם לטויוטה שכן מעל ל-50% ממכירות הדגם שייכות לגרסה ההיברידית המבוקשת מאוד בציי רכב במערב אירופה בשל הטבת המס על פליטת מזהמים נמוכה וצריכת הדלק החסכונית.

 

גם קיה ויונדאי ממשיכות לעשות חייל עם i30 החדשה וסיד החדשה הרושמות עלייה במכירות של 30% כל אחת עם פתיחת 2013. יש לציין שבינואר 2012, נמכרו הדגמים הקודמים ולא החדשים/עדכניים.

 

יחד עם יונדאי, קיה וטויוטה, גם שאר היצרנים הלא אירופאים רשמו שיפור במכירות: שברולט עם הקרוז, הונדה עם הסיוויק ומאזדה עם ה-3.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות