ישראל 2011: פחות משפחתיות יותר ידניות וקטנות

מחירי הדלק, המיסוי הירוק ושינוי שווי השימוש ברכב צמוד הביאו לכך שמכירות המשפחתיות יורדות בכ-10%.

נמל אילת - רואה פחות יפניות ויותר קוריאניות

סגמנט מכוניות המיני/עירוניות בישראל, כמעט ולא היה קיים עד שנת 2010. בשנת 2009 כולה, אחוז רכבי המיני מסך הרכבים שנמכרו בישראל עמד על 0.5% בלבד וכך גם היה לאורך העשור הקודם. מתחילת השנה, סגמנט המיני מהווה כבר כ-6.6% ממצבת הרכב החדש ב-2011.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

התמורות שחלו בשוק הרכב הישראלי בסוף שנת 2009 ותחילת 2010 הכוללות בעיקר את מחירי הדלק שקפצו בשנה האחרונה בעשרות אחוזים, המיסוי הירוק שיקר במעט את רוב המשפחתיות והוזיל באופן משמעותי את המכוניות הקטנות עם המנועים קטני הנפח, התייקרות בשווי השימוש הלינארי מקבוצות הרכב ל-2.04% והשנה ל-2.48% ועוד מילה שעד לאחרונה הייתה מילה גסה בשוק הרכב הישראלי, תחרות!, הביאו לכך ששוק הרכב הישראלי בסיכום חמשת החודשים הראשונים של 2011 משתנה וימשיך להשתנות בעתיד הקרוב וזאת עוד מבלי להכניס למשוואה את תחום הרכבים החשמליים או ההיברידיים הנטענים.

 

בסיכום 2009, סגמנט המשפחתיות בישראל היווה כ-52.6% ממכירות הרכב החדש. מתחילת השנה עד סוף מאי 2011, שוק המשפחתיות ירד בכ-10.5% כאשר אותם אחוזים הלכו בעיקר מטה ולא מעלה כלומר לסגמנט הסופרמיני והמיני. כאשר סגמנט הסופרמיני צמח מ-17.5% ב-2009 ל-23% בחודשים 1-5.2011.

 

גם התיבה הידנית החלה לחזור לרכב בישראלי, עוד מילה גסה שנעלמה ב-2010. אמנם התיבה הידנית מקובלת באופן כמעט בלעדי רק בסגמנט המיני בו נמכרו מתחילת השנה מעל ל-2000 רכבים עם תיבה ידנית, אך גם בתחום רכבי הסופרמיני ישנה התעוררת גם אם מועטה יותר והחדירה של התיבה הידנית לסגמנט הזה, איטית הרבה יותר.

 

שינוי משמעותי נוסף מתחילת 2011: זו ירידתם מגדולה של המותגים היפניים ובראשן מאזדה. חלק מהסיבה לכך היא שינוי שווי השימוש וכן החלות הדולר מול הין והיורו והתחזקות השקל. סיבה נוספת זה שיפור עצום באיכות המותגים מקוריאה (שברולט,קיה ויונדאי).

 

בסיכום 2009, היוו המותגים היפניים כ-40% משוק הרכב הישראלי. מתחילת השנה עד סוף חודש מאי 2011, המותגים היפניים תופסים נתח של 29% בלבד. מאזדה היא זו שמאבדת את נתח השוק הכי גדול מ-18% ב-2009 ל-14.7% ב-2010 ומתחילת השנה יורדת מאזדה ל-11.3% בלבד. כאשר כאן נוספת למשוואה, היצע הדגמים הדל מאזדה וחוסרה של מכונית מיני.

 

בכדי להבין במספרים עד כמה מאזדה נפגעה, ב-2009 נמכרו בישראל לא פחות מ-21,455 מכוניות מדגם מאזדה 3 כאשר במקום השני באותה השנה נמצאת טויוטה קורולה עם כ-12,313 מסירות. בחודשים 1-5.2011, נמסרו רק 6,035 מכוניות מדגם מאזדה 3, 6,202 טויוטה קורולה (או אוריס), 4,722 יונדאי i30 ו-4,045 שברולט קרוז. אותו הדבר התרחש בקטגוריית המנהלים כאשר ב-2008 נמכרו 5,319 מאזדה 6 ומתחילת השנה רק 889, אך היא עדיין מובילת הסגמנט.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות