לפחות שישה דגמים חדשים בסגמנט המיני (עירוניות) והסופרמיני ישווקו בישראל במהלך השנה הקרובה כולל רנו קליאו החדשה, מיצובישי מיראז' וניסאן נוט.

לפחות 6 דגמים חדשים בסגמנט המיני והסופרמיני

לאחר שסקרנו את המכוניות המשפחתיות החדשות שישווקו בישראל במהלך 2013, אנחנו סוקרים את הסגמנט השני בגודלו בישראל – מכוניות הסופרמיני והמיני העירוניות, הסגמנט הצומח ביותר בישראל בשנתיים האחרונות, על חשבון סגמנט המשפחתיות, אך בעיקר על חשבון שוק היד השנייה.

 

לעומת סגמנט המשפחתיות בו הושקו השנה מספר בודד של מכוניות חדשות, מתחילת השנה הושקו בישראל יותר מ-10 דגמים חדשים או מחודשים בסגמנט המיני או הסופרמיני. את השנה פתחנו עם קיה ריו החדשה, שהושקה בתצורת סדאן והאצ'בק, אך עם גרסת בסיס ידנית יקרה יחיסת שלא נמצאת בקו הראשון.

 

בצמוד להשקתה של הריו, הושקה בישראל טויוטה יאריס החדשה, גם עם גרסת בסיס ידנית אך עם תג מחיר של כ-91,000 שקל, הרחק ממרכז התחרות הנמצא בין 70-80 אלף שקל. בכל מקרה רוב רוכשי הדגם מחפשים את התיבה האוטו' ועם מסירות המתקרבות לכ-3000 מכוניות השנה, אי אפשר להתווכח שהיאריס החדשה היא סיפר הצלחה. ממש לאחרונה, הצטרפה גם היאריס ההיברידית עם הצהרה על צריכת דלק מצוינת של 27.0 ק"מ לליטר.

 

אל הריו הצטרפו השנה גם אודי A1 בגרסת ספורטבק (5 דלתות), סיטרואן C1 ופיג'ו 107 החדשות (מתיחת פנים) שהציעו עיצוב רענן ושיפור קל בצריכת הדלק ביחד עם מחירון תחרותי מבעבר. בצמוד אליהן, הצטרפה השנה גם הבת השלישית למשפחה – טויוטה אייגו שלא שווקה בעבר בישראל.

 

המתמודדות החדשות ביותר בסגמנט שהושקו לפני מספר חודשים הן: אופל קורסה 3 דלתות ידנית, פיאט פנדה החדשה, פיג'ו 208 ויונדאי i20 החדשה (מתיחת פנים), שהציגה שיפור משמעותי בכל התחומים ביחד עם גרסה ידנית 1.2 ליטר מאוד מאובזרת, במחיר תחרותי של 75,000 שקל.

 

עכשיו הגענו אל הדגמים משני הסגמנטים שישווקו בישראל במהלך השנה הקרובה.

 

סקודה סיטיגו - השיווק החל.

סקודה סיטיגו

סקודה סיטיגו אמנם כבר כאן החל משבוע זה, אך אי אפשר שלא להזכיר את המתמודדת החדשה והרעננה לסגמנט העירוניות שרשם בשנה שעברה מסירות של כ-22,600 רכבים – נתח שוק של 10%. הסיטיגו משווקת עם מנוע אחד (1.0 ליטר 3 צילינדרים) בשני הספקים של 60 כ"ס ו-75 כ"ס ועם תיבה ידנית או רובוטית במחירים הנעים בין 59,990-79,500 שקל.

לפרטים המלאים על: סקודה סיטיגו.

 

 

סיאט מי (Mii) – צפי הגעה: בשבועות הקרובים.

סיאט מי Mii - אחות תאומה לסקודה סיטיגו

אל סקודה סיטיגו, תצטרף בקרוב סיאט מי, האחות התאומה מבית סיאט. אם אתם חושבים שבשל העובדה שמדובר באותו יבואן, צ'מפיון מוטורס, לא תהיה תחרות בין המותגים, אז תצפו לתחרות עזה בין המתמודדות הזהות, בין אם במחיר, אבזור וכו'. המחירים בכל מקרה, לא צפויים להיות שונים במיוחד כך שמחיר הבסיס צפוי לעמוד על כ-60,000 שקל והיצע המנועים יהיה זהה.

לפרטים המלאים על סיאט מי.

 

 

אופל אדם – צפי הגעה: במהלך 2013.

אופל אדם - עירונית מסוגננת, לא זולה ומתחרה לפיאט 500

אופל אדם – העירונית 3 דלתות המסוגננת של אופל, כמתחרה העיקרית לפיאט 500 ופולקסווגן אפ, לא תהיה עירונית זולה (לא צפויה להיות כזו). עם עיצוב מושך ואין סוף אפשרויות של התאמה אישית, אופל אדם לא מתכוונת להשאיר את הזירה המסוגננת לפיאט 500 בלבד ולפחות לפי התמונות, היא בהחלט עמדה במשימה.

 

אופל אדם, שתוצע בתצורת 3 דלתות וארבע מושבים בלבד (נפרדים מאחור), מציעה מידות עירוניות למדי עם אורך של 3.7 מטר, רוחב של 1.72 מטר (רחבה למדי) ובסיס גלגלים קטן במיוחד של 2.31 מטר. עם תחילת השיווק, הדגם יוצע עם שלושה מנועים: 1.2 ליטר 70 כ"ס, 1.4 ליטר עם 87 כ"ס או 100 כ"ס. המנועים מוצעים כיום עם תיבת 5 הילוכים ידנית בלבד ומערכת עצור/סע כסטנדרט.

לפרטים המלאים על אופל אדם.

 

 

מיצובישי מיראז' – צפי הגעה: רבעון ראשון של 2013.

מיצובישי מיראז'  - קטנה, קלה, חסכונית וצפויה להיות זולה

פשוטה וחסכונית, קטנה מבחוץ וגדולה מבפנים, זה המוטו של הסופרמיני החדשה של מיצובישי שתשווק בחודשים הקרובים בישראל. למיראז' מידות חיצוניות קטנות יחסית לסופרמיני עם אורך של 3.71 מטר, רוחב של 1.66 מטר, גובה של 1.49 מטר ובסיס גלגלים של 2.45 מטר. נפח תא המטען עומד על 235 ליטר.

 

המידות הקטנות מאפשרות משקל קל במיוחד של כ-845 ק"ג בלבד והיא תוצע עם שני מנועים: 1.0 ליטר 71 כ"ס או 1.2 ליטר 80 כ"ס המציעים צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר או 24.4 ק"מ לליטר בהתאמה.

לפרטים המלאים על: מיצובישי מיראז'.

 

 

ניסאן נוט החדשה – צפי הגעה: בחודשים הקרובים.

ניסאן נוט החדשה

ניסאן נוט, המיקרוואן של ניסאן (למרות שניתן להגדירה גם כמשפחתית), הוצג בחודש יולי האחרון ביפן ובישראל הוא צפוי לנחות עוד השנה. הנוט, לא רק זוכה בעיצוב חדש ומודרני יותר, אלא גם ביחידת הנעה חדשה ובתיבת הילוכים רציפה. המנוע החדש הוא מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים עם מגדש-על והזרקת דלק ישירה בהספק של 98 כ"ס המשודך לתיבת CVT רציפה וצפוי להציע צריכת דלק של כ-24 ק"מ לליטר.

 

הנוט החדשה מציעה מידות זהות לדגם היוצא. עם אורך של 4.1 מטר ובסיס גלגלים של 2.6 מטר היא מציעה נוחות תמרון וחניה של מכונית סופרמיני יחד עם מרווח של מכונית משפחתית.

לפרטים נוספים על: ניסאן נוט.

 

 

רנו קליאו החדשה – מרץ 2013.

2013 רנו קליאו החדשה

רנו, השיקה בתערוכת פריז האחרונה את הסופרמיני החדשה שלה, קליאו 4. שיווקה של הקליאו החדשה בישראל נדחה למרץ 2013 בשל ההמתנה לתיבת אוטו' (כפולת מצמדים) בדגם 1.2 טורבו. בניגוד למגמה הרווחת, הקליאו החדשה גדולה עוד יותר מזו הקודמת עם 4,062 מ"מ אורך,1,731 מ"מ רוחב, 1,448 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,589 מ”מ. למרות הגידול במידות, היא קלה בכ-100 ק"ג מהדגם היוצא.

 

בישראל, הקליאו צפויה להיות משווקת עם שלושה מנועים, 1.2 ליטר 75 כ"ס כמו בדגם הידני הנוכחי בדגם הבסיס וכן 1.2 טורבו עם 120 כ"ס ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים EDC. מנוע נוסף הוא מנוע דיזל, ככל הניראה 1.5dCI בהספק של 90 כ"ס ועם צריכת דלק מרשימה של 29.4 ק"מ לליטר. מנוע ה-0.9 ליטר טורבו 90 כ"ס, כנראה שלא ישווק שכן הוא מוצע עם תיבה ידנית בלבד.

לפרטים המלאים על: רנו קליאו החדשה.

 

 

שברולט ספארק - צפי הגעה: במהלך 2013.

2013 שברולט ספארק - מתיחת פנים קלה

שברולט ספארק, העירונית של שברולט זכתה למתיחת פנים קלה שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה. מעבר לעדכון קל לעיצוב החיצוני ומנוע 1.2 ליטר 82 כ"ס משופר במעט האמור להציע צריכת דלק טובה יותר, אין שינוי של ממש בדגם.

לפרטים נוספים על: שברולט ספארק 2013.

 

בנוסף לדגמים שבוודאות ישווקו בישראל ב-2013, אנחנו יכולים לנחש שעוד מספר דגמים חדשים/מחודשים ישווקו בשנה הקרובה. האלטו של סוזוקי, זכתה למתיחת פנים בסין ואנו צופים שזו תגיע גם לדגם ההודי בקרוב ומשם, תנחת כאן בישראל. רנו יתכן שתחל בשיווקה של הטווינגו החדשה (מתיחת פנים), שלא משווקת כאן בשל היותה בעלת 3 דלתות בלבד ותג מחיר שהוא כנראה לא מספיק תחרותי. מהונדה, אנחנו מצפים שישנסו מותניים ויביאו לישראל את הבריו העירונית, המתחרה בהודו מול יונדאי i10, שזכתה לאחרונה גם לתיבת הילוכים אוטו' (רציפה).

 

מכוניות נוספות שאנו מצפים לראות באחת מתערוכות הרכב ב-2013, זו סיטרואן DS2, היורשת לסיטרואן 2CV המיתולוגית הצפויה להציג מראה רטרו למהדרין ולהילחם בפיאט 500. בנוסף אליה אנו מצפים לראות מכונית קטנה וחדשה של פיאט (לא מחליפה לפונטו עדיין). למי הממתין לפולקסווגן אפ, אז זו לא תשווק בשנים הקרובות בישראל, בשל תג מחיר גבוה מידי שהיצרן מציע ליבואן המקומי.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.