כך מבצעים תוכנית גריטה מוצלחת [img]http://www.cartube.co.il/images/video.png[/img]

בימים אלו מסתיים בבריטניה הניסוי של תוכנית הגריטה המקיפה. המספרים לא משקרים, 20% מרוכשי הרכבים החדשים היו תוצאה של התוכנית

אחרי 10 חודשים ו12 יום מסתיים הניסוי בבריטניה של תוכנית גריטה מקיפה שתפקידה העיקרי, הזרמת דם חדש לעשיית הרכב שמחילת המשבר הכלכלי סבלה בבריטניה מירידה של 30% במכירות ועוד יותר חשוב מכך הפחתת פליטת ה-CO2.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

תוכנית הגריטה איפשרה לכל בעל רכב בן 10 שנים או יותר, במצב נסיעה, לגשת למגרש גריטה ולקבל  £2,000  (11,000 ש"ח) זיכוי לרכישת רכב חדש בלבד. הסכום מומן ב-50% ע"י המדינה ו-50% ע"י יבואני הרכבים. לפי הנתונים, מאז שהחל הניסוי, משתתפי תוכנית הגיטה אחראיים ללא פחות מ-20.1% ממכירות הרכבים החדשים.  בהשוואת נתוני המכירות בין חודש פברואר 2009 לחודש פברואר 2010 ישנה עלייה במכירות של 26% שחלקה הנכבד כתוצאה מהתוכנית.

 

התוכנית לא רק שאיפשרה לרוב הרוכשים בתוכנית לקבל רכבים בטוחים יותר וחדשים יותר אלא הממוצע של פליטת ה-CO2 עבור הרכבים החדשים שנרכשו כתוצאה מהתוכנית  עמד על 137 גרם לקילומטר לעמות 190 גרם לקילומטר של כל הרכבים שעברו גריטה.

 

מה המשמעות של £2,000 עבור משתתפי התוכנית? יונדאי i10 למשל שלפני התוכנית עלתה 7200£

למשתתפי התוכנית העלות הייתה רק 4995£, הנחה של 30%!. כתוצאה מהתוכנית יונדאי צפתה בלא פחות מעליה של 102% כך גם יצרנים נוספים כגון קייה,פורד,טויוטה סקודה,פיאט שראו עלייה של עשרות אחוזים במכירות.

 

המדינה שממימנה כ-1000£ קיבלה חזרה, בממוצע מכל רכב שנמכר בתוכנית כ-750£ במע"מ לסכום כולל של 400 מליון פאונד הכנסות ממיסים ממכירת רכבים חדשים שהשתתפו בתוכנית. היצרנים שמימנו כ-1000£ אמנם הרוויחו פחות על כל רכב אך החזירו את ההשקעה עם עלייה עצומה במכירות לאנשים שלא היו קונים רכב חדש ללא התוכנית הזו. וכמובן תעשיית הרכב הבריטית וכל הנספחים שלה כגון סוכנויות מוסכים וכו' שלא נאלצו לפטר עובדים.

 

תוכנית דומה הונהגה גם בגרמניה והתוצאות שלה היה דומות עם עליה של 40% במכירות רכב חדש.

 

 

ואצלנו? מנסחים מיסוי ירוק שכל תכליתו להכניס למדינה עוד 400 מליון ש"ח בשנה, בנוסחא שלא קשורה למציאות הקיימת והמגמות הכלל עולמיות בתעשיית הרכב (אולי רק בעוד 10 שנים וגם אז זה כבר לא ישנה דבר כי ישנו את המספרים שוב). מאפשרת גריטה בסכום מגוכח שכל מי שישתתף בתוכנית מקסימום יעבור מרכב ששוויו 3000 ש"ח לרכב ששוויו 6000 ש"ח לא בטוח יותר ולא מזהם פחות או פשוט יכניס את הכסף לכיס.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות