סובארו: להישאר בנישה או להפוך למיינסטרים?

לאור גידול משמעתי ברווחים ובמכירות, סובארו שואלת את עצמה האם לגדול ולהתחרות במותגי המיינסטרים או להישאר בנישה של רכבים שונים וייחודיים.

סובארו - לגדול או להישאר בנישה?

מאז 2012 , עם תחילת השיווק של האימפרזה החדשה, ה-XV החדש וכמובן הפורסטר החדש והמאוד מצליח (וגם מאוד מוצלח יש לומר), סובארו שילשה את ההכנסות שלה, שווי המנייה שלה גדל פי 5 והרווח התפעולי שלה הוא מהגבוהים בתעשיית הרכב עם 12.7% (הממוצע לרוב עומד על 6-7% בלבד). בהחלט תקופה טובה עוברת על סובארו שנשארת נאמנה לפילוסופיית הרכבים שלה כבר כמה עשורים.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מרבה נכסים מרבה דאגות? עם הגידול במכירות וברווחים, בעלי הרוב במניות סובארו: FHI -Fuji Heavy Industries המייצרת את מכוניות סובארו והמחזיקה ברוב המניות וטויוטה המחזיקה ב-17% מ-FHI, החלו לאחרונה בסבב דיונים של "מה עושים עם כל העושר הזה" ובמילים אחרות, האם סובארו תמשיך באותו נתיב ותייצר את אותם רכבי נישה לפי אותה פילוסופיה יקרה של מנועי בוקסר והנעה כפולה מתקדמת או שתחל בנוסף לייצר גם רכבי מיינסטרים, בעיקר לשווקים מתפתחים כגון הודו, ברזיל וכו', שם נמצא כיום הכסף הגדול ורעב למכוניות חדשות.

 

"אנחנו עומדים בפני נקודת מפנה חשובה", אמר נשיא FHI, יוסוקאי יושינאגה. “אנחנו לא צריכים להסתכל רק על הכמות, אנחנו צריכים לייצר מכוניות שרק סובארו מסוגלת לייצר, מכוניות שהן קצת יותר יקרות ורווחיות מאלו של המתחרים".

 

"ישנם אנשים בחברה הרוצים לייצר רכבי מיינסטרים או רכבים זולים ופשוטים יותר, אך האם זה הכיוון הנכון עבור סובארו", הוסיף נשיא החברה. “אנחנו לא יצרן שיכול לגדול כמו טויוטה ואפילו אם היינו יכולים, שינוי כזה אומר שסובארו פשוט תחדל מלהיות סובארו".

 

מי שלא נהג בסובארו מודרנית (ובמיוחד בפורסטר החדש) עם הנעה כפולה, מנוע בוקסר ותיבה רציפה, עלול לחשוב שסובארו היא חברה שדורכת במקום עם מתכון שלא השתנה ועיצובים לא מרגשים, אך כמו הסלוגן של החברה "תנהג, תבין" אין ספק שלמכוניות סובארו יש אופי ייחודי שאין לאף אחת מהמתחרות שלה בזכות הנדסה/פילוסופיה השמה את הנוחות והנינוחות של הנהג והנוסעים לפני כל השאר.

 

גם מבלי להיכנס לסגמנטים חדשים, סובארו מתכננת להגיע ליעד מכירות של 1,000,000 מכוניות עד שנת 2016. את שנת 2012, סובארו סיימה עם מכירות של כ-720,000 מכוניות ולשם ההשוואה בלבד, טויוטה תסיים את 2013 עם מעל ל-10 מיליון מכוניות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (5)

  • א

    מאידך, בישראל, אין לה יתרון, שכן רכביה יקרים יחסית (אלו ש4*4) והמותג נתפס כזול בעוד בארה"ב הוא נתפס כשווה למותגים אחרים <br />שנית יש בעיה שמשווקים אותה בארץ עם מנוע מאד חלש יחסית למתחרות שלא יעמוד בתחרות. אפילו למאזדה 3 החדשה יש בעיה כזו, וזה כלום לעומת הבעיה של סובארו. מבחינה אסטרטגית היו צריכים לשווק מנוע 2 ליטר במחיר 1.6 ולא להביא את ה1.6 בכלל

    כתובת URL מקוצרת:
  • y-f

    מדובר בנתונים של סובארו העולמית,לא יפאנאוטו.<br />המסקנה הבלתי נמנעת היא כי לישראלים יש טעם רע.

    כתובת URL מקוצרת:
  • ירדן

    אולי הקוגה טוב (לא נהגתי) אבל עם הפיאסטה שלי אני רק סובל ומה הם עושים לי במוסך??? מגרזים! תחזור כל שבועיים לגרז. בקיצור, לפורד יש רכבים טובים אבל יבואן עם שירות גרוע שכאשר יש תקלה הוא יגרום לכם להצטער על היום שנכנסתם לסוכנות.

    כתובת URL מקוצרת:
  • מישקה

    המכוניות של סובארו-ממש ממש לא משהו...<br />סעו ב- FORESTER ואח"כ /או קודם בפורד KUGA...<br />לא תחשבו פעמיים. הפורד שקטה,נעימה,נוחה וזריזה טובה יותר בכל מובן...

    כתובת URL מקוצרת:
  • אישימוטו

    אין מה להשוות בכלל.....טויוטה מספר אחד ביפן ,וגם בעולם.

    כתובת URL מקוצרת: