ספטמבר 2011: מי העירונית הכי נמכרת? מי יורדת ומי עולה?

סיכום מסירות רכב חדש מתחילת השנה לפי דגמים. למרות הכל, מאזדה 3 היא עדיין המכונית הנמכרת בישראל.

סוזוקי אלטו - מובילה את סגמנט מכוניות המיני

שנת 2010, הייתה השנה בה חלו לא מעט תמורות בשוק הרכב הישראלי. סגמנט המשפחתיות ירד לראשונה מתחת ל-50% מכלל שוק הרכב החדש ל-41.5%, סגמנט המכוניות העירוניות תוסף כיום נתח של-7.8% מכלל שוק הרכב החדש לעומת 0.5% ב-2009 ולמי שנדמה היה כי תיבת ההילוכים הידנית הלכה לעולמה, ב-2010 היא קמה לתחייה בישראל ותתחזק גם בשנת 2011.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

 

 

מכוניות מיני 1-9/2011 חמשת המובילות:

1 סוזוקי אלטו 4179
2 יונדאי i10 3393
3 שברולט ספארק 2828
4 קיה פיקנטו 1519
5 פיג'ו 107 1013

 

הערות לטבלה: קיה פיקנטו נמכרת רק ממאי 2011 ולמעשה בכל חודש מוכרת את כל היצע הרכבים. רשימת ההמתנה לפיקנטו עומדת כיום על בין 7-8 חודשים!. דגם ה-3 דלתות שינחת בקרוב צפוי להקל על "הלחץ". למעט יונדאי i10, רובן של המכוניות נמכרות ללקוחות פרטיים בלבד.

 

סוזוקי אלטו המובילה את הסגמנט בפער ברור, מוכיחה שלא מעט רוכשים מוכנים להתפשר על איכות תא הנוסעים ולחסוך במחיר עבור דלק היכול להספיק לשנה או שנתיים בהתאם למחיר הרכישה (54,000 עבור אנשי חבר לדוגמה). ידני אוטו? ביונדאי i10 וקיה פיקנטו כ-66% בחרו באוטו'. בפיג'ו 107 היחס עומד על כ-84% אוטו'.

 

 

סופרמיני/קומפקטיות 1-9/2011 חמשת המובילות:

1 יונדאי i20/i25 8464
2 מאזדה 2 5026
3 קיה ריו 3571
4 סיאט איביזה 2705
5 אופל קורסה 2054

 

הערות לטבלה: בעוד בשוק מכוניות המיני העירוניות רוב רובם של הרכבים נרכשים ע"י השוק הפרטי, בשוק הסופרמיני, חברות הליסינג נותנות את הטון. למעשה, המכונית היחידה בחמישייה הראשונה, סיאט איביזה, היא המכונית היחידה שבאופן מובהק נמכרת לקהל הלקוחות הפרטיים ובכדי לעשות זאת, חטיבת סיאט של צ'מפיון מוטורס נדרשה ללא מעט מבצעי מכירות השנה בכדי לקדם את הדגם, אך עדיין מדובר במספר מרשים ביותר עבור דגם שלמעשה לא היה ממש קיים בישראל לפני מספר שנים.

 

המכוניות הבאות ברשימה שנמכרו יפה השנה גם הן שייכות לצ'מפיון מוטורס, פולקסווגן פולו עם מסירות של 1840 רכבים חדשים מתחילת השנה וסקודה פאביה עם 1864. המכונית במקום השישי ברשימה, היא יונדאי אקסנט (1945) הנמכרת עבור ציי רכב בלבד כיום.

 

משפחתיות 1-9/2011 חמשת המובילות:

1 מאזדה 3 10,240
2 טויוטה קורולה 9268
3 יונדאי i30/i35 9133
4 שברולט קרוז 6134
5 קיה סיד/פורטה 4193

 

הערות לטבלה: למרות החלשות המותג מאזדה, מאזדה 3 היא עדיין המכונית הנמכרת ביותר בישראל. יש לציין שבחודשיים האחרונים, יונדאי i30 ובעיקר יונדאי i35 החדשה, נמכרו ביותר יחידות ממאזדה 3. אנו צופים שבשנת 2012, הצמד יונדאי i30/i35 תהיינה הנמכרת ביותר בישראל מכיוון שהדגם המחודש של מאזדה 3, נשאר עם אותו מנוע 1.6 ליטר 105 כ"ס ואילו יונדאי תחל בשיווק ה-i30 החדשה עם מנוע 1.6 GDI בהספק של 135 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטו'. למרות זאת, מוקדם מידי מלהספיד את מאזדה ששנת 2012 תהיה שנת טכנולוגיית SKYACTIV ומומלץ לקורא את הכתבות הבאות על הטכנולוגיה בקישור: מאזדה 2012.

 

כמו בסגמנט הסופרמיני והקומפקטיות, מי שנותן את הטון בסגמנט המשפחתיות זהו השוק המוסדי, למרות שצריך לציין שבמקרה של יונדאי i35, ישנה כמעט חלוקה שווה בין השוק הפרטי לשוק המוסדי!.

 

כעת לדברים היותר מעניינים, אנקדוטות מהטבלה:

רכבי ספורט קיצוניים: אודי מסרה מתחילת השנה R8 V8 אחת ו-שש מכונית מדגם RS5. ב.מ.וו מסרה דגם אחד מה-1M קופה (הוזמנו יותר) ושלושה מדגם M3. מרצדס מסרה C63 AMG אחת, SLS AMG אחת ו-S63 AMG אחת. ניסאן מסרה GT-R אחת, פורשה מסרה 4 911 .

 

יונדאי ולוסטר החדשה, רשמה 106 מסירות בחודש הראשון לשיווקה בישראל, נתון נאה מאוד לרכב מסוגה, בהתחשב בכך שפולקסווגן מסרה מתחילת השנה רק 306 רכבים מדגם השירוקו.

 

נציין לרעה את אלפא ג'ולייטה. נכון, רק לאחרונה הגיע תיבת ה-TCT כפולת המצמדים ששיווקה יחל החודש, אך זה עדיין לא תירוץ למכור רק 102 רכבים מתחילת השנה. מה נדרש? נדרש למכור את דגמי הבסיס 120 כ"ס במחיר הקרוב יותר לפולקסווגן גולף 1.4 TSI, קרי מחיר של 140,000 ש”ח ולא כ-160,000 ש”ח. נדמה כי היבואן המקומי, פועל בשיטה הפוכה למה שמבצע קונצרן פיאט באירופה המעמיד את הגו'לייטה בתמחור כמעט זהה לפולקסווגן גולף. בפיאט הבינו שקודם כל צריך לשנות את התדמית הבעייתית של אלפא ורק אחר כך יהיה ניתן לדרוש גם מחיר בהתאם.

 

התמחור הבסיסי הגבוה בכדי לשוות מעמד של מכונית יוקרה/פרימיום למכונית שהיא לא ממש כזו, בוודאי לא מול הגולף בגרסאות ה-1.4TSI, זה טעות והמספרים לא משקרים כאשר פולקסווגן מסרה מתחילת השנה 804 רכבים מדגם גולף 1.4TSI עם 122 או 160 כ"ס ועוד 92 רכבים מדגם ה-GTI.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (2)

  • טוביק

    שווה כל שקל. אני מאושר עד הגג

    כתובת URL מקוצרת:
  • יריב ב

    באמצעות הורדת המיסוי ומחירי רכבים שפויים יותר, חברות הליסינג יצטמצמו לגודל ראלי שלא ישפיע על שוק הרכב.

    כתובת URL מקוצרת: