יונדאי איוניק 5N נגד פרארי ולמבורגיני
יונדאי איוניק 5N נגד פרארי ולמבורגיני.
יונדאי איוניק 5N נגד פרארי ולמבורגיני
יונדאי איוניק 5N נגד פרארי ולמבורגיני.

מגזין הרכב האוסטרלי העמיד את הקרוסאובר ביצועים החשמלי יונדאי איוניק 5N מול מיטב הצילינדרים שיש לעולם הרכב להציע, החל מפורשה GT3 עם שישה צילינדרים ועד לפרארי 812 עם מנוע V12 בהספק של 800 כ"ס. 

 

לאיוניק 5N, אותה נפגוש בישראל במהלך המחצית השנייה של השנה, מערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ וזה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ולמהירות מרבית של 258 קמ"ש אך אם תפעילו את בקרת היציאה מהמקום (מצב דראג) ותלחצו על כפתור NGB האדום שעל גלגל ההגה, ההספק המרבי יעלה ל-650 כ"ס, המומנט המרבי יעמוד על 78.5 קג"מ ונתון התאוצה יתקצר ל-3.4 שניות - מצב המוגבל למשך של 10 שניות. 

 

יונדאי איוניק 5N תא הנוסעים
יונדאי איוניק 5N.

 

בניגוד לרכבים חשמליים רבים שהם אולי חזקים ומהירים אך לא באמת רכבי ספורט, האיוניק 5N זכתה לא רק לשלל שדרוגים מכאניים כדי להפוך אותה לרכב ביצועים של ממש אלא גם זכתה למגוון שדרוגים למערכת בקרת הטמפרטורה של הסוללה כדי שזו תאפשר לקבל את מלוא הביצועים גם בעומס מלא של נהיגת מסלול או עם כמה שסרטונים מסוג זה הם יותר למטרות שעשוע, סרטון זה מדגיש את היכולת של האיוניק 5N לחזור שוב ושוב על מבחני התאוצה מבלי שהסוללה תתחמם יתר על המידה.  

 

למעשה, לנהג אפשרות בחירה בשני מצבי אקסטרה עבור הסוללה, מצב דראג ומצב מסלול. במרוצי דראג הסוללה נדרשת למקסימום זרם כל זמן המרוץ אך מכיוון שזה לזמן קצר בלבד, מערכת הקירור האקטיבית של הסוללה יכולה להרשות לעצמה לבזבז יותר אנרגיה ולשמור על הסוללה בטמפרטורת הפעולה האידיאלית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.