לסיוויק טייפ R החדשה מנוע 2.0 טורבו עם 310 כ"ס, נתון תאוצה של 5.7 שניות ל-100 קמ"ש, בלמי ברמבו כסטנדרט ובולמים אדפטיביים.

הונדה סיוויק טייפ R החדשה 2016
הונדה סיוויק טייפ R החדשה - הכי חזקה בסגמנט ההוט האצ'

לאחר אין ספור רמיזות ופרטים טכניים חלקיים, הונדה חושפת כעת את כל הפרטים על הסיוויק טייפ R החדשה – הדור השלישי להוט האצ' של הונדה שתושק באירופה החל מחודש יולי הקרוב. כמו תמיד, הסיוויק טייפ R היא לא הוט האצ' זולה ומחירה מקביל למחירה של גולף R  - כ-300,000 שקל בתרגום ישראל.

 

בחזיתה של הסיוויק טייפ R החדשה הונדה הציבה מנוע 2.0 ליטר טורבו VTEC  עם הזרקת דלק ישירה – הסיוויק טייפ R הראשונה עם מנוע טורבו  - המייצר בדגם הספק מרבי של 310 כ"ס ב-6,500 סל"ד (קו אדום ב-7,000 סל"ד) ומומנט מרבי של 40.77 קג"מ המתקבל בטווח של 2,500-4,000 סל"ד.

 

המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד והוא מספק בדגם ביצועים מרשימים לרכב הנעה קדמית עם 5.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת - ביום רגוע  - תוכל לעמוד על 13.7 ק"מ לליטר.

 

הסיוויק טייפ R החדשה נשענת מלפנים על מתלה מקפרסון בחיבור כפול שנועד להפחית את אפקט הטרוק-סטיר (לחימת הגה) בכ-55% לעומת מתלה מקפרסון רגיל. מסייע להוריד את הכוח אל הכביש הוא דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני המוצע בדגם כסטנדרט. מאחור, הדגם מצויד במתלה מסוג קורת פיתול כמו בסיוויק האצ'בק הרגילה. בארבעת פינות הרכב הונדה התקינה בולמים אדפטיביים בעלי שני מצבים לבחירת הנהג – מצב R+ מקשיח משמעותית את הבולמים יחד עם שינוי תגבור ההיגוי החשמלי,  תגובת דוושת הגז ומערכת בקרת יציבות "משוחררת יותר".

 

על עוצמת הבלימה בדגם אחראית מערכת בלימה של ברמבו שתוכננה במיוחד עבור הסיוויק טייפ R עם 4 בוכנות מלפנים הנועצות את רפידות הבלמים על צלחות בלימה מחוררות בקוטר של 350 מ"מ.

 

2016 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
הונדה סיוויק טייפ R החדשה - לא לביישנים.

 

לפי הונדה, העיצוב החיצוני, שצניעות היא לא הצד החזק שלו, נעשה כולו מתוך שיקולים הנדסיים בלבד של אווירודינמיקה וקירור הבלמים. תא הנוסעים של הסיוויק טייפ R החדשה כבר שגרתי יותר, יחסית לסיוויק האצ'בק כמובן, בו הנהג ימצא מושבי ספורט חובקים, גלגל הגה עם תחתית שטוחה, ולוח מחוונים שנבצע באדום בלחיצה על כפתור ה- R+.

 

מחשב הדרך (i-MID) המוכר של הסיוויק הותאם במיוחד לדגם והוא כולל תצוגת כוחות G, לחץ גדישה, מצב דוושת התאוצה, לחץ שמן, נתוני ביצועים כגון 0-100 קמ"ש ומדידת זמני הקפה ועוד. הדגם מצויד כסטנדרט במערכת מולטימדיה המבוססת על מערכת ההפעלה של גוגל (אנדרואיד), בקרת אקלים, בקרת שיוט ומגביל מהירות ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.