2015 יונדאי טוסון החדש – המפרט הטכני מלא

יונדאי טוסון החדש, המחליף את ה-ix35, יוצע עם מנועי בנזין בהספקים של 136-177 כ"ס, הנעה קדמית או כפולה, תיבת 7 הילוכים DCT ואבזור בטיחות מתקדם.

2015 יונדאי טוסון החדש
2015 יונדאי טוסון החדש - המחליף של ה-ix35 יוצא לדרך באירופה.

כארבעה חודשים לאחר שהוצג לראשונה, יונדאי החלה בשיווקו של יונדאי טוסון החדש באירופה, הקרוסאובר הקומפקטי של יונדאי המחליף את ה-ix35 ומתחרה ברכבים כגון קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי, מאזדה CX-5 ועוד. אלינו הדגם צפוי להגיע לקראת סוף השנה.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

יונדאי טוסון החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה שתשרת גם את הספורטאז' החדש של קיה אשר צפוי להיות מוצג לקראת סוף השנה. עם המעבר לפלטפורמה החדשה יונדאי הגדילה במעט את הדגם, האורך הכללי עומד על 4,475 מ"מ, הרוחב על 1,850 מ"מ, הגובה על 1,645 מ"מ ובסיס הגלגלים עומד על 2,670 מ"מ, כלומר תוספת של 65 מ"מ לאורך, 30 מ"מ לרוחב, 30 מ"מ לבסיס הגלגלים והגובה קוצץ ב-45 מ"מ. לפי יונדאי, הטוסון החדש מציע מרווח משופר לנוסעים בכל המדדים. 

 

יונדאי טוסון החדש נושא את שפת העיצוב העדנית של יונדאי Fluidic Sculpture 2.0 המעניקה לדגם מראה מוצק ושרירי, בעל נוכחות וזהות מותגית ברור עם הגריל המשושה הענק בחזית כמו בכל דגמי יונדאי העדכניים כגון ה-i30 המחודשת הצפויה לנחות אצלנו עוד השנה. כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של הטוסון נשמע לשפת העיצוב העדכנית של המותג ומציג עיצוב "נקי" וברור לעומת העיצוב "המבולגן" שנשא ה-ix35. הוא איכותי ומוקפד יותר וכן מרווח יותר לנוסעים ולמטען (488-1,478 ליטר  - עם גלגל ספייר), אך הוא אולי סולידי מידי בעיצובו לעומת המתחרים המוכשרים שממתינים לו בשוק.

 

2015 יונדאי טוסון החדש תא הנוסעים
תא הנוסעים של הטוסון איכותי יותר, מוקפד יותר ומאובזר יותר מתא הנוסעים של ה-ix35.

 

יונדאי טוסון החדש – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

יונדאי טוסון ישווק באירופה עם שני מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל בהספקים של בין 116 כ"ס ל-185 כ"ס.  מנוע ה-2.0 ליטר 154 כ"ס של ה-ix35 (למעשה גם מנוע ה-2.4 ליטר 170 כ"ס) מוחלף בטוסון במנוע 1.6 טורבו T-GDI עם 177 כ"ס המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים במקום ה-6 הילוכים אוטו' ב-ix35.

 

כל המנועים משודכים כסטנדרט לתיבת  6 הילוכים ידנית, דגמי הדיזל החזקים יותר מוצעים כאופציה עם תיבת 6 הילוכים אוטו'. דגמי הבסיס מוצעים עם הנעה קדמית בלבד, הנעה כפולה מוצעת כאופציה או סטנדרט בדגמים החזקים יותר. מעניין יהיה לראות אם בכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, יצליחו לשכנע את יונדאי  - בשלב הזה או בהמשך -לצייד את דגם הבסיס (1.6 ליטר 132 כ"ס) בתיבת הילוכים אוטו' כדגם שיוכל להתחרות בספורטאז' 1.6 אורבן המצליח.

 

מנועי הבנזין:

מנוע 1.6 ליטר GDI 1.6 ליטר T-GDI
הספק 132 כ"ס@6,300 סל"ד 177 כ"ס@5,500 סל"ד
מומנט 16.4 קג"מ@4,850 סל"ד 27.0 קג"מ@1,500-4,500 סל"ד
הנעה 2WD 4WD
תיבת הילוכים 6MT 6MTׂ(7DCT)
0-100 קמ"ש (שניות) 11.5 9.5 (9.1)
מהירות מרבית (קמ"ש) 182 183 (180)
צריכת דלק 15.9 13.1 (13.3)

 

 

הערות: נדמה כי ביונדאי למדו מהטעות בנושא צריכת הדלק בארה"ב ומספקים נתונים שעל הנייר לפחות, צפויים להיות קרובים מאוד למציאות מעבר לתנאי המעבדה. יש לציין שגרסת ה-1.6 טורבו אוטו' תוצע ככל הנראה בישראל גם עם הנעה קדמית בלבד, גרסה שלא מופיע בטבלה. בשוק האמריקאי, הטוסון מוצע עם מנוע 2.0 ליטר 164 כ"ס או 1.6 טורבו 177 כ"ס ובעתיד יתווסף עם מנוע 2.4 ליטר.

 

מנועי הדיזל:

 

מנוע 1.7 ליטר R-2.0 ליטר R-2.0 ליטר
הספק כ"ס@סל"ד 116@4,000 136@4,000 185@4,000
מומנט קג"מ@סל"ד 28.5@1,250-2,500 סל"ד 30.8 קג"מ@1,500-2,500 סל"ד 40.8 קג"מ@1,750-2,750 סל"ד
הנעה 2WD 2WD 4WD 4WD 4WD 4WD
תיבת הילוכים 6MT 6MT 6MT 6AT 6MT 6AT
0-100 קמ"ש (שניות) 13.7 10.6 10.9 12.0 9.9 9.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 175 187 183 183 201 201
צריכת דלק (ק"מ/ליטר) 21.7 20.8 19.2 16.4 16.9 15.4

גרסאות ה-4X4 של הדגם  מעבירות 100% מהכוח אל הגלגלים הקדמיים ועד 50% מהכוח אל הגלגלים מאחור בהתאם למצב האחיזה. לרשות הנהג כפתור הנועל את יחס ההעברה לפנים אחור ל-50/50, עד למהירות נסיעה של 40 קמ"ש. מרווח הגחון בדגם עומד על 17.5 ס"מ ומערך המתלים מבוסס על מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור.

 

 

יונדאי ציידה את הטוסון החדש בשלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת בלימה אוטו' מהסוג המתקדם (מבוססת מצלמה ורדאר) עם זיהוי הולכי רגל עד 70 קמ"ש! וזיהוי כלי רכב עד 180 קמ"ש , מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התראה על עצמים באזורים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת זיהוי תמרורים המשולבת במגביל המהירות, שש כריות אוויר ועוד.

 

בתחום הנוחות ניתן למצוא מערכת חנייה אוטו', פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי "8, תפעול קולי, דיבורית BT, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית "החזק", מושבים אחוריים (חלוקה 40/60) עם משענות הניתנות לכיוון, חלון גג פנורמי ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (9)

  • מחכה לטורבו

    יש תאריך מדוייק מתי הטורבו תגיע לארץ ?

    כתובת URL מקוצרת:
  • יודע

    מנוע טורבו יגיע בחציון הראשון של 2016... שווה לחכות. כ"כ יגיע דגם 4×4

    כתובת URL מקוצרת:
  • מחכה לטורבו

    יודע

    איך אתה יודע ??

    כתובת URL מקוצרת:
  • איך אתה יודע

    יודע

    איזה דגמים יגיעו לארץ ומתי?
    איך אתה יודע

    כתובת URL מקוצרת:
  • סאהר

    יודע

    האם הטורבו יגיע לישראל ???

    כתובת URL מקוצרת:
  • אבשלום

    יודע

    בטוח?

    אני מתבלט האם לקחת את ה 2L עכשיו או שכדאי לחכות לטורבו דיזל

    כתובת URL מקוצרת:
  • נסים .ר

    לפי הפרסומים ,טוסון טורבו 1600 לא מגיע לארץ.

    כתובת URL מקוצרת:
  • יוסף ברוך

    את כל החידושים כמו המצלמות מסביב וחלון פנוראמי ובלם יד חשמלי לא רק בדגם הכי מפואר.<br />רוב הצרכנים מעדיפים לקנות דגם שהוא לא 4על4 אבל רוצים את כל השיכלולים

    כתובת URL מקוצרת:
  • אלון e

    אבל תא הנוסעים קצת מבאס, במיוחד בשחור מלא - נראה כמו תא נוסעים מלפני עשור ומעלה, כאילו שיונדאי חזרו לאחור בתחום הזה. בעצם הם אף פעם לא היו ממש חזקים בתחום הזה, סוג של טויוטה.

    כתובת URL מקוצרת: