אודי Q2 הוא קרוסאובר אורבני שיוצע עם שפע של אפשרויות להתאמה אישית ומנועים בהספקים של 116-190 כ"ס.

2016 אודי Q2 החדש
אודי Q2 - קרוסאובר אורבני פרימיום.

אודי חשפה היום (ג') בתערוכת ז'נבה 2016 את האח הקטן ל-Q3 – אודי Q2 החדש, קרוסאובר עירוני פרימיום שיתחרה בעיקר בקאנטרימן של מיני אך ישמש גם כאלטרנטיבה ל-ב.מ.וו X1, אינפיניטי QX30 ולמרצדס GLA הגדולים ממנו במעט. אודי Q2 החדש אמנם נחשב לקרוסאובר אורבני, אך הוא לא מבוסס על הסופרמיני A1 והוא למעשה מרווח יותר מה-A3.


לאודי Q2 אורך של 4.19 מטר, רוחב של 1.79 מטר, גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים של 2.60 מטר. עם מידות אלו אודי Q2 החדש קצר ב-20 ס"מ, צר ב-4 ס"מ ונמוך ב-10 ס"מ מאודי Q3, אך לשני הדגמים בסיס גלגלים זהה. נפח תא המטען של ה-Q2 עומד על 405 ליטר שימושיים ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1050 ליטר.

 

עם תחילת השיווק באירופה, אודי תציע את ה-Q2 עם מבחר של שישה מנועים, שלושה מנועי טורבו בנזין TFSI ושלושה מנועי טורבו דיזל TDI, בהספקים של 116-190 כ”ס. היצע מנועי הבנזין כולל גרסת 116 כ"ס למנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו המוכר מה-A1, מעליו יוצע מנוע ה-1.4 טורבו 150 כ"ס עם טכנולוגיית צילינדר לפי דרישה (COD) ומנוע הבנזין הבכיר הוא מנוע ה-2.0 ליטר טורבו 190 כ"ס החדש של אודי שהוצג לראשונה עם ה-A4 החדשה.

 

היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 116 כ"ס ומעליו ניצב מנוע 2.0 ליטר טורבו שיוצע בשני הספקים של 150 כ"ס ו-190 כ"ס. אודי עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק עם מנועים אלו, אך על משקל יבש של 1,205 ק"ג בהחלט ניתן לצפות לצריכת דלק חסכונית וביצועים טובים למדי.

2016 אודי Q2 תא הנוסעים
תא נוסעים צבעוני הפונה לקהל לקוחות צעיר.

המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית וכאופציה לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים S-Tronic, למעט דגמי ה-2.0 ליטר טורבו בנזין ודיזל המשודכים כסטנדרט לתיבת ה-7 הילוכים S-Tronic שלפי אודי מדובר בתיבה חדשה ומשופרת עם חיכוך מופחת ומערכת הזנת שמן חדשה.

 

דגמי הבסיס מוצעים עם הנעה קדמית בלבד ואופציה להנעה כפולה, דגמי ה-2.0 ליטר מישווקו עם הנעה כפולה קוואטרו כסטנדרט (מבוססת האלדקס). כאופציה, אודי מציעה את הדגם עם מערכת בולמים אדפטיבית המאפשרת הנמכת מרכב של 10 מ"מ ובורר מצבי נהיגה מאפשר בחירה בין 5 מצבים שונים המשנים את כיול ההיגוי, תיבת ההילוכים, תגובת המנוע וקישחות הבולמים – בדגמים המצוידים בבולמים אדפטיביים. בדגמים המצוידים בבולמים אדפטיביים, ניתן להגדיל את מרווח הגחון ל-20 ס"מ בזמן נהיגת שבילים, אך צמיגי פירלי P ZERO מעידים שהשטח העיקרי של ה-Q2 זו העיר.

 

תא הנוסעים של ה-Q2, כמו העיצוב החיצוני, הוא אינטרפרטציה צבעונית ומודרנית יותר ל-A3 בהתאם לייעוד של הדגם הפונה לקהל צעיר, אורבני ומודרני. תא הנוסעים יאובזר במגוון מערכות עדכניות שיש לאודי להציע, כולל אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי עם מסך "12.3, מערכת שמע של Bang & Olufsen עם 14 רמקולים ובהספק של 705 וואט, תאורת LED פנימית וראשית ולרוכשים תהיה אפשרות לשילובי צבעים שונים לגימור ולריפוד המושבים ובמחר גדול של צבעים לפח החיצוני.

 

אודי ציידה את ה-Q2 בשלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סכנת התנגשות מלפנים ובלימה אוטו', התראה על עצמים באזורים מתים ותנועה חוצה מאחור, מערכת חניה אוטו' ועוד. בנוסף לכך וכאופציה הדגם מצויד במערכת נהיגה אוטונומית לנסיעה בפקקי תנועה השולטת על דוושת הגז, הבלמים וההיגוי עד למהירות של 65 קמ"ש. 

 

אודי Q2 החדש צפוי לנחות אצלנו במהלך המחצית השנייה של 2016.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.