בוגאטי שירון נחשפת: 1500 כ"ס, 420 קמ"ש ומחיר של 2.6 מיליון דולר

עם 1,500 כ"ס ממנוע W16 עם ארבעה מגדשי טורבו ונתון תאוצה 0-300 קמ"ש של 13.6 שניות, השירון היא עוד יצירת מופת מוטורית של בוגאטי ויורשת ראויה לויירון.

2016 בוגאטי שירון
בוגאטי שירון החדשה - יצירת מופת מוטורית ויורשת ראויה לויירון.

לאחר 10 שנות ייצור של הויירון, המכונית ששברה את כל שיאי המהירות והתאוצה לרכב סדרתי בגרסאותיה השונות, חשפה הערב קבוצת פולקסווגן בתערוכת ז'נבה  2016 את היורשת לדגם המיתולוגי – בוגאטי שירון (Chiron) החדשה.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

בוגאטי שירון היא כל מה שאפשר לצפות מהיורשת לויירון, במיוחד בגזרת הכוח עליו אחראי מנוע W16 חדש שכמו בויירון הוא בנפח של 8.0 ליטר ומצויד בארבעה מגדשי טורבו המסייעים לחלץ מהמנוע האדיר הזה הספק מרבי של 1,500 כ"ס ב-6,750 סל"ד ומומנט מרבי מעולם הספנות של 163 קג"מ בין 2,000 ל-6,000 סל"ד.

 

לשם ההשוואה, הויירון 16.4 הראשונה שהוצגה בשנת 2005 הציעה "רק" 1000 כ"ס וגרסת הסופר-ספורט שלה שהוצגה ב-2010 הציעה 200 כ"ס יותר.

 

תחנת הכוח הזו של השירון, על משקל של 1995 ק"ג (155 ק"מ יותר מהויירון) ובסיוע של מערכת הנעה כפולה, מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש פחות מ-2.5 שניות ולרשום על מד המהירות נתון של 420 קמ"ש. הנתונים האלו לא סופיים אך בחברה מציינים כי השירון מהירה יותר מהויירון היוצאת ובמבחנים פנימיים לדגם הם השיגו תוצאות של 6.5 שניות במבחן האצה של 0-200 קמ"ש ו-13.6 שניות בהאצה מעמידה ל-300 קמ"ש.

 

כמו בדגם היוצא, בכדי להשיג את המהירות המרבית של הדגם, 420 קמ"ש, נדרש שימוש ב"מפתח מהירות" מיוחד המשנה את האווירודינמיקה, פעולת המנוע של ואת מרווח הגחון של הדגם, אחרת, המהירות המרבית מוגבלת ל-380 קמ"ש בלבד. על הביצועים האלו, הייחוד, היוקרה ועל כך שמהדגם - על כל גרסאותיו העתידיות - ייוצרו רק 500 יחידות, תאלצו להפקיד בחשבון הבנק של בוגאטי החל מ-2.6 מיליון דולר.

2016 בוגאטי שירון

בבוגאטי מתארים את השירון כדגם חדש לחלוטין. שלדת הדגם והמרכב עשויים מקרבון וכך גם חלקים נוספים רבים בדגם כמו סעפת היניקה של המנוע שגם היא עשויה מקרבון. בבוגאטי מציינים כי המנוע החדש מציע אופי לינארי יותר מהמנוע של הויירון, זאת גם בזכות פעולה הדרגתית של מגדשי הטורבו: בתחילת הנסיעה רק שני מגדשים נכנסים לפעולה ושני הנוספים מצטרפים לפעולת דחיסת האוויר כאשר המנוע עובר את ה-3,800 סל"ד.

 

את הכוח מהמנוע אל מערכת ההנעה הכפולה מעבירה גרסה משופרת של תיבת השבעה הילוכים DSG של הויירון. מערכת ההנעה הכפולה בדגם כוללת דיפרנציאל אחורי נשלט אלקטרונית המאפשר חלוקה של המומנט לכל גלגל בנפרד.

בוגאטי שירון
500 קילומטר לשעה על הספידומטר ולא בשביל היופי.

 

מידות הדגם לא השתנו במיוחד לעומת הדגם היוצא, עם אורך של 4.54 מטר, רוחב של 2.03 מטר, גובה של 1.21 מטר ובסיס גלגלים של 2.71 מטר השירון ארוכה ב-82 מ"מ, רחבה ב-40 מ"מ, גבוהה ב-53 מ"מ מהויירון היוצאת. השירון נשענת על מערכת בולמים אדפטיביים הכוללים מצב הגבהת מרכב בכדי לאפשר נסיעה על פסי האטה ובארבעת פינות הרכב מותקנים חישוקי סגסוגת עם צמיגים במידות של 285/30R20 ZR מלפנים ו- 335/25R21 ZR מאחור.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)