פיאט חושפת את גרסאות ההאצ'בק והסטיישן SW של הטיפו החדשה. הדגמים יוצעו עם מבחר של חמישה מנועים בהספקים של 95-120 כ"ס.

2016 פיאט טיפו האצ'בק חמש דלתות
פיאט חושפת בז'נבה את גרסאות ההאצ'בק והסטיישן של הטיפו החדשה.

לאחר שחשפה בשנה שעברה את הטיפו סדאן החדשה, פיאט חושפת בז'נבה את גרסאות ההאצ'בק והסטיישן של הדגם המיועדות בעיקר לשוק המערב אירופאי, זאת בניגוד לדגם הסדאן המיועד בעיקר לשווקים מתפתחים וישווק אצלנו השנה כמתחרה לסקודה ראפיד, קיה ריו סדאן ועוד – ליסינג בקיצור.

 

הטיפו האצ'בק והסטיישן SW מחזירות את פיאט לסגמנט המשפחתיות האירופאי, שוק ממנה נעדר המותג מספר שנים מאז הופסק השיווק של הבראבו. לטיפו חמש דלתות אורך של 4.37 מטר, רוחב של 1.79 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר, לדגם הסטיישן מידת אורך של 4.57 מטר ותוספת של 1 ס"מ לגובה. נפח תא המטען בדגם ההאצ'בק עומד על 440 ליטר, נפח מכובד לדגם האצ'בק, ולדגם הסטיישן נפח יעיל של 550 ליטר.

 

פיאט תציע את הטיפו עם מבחר של חמישה מנועים, שלושה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, בהספקים של 95-120 כ"ס. היצע מנועי הבנזין כולל בדגם הבסיס מנוע 1.4 ליטר 95 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.95 קג"מ ב-4,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית. מעל מנוע זה ניצב מנוע ה-1.6 ליטר E-torQ בהספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 15.5 קג"מ שיוצע בנוסף לתיבה ידנית גם עם תיבת 6 הילוכים אוטו'.

 

מנוע הבנזין הבכיר בדגם הוא מנוע ה-1.4 טורבו T-Jet המוכר של פיאט (בגרסה מחודשת) עם הספק מרבי של 120 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 21.9 קג"מ ב-2,500 סל"ד. מנוע זה יוצע גם בגרסת הנעה בגז LPG, בפיאט לא מציינים האם מנוע זה יוצע עם תיבת הילוכים אוטו'.

2016 פיאט טיפו סטיישן SW
פיאט טיפו סטיישן - נפח תא מטען של 550 ליטר.

היצע מנועי הדיזל כוללת את מנוע ה-1.3 ליטר MultiJet בהספק מרבי של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד וכן את מנוע ה-1.6 ליטר MultiJet II בהספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע ה-1.6 ליטר משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים TCT וצריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 27.0 ק"מ לליטר.

 

האבזור בטיפו החדשה יכלול בקרת אקלים, בקרת שיוט, כניסת USB, דיבורית BT ועוד, יחד עם הדור האחרון של מערכת המולטימדיה Uconnect של פיאט עם מסך "7 בדגמים הבכירים ותאימות מלאה למכשירים סלולריים מתקדמים באמצעות Apple CarPlay ו- Andorid Auto.

 

כמו דגם הסדאן, גם הטיפו האצ'בק וסטיישן ירדו מפס הייצור המשותף של פיאט (FCA) וטופאס (Tofas) התורכית, שלקחה חלק פעיל בפיתוח הדגם.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.