הספורטאז' החדש, שיגיע אלינו במהלך 2016, מציג עיצוב מלוטש וספורטיבי יותר יחד עם תא נוסעים איכותי ומרווח יותר. יוצע עם מנוע 1.6 טורבו 177 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים עם הנעה קדמית או כפולה.

2016 קיה ספורטאז' החדש
2016 קיה ספורטאז' החדש - איכותי ומרווח יותר ומצויד במנוע 1.6 טורבו ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.

לאחר שחשפה בשבוע שעבר תמונות ראשונות של הדגם, קיה חושפת כעת לקראת תערוכת פרנקפורט, הנפתחת בעוד שבועיים, פרטים נוספים על הספורטאז' 2016 החדש – הדור הרביעי לקרוסאובר הקומפקטי של קיה - כולל תמונות ראשונות של תא הנוסעים ופרטים ראשונים על יחידות ההנעה של הדגם.

 

אל העיצוב החיצוני של הספוראטז' 2016 נחפשנו מספר פעמים בעבר, זה נשען על קווי העיצוב של הדגם הנוכחי תוך יישום של שפת העיצוב העדכנית של קיה. התוצאה היא מראה ספורטיבי ומודרני יותר ובעל נוכחות רבה יותר. יש לציין שהדגם יוצע בשני סגנונות עיצוב, רגיל (שעדיין לא הוצג בתמונות) ובגרסת GT-LINE המוצגת בתמונות ונושאת מאפייני עיצוב של דגמי ה-GT של קיה (כמו הסיד GT) כגון רביעיית פנסי ה-LED בצדדיו של הפגוש הקדמי.

 

זו הפעם הראשונה שקיה חושפת אותנו אל תא הנוסעים של הדגם, כאן אנחנו מוצאים תא נוסעים משודרג משמעותית בכל הקשור לאיכות חומרים, שיפור שדה הראיה לצדדים ועיצוב שנעשה בהשראת הסורנטו החדש. לפי קיה, בזכות שדרוג כולל בתחום ה- NVH, תא הנוסעים שקט ונעים יותר עם הפחתה ממוצעת שכ-4db ברעשי כביש ומנוע החודרים לתא הנוסעים.  קיה שיפרה את אחת מנקודות החולשה של הדגם הנוכחי – שדה הראייה החוצה. זה שופר באמצעות מפתח חלונות גדול יותר, הנמכה של בסיס קורת A הקדמית יחד עם קורת A צרה יותר וכן התקנה של מראות הצד קצת נמוך יותר מבעבר. בכדי לשפר את הראות לאחור, קיה הצרה את קורת C האחורית ב-62 מ"מ ומפתח החלון האחורי הוגדל ב-30 מ"מ.

 

הספורטאז' החדש מציג גידול של 30 מ"מ בבסיס הגלגלים (2,670 מ"מ) ותוספת של 40 מ"מ לאורך (4,480 מ"מ). מידת הרוחב (1,855 מ"מ) ומידת הגובה (1,630 מ"מ) לא השתנו מהדגם הנוכחי. לפי קיה, מרווח הראש בדגם שופר ב-5 מ"מ ו-16 מ"מ לפנים/אחור בהתאמה ומרווח הברכיים מאחור שופר ב-7 מ"מ. קיה הנמיכה את רצפת הרכב ב-40 מ"מ (מבלי לפגוע במרווח הגחון) כך שהנוסעים מאחור יושבים כ-30 מ"מ גובה יותר מבעבר, דבר המעניק תחושה טבעית יותר ותמיכה טובה יותר לירכיים. את משענת המושבים מאחור ניתן להטות לאחור בטווח של 23-37 מעלות.

 

2016 קיה ספורטאז' החדש - תא הנוסעים
2016 קיה ספורטאז' החדש - תא נוסעים מרווח, נוח ואיכותי יותר יחד עם שדה ראייה משופר.

 

הספורטאז' החדש מבוסס על פלטפורמה משודרגת של הדגם הנוכחי העושה שימוש נרחב יותר במתכת לעומת הדגם היוצא – 51% לעומת 18% בלבד בדגם היוצא. דבר זה אפשר לקיה להגדיל ב-39% את התנגדות השלדה לפיתול לעומת הדגם היוצא. 

 

נפח תא המטען  בדור הרביעי של הספורטאז' עומד על 503 ליטר (תקן VAD) זאת לעומת 465 ליטר בדגם הנוכחי. רצפת תא המטען כולל מדף הניתן למיקום בשני מצבים - לרצפה שטוחה או להעמקת תא המטען להובלת חפצים גבוהים יותר.

 

הספורטאז' החדש יוצע באירופה עם אותן יחידות הנעה של יונדאי טוסון החדש, כאשר כל המנועים עומדים בתקן יורו 6. היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 1.6 ליטר GDI המוכר מהדגם הנוכחי בהספק של 132 כ"ס ו-16.4 קג"מ ומנוע 1.6 טורבו T-GDI בהספק מרבי של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 27.0 קג"מ בין 1,500-4,500 סל"ד. מנוע הטורבו משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT והוא יוצע בגרסת ה-GT-LINE של הדגם הכוללת כיול ספורטיבי יותר למתלים ולהיגוי.

 

היצע מנועי הדיזל בדגם כולל מנוע 1.7 ליטר CDRi בהספק של 115 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל שיוצע בשני הספקים של 136 כ"ס ו-184 כ"ס עם מומנט מרבי של 38 קג"מ ו-40.8 קג"מ בהתאמה. המנועים החזקים יותר בדגם, יוצע עם הנעה כפולה כאופציה - סטנדרט בדגם הדיזל הבכיר. 

 

קיה עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק בדגם.

 

קיה מצפה שהספורטאז' החדש יציג רמת בטיחות גבוהה במבחני הריסוק של Euro NCAP, בנוסף לכך קיה מציעה את הדגם עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל: מערכת בלימה אוטו' (AEB) המזהה כלי רכב והולכי רגל, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (LWSD), מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה (LKAS) המבצעת תיקוני היגוי, אור גבוה אוטו' (HBA), מערכת התראה על עצמים באזורים מתים (BSD) כולל עצמים חוצים מאחור ומערכת זיהוי תמרורי אזהרה והצגתם על לוח המחוונים.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.