2017 אודי RS5 החדשה
אודי RS5 החדשה.
2017 אודי RS5 החדשה
אודי RS5 החדשה.

אודי RS5 החדשה מצוידת במנוע 2.9 ליטר V6 בי-טורבו שפותח עם פורשה בהספק מרבי של 450 כ"ס המספיק לנתון תאוצה של 3.9 שניות.

 

לאחר שהציגה את כל גרסאות משפחת דגמי ה- A5, אודי חושפת בז'נבה את גרסת הביצועים של הדגם, אודי RS5 החדשה.

 

במקום מנוע V8 אטמוספרי בנפח של 4.2 ליטר, אודי התקינה בחזית הדגם מנוע 2.9 ליטר TFSI חדש לחלוטין שפותח במשותף עם פורשה. מנוע ה-2.9 ליטר V6 בי-טורבו החדש מייצר בדגם הספק מרבי של 450 כ"ס, כמו בדגם היוצא, אך עם מומנט מרבי של 61.1 קג"מ – תוספת של 17.3 קג"מ לעומת המונע היוצא - הזמין בטווח רחב של סיבובי מנוע, 1,900-5,000 סל"ד.

 

כמו כל הדגמים הספורטיביים החדשים של אודי, גם ה- RS5 החדשה נוטשת את תיבת ההילוכים כפולת המצמדים לטובת תיבת 8 הילוכים אוטו' של ZF. תיבת ההילוכים מעבירה את הכוח לכל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קוואטרו ביחס של 60:40 לטובת הציר האחורי. כאופציה ניתן להוסיף "דיפרנציאל ספורט" המאפשר חלוקה של מומנט בין הגלגלים האחוריים.

 

לפי אודי, כל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות, מהיר ב-0.6 שניות מה-RS5 היוצאת, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש אותה ניתן להרחיב ל-280 קמ"ש עם תוספת של חבילת 'דיינמיק' האופציונלית.

 

לפי אודי, עם המתלים הסטנדרטיים של הדגם ה-RS5 החדשה יושבת נמוך יותר מהדגם היוצא (לא מציינת בכמה) ורוכשי הדגם יוכלים לבחור במערכת בולמים אדפטיבית DRC, בלמים קרמיים ומערכת היגוי דינאמית בכיול RS ייחודי. כל הדגמים מצוידים בבורר מצבי נהיגה.

 

מעצבי אודי העניקו לדגם את השינויים הנדרשים לטובת מראה אגרסיבי וספורטיבי יותר לעומת הדגמים הרגילים, גם לעומת ה- S5, וכן לטובת שיפור זרימת האוויר סביב הרכב לשיפור כוח ההצמדה וקירור הבלמים. את התחושה הספורטיבית בתא הנוסעים הם יצרו באמצעות מושבי RS בריפוד עור נפאה ותפירת "יהלומים" במושבים (אופציה), גלגל הגה RS עם תחתית שטוחה וגימור בקרבון ואלקנטרה בדשבורד ובדלתות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.