2017 פולקסווגן ארטאון
פולקסווגן ארטאון - מחליפת הפולקסווגן CC.
2017 פולקסווגן ארטאון
פולקסווגן ארטאון - מחליפת הפולקסווגן CC.

פולקסווגן ארטאון היא מכונית הקופה 4 דלתות היוקרתית החדשה של פולקסווגן המחליפה את הפולקסווגן CC.

 

ערב פתיחתה של תערוכת ז'נבה, פולקסווגן חושפת את הארטאון (Arteon), מכונית הארבע דלתות קופה החדשה של החברה המחליפה, גם בשם, את הפולקסווגן CC. למרות שפולקסווגן ממשיכה להתעקש על בידול הדגם מהפאסאט, הארטאון, כמו ה-CC לפניה, מבוססת על הפאסאט ומהווה במידה רבה את גרסת הקופה לדגם, אך קצת יקרה ויוקרתית יותר, עם דלת האצ'בק אחורית ושימושית, גדולה במעט ומאובזרת יותר – הפעם גם ספורטיבית יותר באמצעות גרסת R.

 

מעבר להיות מחליפת הפולקסווגן CC, הארטאון מציגה בנוסף את שפת העיצוב החדשה של פולקסווגן אותה נפגוש בדגמים נוספים של החברה בעתיד. 

 

הארטאון, המבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית, בעלת מידת אורך של 4,862 מ"מ, רוחב של 1,871 מ"מ, גובה של 1,427 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,841 מ"מ. עם מידות אלו הארטאון דומה במידותיה לסופרב של סקודה וגדולה מהפאסאט החדשה (ומשמעותית מה-CC המוחלפת). אם אחת התלונות אל הפולקסווגן CC היוצאת הייתה מרווח מצומצם בספסל האחורי, נדמה כי פולקסווגן טיפלה בתחום זה באופן מלא.

 

 בעוד הפולקסווגן CC הייתה סדאן בעיצוב קופה, הארטאון היא ליפטבק בעיצוב קופה, כלומר מצוידת בדלת האצ'בק אחורית, כמו בסופרב, מה שהופך את הגישה לתא המטען ושימוש בו לנוח ופרקטי יותר. נפח תא המטען בדגם גדול יחסית ועומד על 563 ליטר, תוספת של 33 ליטר לעומת הדגם היוצא, ועם קיפול המושבים מתקבל נפח של 1,557 ליטר כאשר המושב האחרי מחולק ביחס של 40/20/40, כמו ברכבי יוקרה אחרים.

 

את הארטאון ישרתו המנועים העדכניים והמוכרים של פולקסווגן: 1.5TSI Evo עם 150 כ"ס בדגם הבסיס ו-2.0TSI עם 190 או 280 כ"ס. היצע מנועי הדיזל כולל גרסה משודרגת של מנוע ה-2.0TDI עם הספקים של 150, 190 או 240 כ"ס בגרסת ה-בי-טורבו. את דגמי הבסיס, בנזין ודיזל, ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית, שאר המנועים משודכים כסטנדרט לתיבת ה-7 הילוכים DSG החדשה של פולקסווגן והדגמים החזקים ביותר, בנזין 280 כ"ס ודיזל 240 כ"ס מצוידים כסטנדרט בהנעה כפולה 4MOTION.

 

פולקסווגן ארטאון תא הנוסעים
גרסה מהודרת יותר לתא הנוסעים של הפאסאט.

תא הנוסעים של הארטאון הוא גרסה מעודכנת ומהודרת יותר למוכר לנו מהפאסאט וברמות האבזור הגבוהות הוא כולל את מערכת המולטימדיה העדכנית ביותר של החברה (Active Info Display) עם מסך מגע "9.2 ברזולוציה גבוהה וזיהוי של מחוות ידיים. כל דגמי הארטאון מצוידים כסטנדרט בתאורת LED מלאה (אדפטיבית בדגמים היקרים יותר), מולטימדיה, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת (עד 4 אזורים), חישוקי "17, מושבים קדמיים חשמליים (חלקית) ועוד. אלו החושקים במראה ספורטיבי יותר, יכולים לבחור בחבילת R Line המעניקה לדגם מראה ספורטיבי.

 

הארטאון מצוידת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות של פולקסווגן, כגון בקרת שיוט אדפטיבית, נהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה ועוד. מערכת הבלימה האוטונומית בארטאון שודרגה משמעותית כך שהיא מסוגלת בזמן חירום לא רק לבלום אלא גם לעבור נתיב באופן אוטונומי בכדי להימנע מתאונה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.