2017 קיה ריו החדשה
קיה ריו החדשה - מנוע 1.0 טורבו חדש.
2017 קיה ריו החדשה
קיה ריו החדשה - מנוע 1.0 טורבו חדש.

הריו 2017 החדשה תצויד במנוע 1.0 טורבו עם 100 או 120 כ"ס, מערכות בטיחות מתקדמות, מולטימדיה כסטנדרט ועוד. נכון לעכשיו, רק מנוע הבסיס משודך לתיבה אוטו' 4.

 

לאחר שחשפה אותנו לתמונות ופרטים ראשונים על הדגם, קיה חושפת כעת את המפרט המלא של הריו 2017 החדשה, הסופרמיני האצ'בק של החברה אותה תציג קיה לקהל הרחב בתערוכת פריז בסוף החודש. בהמשך השנה, ככל הנראה כבר בחודש נובמבר הקרוב בתערוכת לוס אנג'לס, קיה צפויה להציג את גרסת הסדאן של הדגם. עדכון: נוספו נתוני הביצועים וצריכת הדלק של הריו החדשה.

 

נתחיל במספר נתונים עיקריים על הריו החדשה (לפי קיה):

1. עיצוב פרוגרסיבי חדש למכונית הגלובלית הנמכרת ביותר של החברה.

2. מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם אינטגרציה מורחבת למכשירי אנדרואיד ואפל.

3. המכונית הראשונה בסגמנט המצוידת המערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל.

4. מהנה יותר לנהיגה ונוחה יותר לנסיעה.

5. נפח תא מטען גדול של 325 ליטר.

6. מנוע 1.0 ליטר טורבו T-GDI עם 100 או 120 כ"ס.

7. שיווק באירופה החל מהרבעון הראשון של 2017.

 

 

 

הריו החדשה, דור רביעי לדגם, מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא, זו גם הסיבה שמידות הדגם גדלו רק באופן סמלי: 4,065 מ"מ אורך (תוספת של 15 מ"מ לעומת הדגם היוצא), 1,725 מ"מ רוחב (תוספת של 5 מ"מ), 1,450 מ"מ גובה (הפחתה של 5 מ"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 2,580 מ"מ (תוספת של 10 מ"מ). נפח את בריו החדשה גדל באופן משמעותי לכדי 325 ליטר – תוספת של 37 ליטר לעומת הדגם היוצא, והוא כולל מדף המאפשר במצבו הנמוך לקבל את הנפח המרבי ובמצבו הגבוה לקבל משטח הטענה שטוח (ושפת פריקה נמוכה) עם קיפול המושבים מאחור.

 

2017 קיה ריו החדשה - תא הנוסעים
תא נוסעים מודרני, מאובזר, מרווח ואיכותי יותר.

תא הנוסעים זכה לעיצוב חדש ומודרני וקונסולה מרכזית הפונה אל הנהג ובחלקה העליון, מעמד צף – המיטב המסורת העכשווית - עבור מסך מערכת המולטימדיה. זו תוצע בדגמי הבסיס עם מסך מגע "5 וכאופציה יוכלו הרוכשים לבחור במסך מגע "7 הכוללת ניווט – כפי שמופיע בתמונות. בשתי המערכות דיבורית BT כולל הזרמת מוזיקה, אך רק המערכת הבכירה כוללת אינטגרציה מורחבת למכשירי אנדרואיד ואפל באמצעות אנדרואיד אוטו (למכשירי אנדרואיד 5.0 ומעלה) ואפל קאר-פליי (למכשירי אייפון 5 ומעלה), בהתאמה.

 

בקיה מציינים כי תא הנוסעים החדש, למרות הגידול הסמלי במידות החיצוניות, מרווח יותר לנוסעים לעומת הדגם היוצא - כלומר אחד הדגמים היותר מרווח בסגמנט. בנוסף לכך מציינים בקיה כי איכות החומרים בדגם שודרגה משמעותית, תא הנוסעים שקט יותר מהדגם היוצא ותאי האחסון רבים ושימושיים יותר. לטובות הנוסעים מאחור, קיה התקינה כניסת USB, נוספת לזו הקדמית, המיועדת לטעינה של מכשירים סלולריים.

 

2017 קיה ריו - תא המטען
תא מטען בנפח של 325 ליטר עם מדף המאפשר לקבל רצפה שטוחה (אופציה).

2017 קיה ריו החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

את הריו החדשה ישרתו ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל כאשר החידוש המשמעותי נמצא בקבלתו של מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (T-GDI) עם הזרקת דלק ישירה החדש של יונדאי/קיה. מנוע זה יוצע בשני הספקים של 100 כ"ס ו-120 כ"ס. אל מנוע זה מצטרפות גרסאות משודרגות של שני מנועים המוכרים המדגם היוצא, 1.25 ליטר עם 82 כ"ס ו-1.4 ליטר עם 95 כ"ס. נכון לעכשיו, כל המנועים משודכים לתיבות הילוכים ידניות ורק מנוע ה-1.4 ליטר בנזין משודך כאופציה לתיבת 4 הילוכים אוטו', סביר להניח שבעתיד הקרוב אחד ממנועי הטורבו יצויד בתיבת 7 הילוכים DCT. 

 

2017 קיה ריו - מנועי הבנזין
מנוע 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.4 MPI
תיבת הילוכים 5M 6M 5M 6M/4A
נפח מנוע (סמ"ק) 998 998 1248 1368
צילינדרים 3 3 4 4
הספק מרבי (כ"ס/סל"ד) 100/4500 120/6000 82/6000 95/6000
מומנט מרבי (קג"מ) 17.5/1500-4000 17.5/1500-4000 12.4/4000 13.5/4000
0-100 קמ"ש (ש') 10.4 9.9 12.7 12.0/13.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 185 190 172 174/167
צריכת דלק משולבת (ק"מ/ליטר) 22.2 21.3 20.8 20.0/16.4

 5M - חמישה הילוכים ידנית, 6M - שישה הילוכים ידנית, 4A - ארבעה הילוכים אוטו'.

 

אל מנועים אלו מצטרפים שני מנועי דיזל: 1.4 ליטר טורבו דיזל המוצע בשתי גרסאות הספק של 70 ו-90 כ"ס.  

 

2017 קיה ריו - מנועי הדיזל
מנוע 1.4 WGT 1.4 WGT
תיבת הילוכים 6M  6M
נפח מנוע (סמ"ק) 1396 1396
צילינדרים/שסתומים 4 4
הספק מרבי (כ"ס/סל"ד) 76/4000 90/4000
מומנט מרבי (קג"מ) 24.5/1500-2000 24.5/1500-2500
0-100 קמ"ש (ש') 13.7 11.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 164 174
צריכת דלק משולבת (ק"מ/ליטר) 28.6 26.3

בתחום הבטיחות, קיה שואפת להשיג ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופאים של ארגון Euro NCAP ומעבר לפלטפורמה מחוזקת העושה שימוש נרחב יותר בפלדה מתקדמת (51% לעומת 33 % בדגם היוצא) היא ציידה את הריו החדשה במגוון של מערכות בטיחות מתקדמות כחלק מחבילת בטיחות (ADAS ). מבין המערכות ניתן למצוא מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל מבוססת רדאר ומערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה. כסטנדרט הריו מצוידת בשש כריות אוויר, מערכת ניהול יציבות (VSM) ובקרת יציבות (ESP) ועיגוני ISOFIX מאחור.

 

 

בקיה מבטיחים כי בזכות הפלטפורמה הקשיחה יותר, מערכת היגוי משודרגת שתוכננה מחדש ומערך חדש של מתלים (מקפרסון מלפנים ומוט פיתול מאחור), הריו החדשה תהיה מהנה ונעימה יותר לנהיגה ותציע נוחות נסיעה משופרת.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.