שברולט קורבט סטינגריי C8 החדשה 2020
קורבט סטינגריי C8 החדשה עם מנוע מרכזי.
שברולט קורבט סטינגריי C8 החדשה 2020
קורבט סטינגריי C8 החדשה עם מנוע מרכזי.

לאחר אין ספור שמועות וטיזרים, שברולט חשפה אמש בארה"ב את הקורבט סטינגריי (C8), דור שמיני לאייקון המוטורי של שברולט שלראשונה אי פעם, מבוססת על שלדה חדשה עם מנוע מרכזי-אחורי. בשלב זה מוצגת גרסת הקופה של הקורבט החדשה, אך בהמשך השנה שברולט תחשוף גרסה פתוחה לדגם.

מאחורי הנהג נמצא מנוע V8 חדש LT2 חדש בנפח של 6.2 ליטר המייצר הספק מרבי של 495 כ"ס ב-6450 סל"ד ומומנט מרבי של 65 קג"מ ב-5150 סל"ד - נתונים עם חבילת הביצועים Z51 הכוללת מערכת פליטה משופרת המעלה במעט את ההספק המרבי.

 

קורבט C8 סטינגריי החדשה
מנוע V8 מרכזי אחורי.

המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים DCT - מהירות החלפה של 0.1 שניות - המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים. לאכזבת חובבי הדגם, הקורבט C8 סטינגריי לא תשווק עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית.

 

שברולט עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים של הסטינגריי (Stingray), אך היא כן מציינת כי זה דגם הבסיס המהיר ביותר אי פעם של הקורבט והיא מבטיחה נתון תאוצה 0-96 קמ"ש של פחות משלוש שניות - עם חבילת הביצועים Z51. נתון מרשים למדי בהתחשב שבעתיד שברולט תחשוף גרסאות חזקות וקיצוניות יותר לדגם, כולל גרסאות עם סיוע חשמלי.

 

קורבט C8 סטינגריי החדשה
0-100 בשלוש שניות.

בכדי לשמור על משקל יבש נמוך יחסית (1530 ק"ג), שברולט עשתה שימוש נרחב באלומיניום, סיבי פחמן וחומרים קלי משקל אחרים עבור השלדה, המתלים, תא הנוסעים ועוד. הדגם נשען על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור עם מערך בולמים-קפיצים בתצורת coil over. כאופציה, רוכשי הדגם יוכלו להוסיף בולמים אדפטיביים Magnetic Selective Ride Control 4.0 עם חבילת Z51.

 

קורבט C8 סטינגריי החדשה
תא נוסעים בהשראת מטוס קרב.

מרווח הגחון של הדגם קטן במיוחד ובכדי לאפשר נסיעה על פסי האטה, לדוגמה, שברולט התקינה מערכת המגביהה בלחיצת כפתור את חלקו הקדמי של הרכב ב-40 מ"מ, במהירויות של עד 40 קמ"ש. המערכת יכולה לשנות את גובה המרכב אוטו' גם לפי מערכת הניווט.

 

מערכת הבלימה בדגם כוללת מגבר בלם חשמלי (E-boost) ומערכת בלימה של ברמבו, עם חבילת הביצועים Z51 מערכת הבלימה משודגת לצלחות גדולות יותר וארבע בוכנות של ברמבו מלפנים ומאחור. חבילת Z51 כוללת בנוסף כיול קיצוני יותר למתלים ומושבי ספורט, מערכת קירור משופרת למנוע, קירור משופר לבלמים ומערכת פליטה משופרת, המעלה במעט את ההספק המרבי.

 

קורבט C8 סטינגריי החדשה
קורבט סטינגריי C8.

קורבט סיטנגריי מצוידת בחיקוי "19 מלפנים ו-"20 מאחור כאשר בדגם הבסיס עם עטופים בצמיגי מישלין Pilot Sport ALS במידות של 245/35ZR19 מלפנים ו-305/30ZR20 מאחור. חבילת Z51 תשדרג את הצמיגים לצמיגי מישלין Pilot Sport 4S. לרשות הנהג שלל אפשרויות כיול שונות של מערכות הרכב השונות, כולל מצב אפיון אישי MyMode וכפתור "Z" על ההגה המאפשר התאמה מהירה של כיול המנוע ותיבת ההילוכים.

 

קורבט C8 סטינגריי החדשה
קורבט C8 סטינגריי

הסטינגריי C8 עוצבה לפי שברולט בהשראת עולם התעופה ובמיוחד מה-F22 וה-F35. אווירת התעופה ממשיכה ישירות אל תא הנוסעים, כמו בדגם C7 היוצא, עם עמדת נהג העוטפת את הנהג מכל הכיוונים כמו במטוס קרב. בין הנהג לנוסע ישנה מחיצה גבוהה המכילה את כל כפתורי השליטה על מערכת בקרת האקלים, שאר הפתורים נמצאים במרחק קצר מהשיג ידיו של הנהג. איכות החומרים בדגם זכתה לשדרוג משמעותי ואם הקורבט תמיג הרגישה "עממית" בתחום זה, הפעם היא מגישה לנו תא נהג יוקרתי, ובמיוחד ספורטיבי, למראה.

 

קורבט C8 סטינגריי החדשה
הכל במרחק נגיעה מגלגל ההגה.

הנהג יניח את ידיו על גלגל הגה הקטום בחלקו העליון והתחתון, זה העליון נעשה בכדי שלנהג תהיה ראות טובה יותר ללוח המחוונים הדיגיטלי בגודל של "12. בצידו הימני של ההגה ובמרחק נגיעה נמצא מערכת מולטימדיה עדכנית, מהירה ואיכותית יותר, ומתחת לה הנהג ימצא חוגת בורר מצבי הנהיגה וכפתורי שליטה על תיבת ההילוכים ובקרת היציבות. הכל קרוב ונגיש לנהג כפי שצריך להיות. בנוסף נמצא שלל אפשרויות לשילובי צבעים וחומרים בתא הנוסעים, צימוד מהיר לסלולרי באמצעות שבב NFC, זיהוי קולי טבעי, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת דרך מתקדמת מערכת שמע של BOSE עם 10-14 רמקולים ועוד.

לקורבט C8 סטינגריי אורך של 4,630 מ"מ, רוחב של 1,934 מ"מ, גובה של 1,234 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,722 מ"מ. נפח תא המטען, הנמצא דווקא מאחור, עומד על 356.8 ליטר ומלפנים ישנו עוד תא קטן למזוודה עלייה למטוס. למרות ההשקעה העצומה בפיתוח הדגם, בשברולט מבטיחים כי מחירי הדגם ימשיך להיות אטרקטיבי כאשר דגם הבסיס יעלה "פחות מ-$60,000". 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.