2024 טויוטה יאריס GR החדשה
טויוטה יאריס GR החדשה.
2024 טויוטה יאריס GR החדשה
טויוטה יאריס GR החדשה.

כשלוש שנים לאחר שהשיקה את היאריס GR, טויוטה חושפת את היאריס GR evolved, הגרסה החדשה והמשודרגת של מכונית הראלי הקטנה של טויוטה שעברה הומולוגציה לכביש אשר זכתה בדגמי 2024 למגוון רחב של שדרוגים כולל מנוע משופר, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, תא נוסעים חדש ועוד ועוד. 

 

מנוע ה-1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של היאריס GR היוצאת זכה למגוון שדרוגים שהעלו את ההספק המרבי מ-261 כ"ס ל-280 כ"ס ואת המומנט המרבי מ-36.7 קג"מ ל-39.7 קג"מ, כל זה מבלי להתפשר על גמישות המנוע. דרך אגב, בשוק היפני אותו מנוע מייצר כעת הספק מרבי של 304 כ"ס. השיפורים במנוע, כמו שאר השיפורים ברכב, הם תוצאה ישירה של מידע ונתונים שהגיעו ישירות מעולם הספורט המוטורי.

 

2024 טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR החדשה.

אם בעבר המנוע הזה היה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, כעת ניתן לקבל את הדגם גם עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית (GAZOO Racing Direct Automatic) שהדגש בה הוא על העברות חדות ומהירות ופחות על עידון, כמצופה מרכב ביצועים. התיבה הזו פותחה בסיוע נהגי הראלי של טויוטה ועל מסלולי המרוצים כדי להבטיח שהתיבה מהירה ועמידה גם בעומס הנדרש בספורט מוטורי. 

 

את התיבה ניתן לתפעל באופן ידני באמצעות מנופים על גלגל ההגה, אך ניתן גם דגש רב על הפעולה האוטומטית של התיבה באמצעות תוכנה שלוקחת בחשבון מידע משלל חיישני תאוצה שונים וכן את האופן בו הנהג משתמש בדוושות הבלימה והתאוצה כדי להכין מראש את התיבה למעבר להילוך האופטימלי באופן דומה לזה שנהג מקצועי היה מבצע. התיבה האוטומטית שוקלת רק 20 ק"ג יותר מזו הידנית כך שמשקל הדגם עם תיבה אוטומטית עומד על 1300 ק"ג בלבד. 

 

2024 טויוטה יאריס GR תא הנוסעים
טויוטה יאריס GR החדשה.

התיבה האוטומטית כוללת בקרת יציאה מהמקום ולפי טויוטה היא מאפשרת לקצר את נתון ה- 0-100 קמ"ש של הדגם ב-0.3 שניות, כך שאתם יכולים לצפות לנתון של פחות מ-5 שניות. אם לא תבחרו בתיבה האוטומטית, תגלו כי תיבת השישה הילוכים הידנית של הדגם זכתה עם מתיחת הפנים למגוון שיפורים.

 

כבעבר, הדגם מצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה קדמי ואחורי מסוג טורסן ובמערכת הנעה כפולה GR-FOUR 4WD קלה במיוחד עם אפשרות בחירה מבין 3 מצבי חלוקת כוח קבועים בין הציר הקדמי לאחורי. בדגם האוטומטי (במצב מסלול) למערכת ההנעה הכפולה ישנה יכולת לחלוקת כוח רציפה בין הציר הקדמי לאחורי, החל מ-60% לטובת הציר הקדמי ועד 70% לטובת הציר האחורי. לשדרוגים נוספים שבוצעו בדגמי 2024 של היאריס GR הם הגדלת הקשיחות של השלדה באמצעות תוספת של נקודות ריתוך והדבקה. 

 

טויוטה יאריס GR החדשה 2024
טויוטה יאריס GR.

בצד הויזואלי, הדגם זכה למספר עדכונים כגון פנסים אחוריים חדשים, פגוש אחורי וקדמי חדשים ועוד, חלקם נועדו רק ליופי וחלקם לשיפור זרימת האוויר למערכת הקירור, כולל מצנן ייעודי עבור תיבת ההילוכים האוטומטית. באירופה, הדגם ישווק כסטנדרט עם "חבילת מסלול" הכוללת שיפורים למערכת הקירור עבור אלו שמתכננים להתחרות עם הדגם בספורט מוטורי, חישוקי BBS מחושלים עם צמיגי מישלין PS4s, קפיצים/בולמים בכיול משודרג ומוטות מייצבים עבים יותר.

 

תא הנוסעים זכה לעדכון מקיף במיוחד, הדשבורד עוצב מחדש עם קונסולה מרכזית הפונה באופן חד כלפי הנהג כדי שהכל יהיה נגיש וקרוב יותר לנהג. שינויים ברצפת הרכב אפשרו הנמכה של גובה המושב ב-25 מ"מ ובוצעו גם שינויים במיקום מוט ההילוכים ובלם היד לטובת תפעול אידיאלי יותר. עדכון משמעותי נוסף הוא התקנה של לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם תצוגה שנלקחה ישירות מעולם הספורט המוטורי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 40

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.