2024 סקודה סופרב החדשה
סקודה סופרב החדשה (ברמת גימור L&K).
2024 סקודה סופרב החדשה
סקודה סופרב החדשה (ברמת גימור L&K).

סקודה חושפת בבכורה עולמית את הסופרב 2024 החדשה, דור רביעי למשפחתית הגדולה והמצליחה של סקודה שהפכה לאמת המידה בסגמנט הזה. במהלך החודשים האחרונים סקודה חשפה למעשה את כל הפרטים על הדגם כך שהאירוע הפעם סוגר את הפרט האחרון, העיצוב החיצוני של הדגם שכבעבר, ישווק במרכב סדאן (ליפטבק) וסטיישן. 

 

הסופרב החדשה זכתה לעיצוב שהוא אבולוציה קלה לעיצוב המוצלח של הדגם היוצא. הכל כמובן חדש לחלוטין, מודרני ובמידה מסוימת גם דינאמי יותר למראה, אך גם לא שונה מהותית מהדגם המוחלף. במסגרת המראה המודרני יותר נמצא לדוגמה פנסים ראשיים Matrix-LED אדפטיביים כסטנדרט במרבית רמות הגימור. חבילת ספורט-ליין תעניק לדגם מראה ספורטיבי יותר הכולל גם חבילת השחרה מלאה. 

 

2024 סקודה סופרב סטיישן החדשה
סופרב סטיישן החדשה.

הסופרב היוצאת הייתה מכונית נוחה עם איכות נסיעה גבוהה בזכות העבודה שבמרבית רמות הגימור הדגם היה מצויד במערכת בקרת שלדה DCC עם בולמים אדפטיביים. בסופרב החדשה הנושא זכה לשדרוג נוסף עם הצגתה של מערכת DCC Plus הכוללת בולמים אדפטיביים חדשים הכוללים שליטה נפרדת על הדחיסה וההתפשטות של הבולם, דבר המאפשר שדרוג משמעותי לנוחות הנסיעה מבלי להתפשר על שליטה הדוקה על המרכב. 

 

2024 סקודה סופרב החדשה
סקודה סופרב החדשה.

הסופרב החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB EVO שהיא גרסה משודרגת של הפלטפורמה של הדגם היוצא, בעיקר בכל הקשור ביכולת להתקין ביעילות סיוע חשמלי. לסופרב החדשה אורך של 4,912 מ"מ (43 מ"מ+), רוחב של 1,849 מ"מ (15 מ"מ-), גובה של 1,481 מ"מ (12 מ"מ+) ובסיס גלגלים של 2,841 מ"מ - ללא שינוי מהדגם היוצא. כרגיל, תא המטען נגיש ועצום בגודלו עם נפח של 645 ליטר בסופרב סדאן ו-690 ליטר בסופרב סטיישן - גידול של 20 ליטר/30 ליטר לעומת הדגם היוצא, בהתאמה.  

 

2024 סקודה סופרב החדשה תא הנוסעים
מוט הילוכים לצד ההגה וחוגות חכמות.

בתחום ההנעה, את החידוש המשמעותי ביותר נמצא בסופרב iV, גרסת הפלאג-אין של הסופרב שזכתה למערכת הנעה חדשה לחלוטין לעומת הדגם היוצא. המערכת החדשה מבוססת על מנוע 1.5TSI evo2 בשילוב עם מנוע חשמלי, תיבת 6 הילוכים DSG וסוללה חדשה בקיבולת של 25.7kWh במקום סוללת 12.7kWh בדגם היוצא. 

 

התוצאה היא מערכת הנעה בהספק כולל של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 36.5 קג"מ וטווח נסיעה חשמלי מרשים של מעל ל-100 ק"מ. הטעינה בדגם שודרגה משמעותית עם טעינה ביתית בהספק של עד 11kW כך שטעינה מלאה אורכת 2:30 שעות או טעינה מהירה בהספק של עד 50kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 25 דקות. יש לציין כי גרסת הפלאג-אין תהיה זמינה הפעם רק בדגם הסטיישן. 

 

2024 סקודה סופרב החדשה
סקודה סופרב החדשה.

לצד דגם הפלאג-אין החדש הסופרב תשווק עם המנועים המוכרים של סקודה: 1.5 טורבו 150 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V, מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 204 כ"ס (190 כ"ס בדגם היוצא), ומנוע 2.0 ליטר טורבו 265 כ"ס עם הנעה כפולה 4X4. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0 ליטר בהספקים של 150 כ"ס בדגמי הנעה קדמית או 193 כ"ס בדגמי הנעה כפולה. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים DSG. 

 

סקודה סופרב החדשה תא הנוסעים
מרווח עצום לנוסעים מאחור.

תא הנוסעים זכה לעיצוב חדש ונעים לעין אך כרגיל בסקודה מאופק ולא מסעיר, החומרים ידידותיים יותר לסביבה, הגימור עשיר ומוקפד יותר וכך גם תאורת האווירה. מוט ההילוכים עבר לצד ההגה, דבר שאפשר להוסיף עוד חללי אחסון בין המושבים, וחידוש משמעותי נוסף הוא ממשק "החוגות החכמות" המותקן מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים. מדובר בשלוש חוגות רב תפקודיות עם מסכים כאשר לחיצה אל החוגה מאפשרת שליטה על מערכת אחרת. שתי החוגות הקיצוניות מאפשרות שליטה על הטמפרטורה, חימום או אוורור המושבים וזו המרכזית מאפשרת שליטה על השמע, עוצמת האוורור, מצבי הנהיגה ועוד שלוש פקודות קיצור הניתנות לבחירה אישית. 

 

מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 עם גרפיקה חדשה ובמרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של סקודה עם מסך "13. בנוסף נמצא שקעי טייפ C מלפנים ומאחור עם טעינה מהירה 45W, משטח טעינה אלחוטי 15W, תצוגה עילית, מערכת שמע Canton עם 14 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים ועוד. 

 

2024 סקודה סופרב החדשה
סקודה סופרב החדשה L&K.

מערכות הבטיחות המתקדמות מציעות יכולות גבוהות יותר בסופרב החדשה לצד מספר מערכות חדשות/מעודכנות כגון ניטור תנועה חוצה מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה המונעת פתיחה של הדלתות כאשר לא בטוח לצאת, בקרת שיוט אדפטיבית Travel Assist עם סיוע במעבר נתיב והתאמה אוטומטית של המהירות בהתאם לתנועה מלפנים ותוואי הדרך, מערכת Emergency Assist המסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה וליצור קשר עם מוקד חירום במידה והנהג לא הגיב להתראות, ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.