2024 קאדילק סלסטיק
קאדילק סלסטיק - ספינת דגל חשמלית.
2024 קאדילק סלסטיק
קאדילק סלסטיק - ספינת דגל חשמלית.

תכירו את קאדילק סלסטיק (Celestiq) החשמלית, ספינת הדגל החדשה של קאדילק שאמורה להחזיר את היצרן הזה לימי הזוהר של המותג שבעבר התחרה ראש בראש לא עם מרצדס "הפשוטה" אלא מול פסגת האולטרה יוקרה כגון רולס רויס ועוד. דרך אגב, רולס רויס תחשוף היום (ג') את הרכב החשמלי הראשון שלה, אך במקרה זה מדובר ברכב קופה בסגנון רולס רויס רייט. 

 

כיאה לרכב פאר, קאדילק סלסטיק מיוצרת ברובה בעבודת יד ונושאת בהתאם תג מחיר מחיר של החל מ-$300,000, לפני התאמות אישיות. הסלסטיק אמנם מוצגת כעת, בעיקר בכדי לפתוח את פנקס ההזמנות המוקדמות לדגם, אך הייצור בפועל יחל רק בדצמבר 2023 והמסירות רק ברבעון הראשון של 2024. 

 

2024 קאדילק סלסטיק
טווח נסיעה של 485 קילומטר.

קאדילק סלסטיק מבוססת על גרסה ייחודית של פלטפורמת Ultium שהיא פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית של ג'נרל מוטורס. מערכת ההנעה החשמלית שהותקנה בדגם משלבת שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 600 כ"ס ומומנט משולב של 83.4 קג"מ ולפי קאדילק אתם יכולים לצפות נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות. הדגם מצויד בסוללה בקיבולת של 111kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-483 ק"מ בתקן EPA האמריקאי (נתון לא סופי). 

 

טעינה מהירה DC של הסוללה אפשרית עד להספק של 200kW ולפי קאדילק טעינה של 10 דקות תאפשר להוסיף כ-126 ק"מ לטווח הנסיעה - כבר פגשנו נתונים מרשימים יותר מכך. רוכשי הדגם יוכלו להטעין ללא צורך בפעולה מיוחדת במעל ל-110,000 עמדות טעינה הפרוסות ברחבי ארה"ב באמצעות שירות Ultium Charge 360. הדגם מצויד במערכת בלימה רגנרטיבית המאפשרת בחירה מבין מספר דרגות עוצמה, כולל נהיגה בדוושה אחת. 

 

2024 קאדילק סלסטיק
עיצוב לא שגרתי לרכב אולטרה יוקרתי.

קאדילק מבטיחה שהסלסטיק תספק לרכושים בידוד משובח מהסביבה ותחלואי הסלילה, כמו דגי העבר של המותג, אך בקאדילק מבטיחים שיחד עם זה הנהג לא ירגיש מנותק מהכביש. בכדי לקיים את זה קאדילק ציידה את הסלסטיק במתלי אוויר אדפטיביים (קפיצי אוויר) ובולמים אדפטיביים Magnetic Ride Control 4.0, במערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 3.5 מעלות (למרצדס מערכת המאפשרת 10 מעלות), מוטות מייצבים אקטיביים המאפשרים לשלב בצורה אופטימלית בין נוחות בקו ישר ליציבות בסיבובים, חישוקי "23 קלים (forged) עם צמיגי מישלין Pilot Sport EV, מערכת היגוי עם יחס משתנה שנלקחה ישירות מדגם הביצועים CT5-V Blackwing אך כמובן בכיול שונה, ספוילר אחורי אקטיבי הנשלף מגוף הרכב במהירויות גבוהות להגדלת כוח ההצמדה מאחור, מתלה רב חיבורי מלפנים ומאחור ועוד. 

 

קאדילק סלסטיק
חישוקי 23 אינץ' ענקיים.

קאדילק סלסטיק הוא הדגם הראשון של קאדילק שבשלדה שלו נוכל למצוא חלקי אלומיניום גדולים המיוצרים בתהליך של יציקה (Mega Castings), דבר המוכר לנו מהדגמים של טסלה. חלקים אלו מפשטים את הייצור ומגדילים את קשיחות השלדה. בניגוד לטסלה שעושה זאת לדגמים בייצור המוני, תהליך הייצור של קאדילק מיועד בשלב זה רק לסלסטיק. 

 

קאדילק סלסטיק 2024
מינימליסטי וטכנולוגי.

לא פחות מ-115 חלקים שונים בדגם, בעיקר בתא הנוסעים, מיוצרים באמצעות טכנולוגיית הדפסה בתלת מימד, זה כולל לדוגמה את טבור ההגה, כפתורי החלונות, ידיות הדלתות, חלקי דקורציה שונים וכן חלקי מרכב שונים. 

 

מרכב הנוצ'ק בהחלט לא שגרתי לרכב אולטרה יוקרתי ויהיה מעניין לגלות האם זה מרתיע את הלקוחות הפוטנציאלים או להיפך. קאדילק ציידה את הסלסטיק בתאורה ראשית דיגיטלית, בכל פנס נמצא 1600 נורות לד שכל אחת מהם נשלטת בנפרד ובאמצעות מערך של מיקרו-מראות מתקבל פנס המייצר 1.3 פיקסלים של תאורה. למיטב ידיעתנו, קאדילק סלסטיק הוא הרכב הראשון בעולם המשווק ללא ידיות פתיחה חיצוניות לדלתות, אלו חשמליות והפתיחה שלהם מתבצעת באמצעות כפתור על קורת B המרכזית ו-C האחורית או באמצעות המפתח הדיגיטלי של הרכב. 

 

קאדילק סלסטיק
קאדילק סלסטיק.

 

מה שלא מרתיע הוא תא הנוסעים שבניגוד לעיצוב החיצוני הלא שגרתי מזכיר את דגמי העבר של קאדילק עם עיצוב נקי ודשבורד ישר ואופקי התורם לתחושת מרווח בתא הנוסעים. מה שלא כבעבר זו הטכנולוגיה כמובן, מול הנהג והנוסע מוצב מסך עצום לכל אורך הדשבורד בגודל של "55 והוא מחולק לשלושה אזורי תצוגה נפרדים - לוח מחוונים, מולטימדיה ומסך לנוסע. מערכת המולטימדיה מצוידת בכל שירותי הרשת של גוגל, כגון מפות גוגל עם ניווט הלקוח בחשבון עמדות טעינה בדרך, תפעול קולי, חנות אפליקציות ועוד.

 

2024 קאדילק סלסטיק
קאדילק סלסטיק.

בנוסף נמצא מסך מרכזי "11 דרכו הנהג והנוסע יכולים לשלוט על חימום/עיסוי/אוורור המושבים, חימום המשענת המרכזית והעורף, בקרת האקלים המפוצלת ל-4 אזורים ועוד. מסך דומה, רק בגודל של "8, נמצא גם בין המושבים מאחור יחד עם שני מסכי "12.6 בגב המושבים המאפשרים שליטה מלאה על מערכת המולטימדיה. בחלל תא הנוסעים משובצות 450 נורות LED המספקות תאורת קריאה ואווירה ועל השמע בתא הנוסעים אחראית מערכת מבית AKG עם לא פחות מ-38 רמקולים (למעשה 41, כולל שלושה חיצוניים). הרמקולים האלו ישמשו גם את מערכת סינון הרעשים האקטיבית שפותחה במיוחד עבור הסלסטיק. חלון הגג הפנורמי הענק מאפשר בלחיצת כפתור לשנות את השקיפות ולעשות זאת מעל כל נוסע בנפרד - 4 אזורים. 

 

קאדילק סלסטיק
קאדילק סלסטיק.

תא הנוסעים עטוף בחומרים משובחים, התפירה היא בעבודת יד וכך גם חלקי הדקורציה ממתכת הפזורים בחלל תא הנוסעים. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלל חומרים שונים ושילובי צבעים שונים. הדגם מצויד במערך מצלמות חיצוני ופנימי ובאמצעות אפליקציה סלולרית לנהג תהיה גישה למצלמות בכל עת, המצלמות יתעדו תאונות, ידווחו על פגיעה או ניסיון פריצה ועוד. 

 

קאדילק סלסטיק
קאדילק סלסטיק.

קאדילק סלסטיק מצוידת כמובן במגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל כמובן מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית Ultra Cruise המאפשרת באופן חוקי נהיגה ללא אחיזה בהגה לאורך מאות אלפי ק"מ של כבישים מהירים אך רק ברחבי ארה"ב וקנדה - מהסיבה שהמערכת מבוססת על מפות בהפרדה גבוהה.  

2024 קאדילק סלסטיק

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.