DS7 קרוסבק
DS7 קרוסבק - הניסיון האמתי הראשון של DS לחדור לשוק היוקרה.
DS7 קרוסבק
DS7 קרוסבק - הניסיון האמתי הראשון של DS לחדור לשוק היוקרה.

ה- DS7 הוא רכב הפנאי (המערבי) הראשון של DS אשר יתחרה בתחילת 2018 בדגמים כגון אודי Q5 ו-ב.מ.וו X3.

 

DS, חטיבת היוקרה של סיטרואן, חושפת לקראת תערוכת ז'נבה את ה- DS 7 Crossback, רכב הפנאי הגדול (הראשון עבור שוקי המערב) והיוקרתי של המותג אשר יתחרה בדגמים כגון מרצדס GLC ואודי Q5.

 

DS 7 קרוסבק הוא הדגם הראשון של DS מאז שהפכה לפני כשנתיים לחטיבה נפרדת בקבוצת PSA והוא הנציג הראשון לדגמים חדשים נוספים עבור המותג, כולל קרוסאובר קומפקטי יותר ומכונית סאלון יוקרתית. החידוש המשמעותי ביותר בדגם עבור המותג, הוא הבידול הברור והמוחלט משאר דגמי סיטרואן. אם עד היום כל דגמי DS היו פשוט עטיפה יפה יותר ותא נוסעים משודרג לדגמים הרגילים של סיטרואן, דגמי DS החדשים יהיו מעתה דגמים עצמאיים ונבדלים לחלוטין משאר דגמי סיטרואן (למעט כמובן שימוש ברכיבים מכניים משותפים).

 

מבוסס על פלטפורמת EMP2 המודולרית של קבוצת PSA, לקרוסבק אורך של 4.57 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.62 מטר. העיצוב החיצוני נאה ומעביר את המסר היוקרתי, אך לעומת העיצוב המקורי והמושקע של תא הנוסעים, הוא די "רגיל למראה".

 

תא הנוסעים אמנם לא אוונגרדי כפי שהיה ניתן לצפות וניכר שב-DS לקחו החלטה מושכלת של "לא לעצבן את הרוכשים הפוטנציאליים", אך מעבר למערך הסטנדרטי יחסית אין כפתור, פתח מיזוג או שעון שלא זכו ליד מעצב ולשימוש בחומרי גימור מיוחדים – מקורי, ייחודי ובהחלט שמעביר תחושה יוקרתית. מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים בגודל "12, זכו לגרפיקה ייחודי אך שניהם נלקחו ישירות מהמחסנים של PSA, לא שזה דבר רע.

 

DS7 קרוסבק תא הנוסעים
המערך סטנדרטי, הגימור וההקפדה ייחודיים.

הדגם הבכיר בהיצע יעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית פלאד-אין המשלבת בין שני מנועים חשמליים בהספק של 109 כ"ס לכל מנוע לבין מנוע 1.6 טורבו עם הספק מרבי של 200 כ"ס. יחידת ההנעה הקדמית משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטו' ואת המתח למנועים החשמליים מספקת סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kWh. ההספק הכולל של המערכת, המספקת הנעה כפולה, עומד על 300 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי של הדגם עומד על כ-59.5 ק"מ. טעינת הסוללה דורשת המתנה של כ-2.5 שעות בשימוש במטען מהיר בהספק של 6.6kW.

 

שאר המנועים מוכרים לנו מדגמי פיג'ו/סיטרואן: 1.2 שלושה צילינדרים טורבו עם 130 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו בשתי גרסאות הספק של 180 ו-225 כ"ס. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0 ליטר Blue HDi בהספק של 180 כ"ס ומנוע דיזל חדש לחלוטין בנפח של 1.5 ליטר ובהספק של 130 כ"ס.

 

מנוע ה-1.2 בנזין וה-1.5 דיזל ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית, שאר המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו'.

 

אמנם לקבוצת PSA כבר אין מערכת מתלים הידראולית, אך הדגם כן יצויד במערכת בולמים אדפטיבית הנשלטת באמצעות "סורק שטח" – מצלמה הסורקת את פני הכביש ומתאימה את קשיחות הבולים בהתאם לכיול אותו בחר הנהג. זו מערכת הדומה (למעט שימוש במתלי אוויר) למערכת Magic Body Control של מרצדס אשר הוצגה לראשונה עם הדור האחרון של ה- S קלאס.

 

DS תחל לייצר את ה- 7 קרוסבק לקראת סוף השנה והשיווק יחל ברבעון בחודשים הראשונים של 2018, הגרסה ההיברידית תשווק רק בסוף 2018/תחילת 2019. עם תחילת השיווק, הדגם יוצע בגרסת השקה הנקראת 'LA PREMIERE' אשר תשווק רק עם שני המנועים החזקים יותר (225 כ"ס בנזין ו-180 כ"ס דיזל), עם תיבת 8 הילוכים אוטו', צבע חיצוני ייחודי ותא נוסעים בגימור גבוהה במיוחד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.