אודי S1 היא גרסת הביצועים של ה-A1 עם מנוע בהספק של 231 כ"ס, הנעה כפולה, תיבה ידנית ועם ביצועים מרשימים של 5.8 שניות 0-100 קמ"ש.

2014 אודי S1
אודי S1 נוחתת בישראל

חצי שנה לאחר שהוצגה לראשונה בעולם, חטיבת אודי מבית צ'מפיון מוטורס מתחילה לשווק בישראל את אודי S1 החדשה, גרסת הביצועים של הסופרמיני A1 של אודי אשר תוצע בישראל בתצורת שלוש דלתות האצ'בק בלבד. ה-S1 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, הנעה כפולה, תיבה ידנית וברמת אבזור גבוהה, תוצע במחיר של 231,800 שקל.

 

מנוע ה-2.0 ליטר טורבו (TSI) של ה-S1 מייצר הספק מרבי של של 231 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 37.7 קג"מ בין 1,600 ל- 3,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים - quattro - דרך דיפרנציאל רב מצמדי מסוג האלדקס-5. עם יחידת ההנעה הזו, ה-S1 רושמת לזכותה ביצועים מרשימים למדי עם 5.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש – מוגבלת אלקטרונית. צריכת הדלק בדגם עומדת על 14.3 ק"מ לליטר.

 

כיאה לגרסת ביצעים, אודי לא הסתפקה במנוע חזק והנעה כפולה ולטובת שיפור האחיזה והתנהגות הכביש, היא החליפה את המתלה האחורי מסוג מוט פיתול של ה-A1 הרגילה במתלה רב חיבורי מתקדם יותר עבור ה-S1. גם מתלה המקפרסון הקדמי זכה לשדרוג. בולמים משודרגים וקשיחים יותר איפשרו הנמכת מרכב של כמה מילימטרים. בנוסף לכך, מערכת בקרת היציבות כולל מצב "ספורט" ומלפנים הותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני - XDS.

 

כמו בשאר דגמי הספורט של אודי, גם ה- S1 כוללת את מערכת בורר מצבי הנהיגה Audi Driving Select. כל מצב נהיגה משנה את קשיחות הבולמים, מפת דוושת הגז/תגובת המנוע, תגבור ההיגוי וכן את סאונד צליל המנוע/מפלט.

 

 

אודי S1 תשווק כאמור ברמת אבזור אחת בלבד, הכוללת בין היתר: חלון גג פנורמי מזכוכית מחוסמת עם הטיה אנכית, שני מושבי ספורט עם ריפודי עור משולבים, מערכת Start & Stop, מולטימדיה עם 6 רמקולים עם קורא כרטיסים SD, מסך צבעוני TFT בגודל של 6.5 אינץ', דיבורית BT, חישוקי "17 קלים בעיצוב ייחודי לדגם, פנסי קסנון קדמיים עם כיוון טווח דינמי עם תאורת LED מקדימה ומאחור, אלמנטים עיצוביים מאלומיניום ועוד.

 

ניב אורון, מנהל חטיבת Audi: "בהמשך להצלחת גרסת ה-S3 בשנה האחרונה, מגיע לישראל גרסת ה- S של ה- A1, הרכב הקטן ביותר בארסנל דגמי Audi, עם מנוע ספורטיבי המספק 231 כ"ס ומומנט אדיר המושג בסל"ד נמוך לצד מערכת ה- quattro המפורסמת. ההנעה הכפולה והמנוע החזק מייצרים ב- S1 חווית נהיגה המעמידה בצל את כל מכוניות הספורט המוכרות מסגמנט זה. העיצוב המודגש והצבעוני, הביצועים המרגשים והמחיר הנגיש יחזקו באופן משמעותי את מגמת הגידול ברכבי הספורט הקיצוניים של במותג".

 

 

audi_s1_sportback_1
audi_s1_sportback_1
audi_s1_sportback_2
audi_s1_sportback_2
audi_s1_sportback_3
audi_s1_sportback_3
audi_s1_sportback_4
audi_s1_sportback_4
audi_s1_sportback_5
audi_s1_sportback_5

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.