אודי קוואטרו ספורט קונספט – מכונית ספורט היברידית

אודי חושפת את הקוואטרו ספורט קונספט, עם מערכת הנעה היברידית בהספק של 700 כ"ס ו-3.7 שניות 0-100 קמ"ש.

אודי קוואטרו ספורט קונספט - מכונית ספורט היברידית נטענת

אודי חושפת לראשונה את הקונספט קוואטרו ספורט, קונספט למכונית ספורט היברידית נטענת עם 700 כ"ס אשר יוצג בשבוע הבא בתערוכת פרנקפורט 2013. אם יש לכם תחושת דז'ה וו, זה לא בכדי שכן הקוואטרו ספורט היא גלגול מודרני לקונספט אודי קוואטרו שהוצג בשנת 2010 כמחווה ל-30 שנה לאודי קוואטרו הראשונה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

אז אכן, הקונספט קוואטרו ספורט - לפחות בכל הקשור לעיצוב - נראה כמו מתיחת פנים לאותו קונספט משנת 2010 ואת הבידול בין שני הדגמים נמצא ביחידות תאורה שונות המבוססות LED, פגוש קדמי חדש עם כונס אוויר גדול ממדים וגם הפנסים והפגוש מאחור זכו לעיצוב שונה.

 

את השוני הקיצוני ביותר בעיצוב, מגלים בתמונת הפרופיל של הדגם שם ניתן לראות בברור שמשהו בפרופורציות השתנה, ולא לטובה. כאשר בוחנים את מידות דגם הקונספט, קל להבין מדוע שכן עם אורך של 4.60 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.39 מטר ובסיס גלגלים של 2.8 מטר, הוא גדול משמעותית מהקוואטרו קונספט של 2010 עם אורך של 4.28 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.33 מטר ובסיס גלגלים של 2.60 מטר.

 

לפי אודי, תא הנוסעים עשוי מפלדה ואלומיניום וחלקים רבים אחרים עשויים מאלומיניום או קרבון כגון דלתות מאלומיניום ומכסה מנוע וגג מקרבון. למרות זאת, משקל המכונית לא קטן במיוחד עם 1,850 ק"ג על המאזניים, דגם הקוואטרו קונספט מ-2010 שקל רק כ-1,300 ק"ג בלבד.

 

המשקל, העיצוב והמידות השתנו, אך השינוי המשמעותי ביותר נמצא ביחידת ההנעה של הדגם. אם הקונספט הקודם הוצג עם מנוע 2.5 ליטר טורבו 5 צילינדרים בהספק של 408 כ"ס, הדגם החדש מוצג עם מערכת הנעה היברידית-נטענת המבוססת על מנוע V8 (שמקורו בבנטלי) עם שני מגדשי טורבו בנפח 4.0 ליטר המותקן מלפנים ומייצר הספק של 560 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ. מנוע חשמלי המותקן בין מנוע ה-V8 לבין תיבת שמונה הילוכים אוטו', מספק 150 כ"ס ו-40.77 קג"מ. למערכת הספק כולל של 700 כ"ס ו-81.5 קג"מ ואת המנוע החשמלי תזין סוללה נטענת בקיבולת של 14.1kWh המותקנת מאחור ומספקת טווח נסיעה חשמלי של 50 ק”מ.

 

המערכת ההיברידית היא מסוג מקבילי, כך שהרכב יכלו לנוע על שני המנועים יחדיו או כל אחד מהם בנפרד. הביצועים שמערכת ההנעה הזו תספק מרשימים למדי עם 3.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 305 קמ"ש. מרשימה לא פחות זו צריכת הדלק המשולבת העומדת לפי אודי על 40 ק"מ לליטר.

 

באודי ככל הניראה מעוניינים להביא את הקוואטרו ספורט קונספט לייצור, אך גם את דגם הקונספט הקודם תכננו לייצר, כך שעוד מועד לחזון.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות