אלפא רומיאו ג'וניור אלטריקה
אלפא רומיאו ג'וניור.
אלפא רומיאו ג'וניור אלטריקה
אלפא רומיאו ג'וניור.

אלפא רומיאו ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים שלה והפעם מדובר בקרוסאובר עירוני/קומפקטי שיתחרה מול דגמים כגון אודי Q2, לקסוס LBX ועוד. אלפא רומיאו ג'וניור מבוסס על מכלולים של דגמים כגון פיג'ו 2008, ג'יפ אוונג'ר, פיאט 600 ועוד. כמו דגמים רבים בקבוצת סטלנטיס, אלפא רומיאו ג'וניור ישווק גם בשתי גרסאות חשמלית - ג'וניור אלטריקה - כך שהג'וניור הוא לא רק הקרוסאובר העירוני הראשון של אלפא רומיאו אלא גם הרכב החשמלי הראשון של המותג. 

 

אלפא רומיאו ג'וניור מציג עיצוב דינאמי למדי והוא עוטה שפת עיצוב חדשה שמצד אחד לא תתקשו לזהות כי מדובר בדגם של אלפא רומיאו ומהצד השני משהו חדש, מודרני וצעיר ואופנתי בהתאם לקהל היעד והשם המחייב של הדגם המייצג את בירת האופנה של איטליה והמקום בו נוסד המותג לפני למעלה מ-110 שנים. הדגם זכה לגריל קדמי בעיצוב ייחודי שמצד אחד שומר על המסגרת המסורתית בצורת טרפז הפוך אך עם שבכה המציגה חיתוך של האלמנטים המרכיבים את הלוגו של החברה - הנחש והצלב - או שבכת רשת עם הכיתוב "אלפא רומיאו".  

 

אלפא רומיאו ג'וניור 2024
אלפא רומיאו ג'וניור.

לאלפא רומיאו ג'וניור אורך של 4.17 מטר, רוחב של 1.78 מטר, גובה של 1.5 מטר, בסיס גלגלים של 2.56 מטר ונפח תא מטען של 400 ליטר, כך שהוא דומה מאוד בגודלו לג'יפ אוונג'ר אך קצת קטן יותר מדגמים כגון פיג'ו 2008. 

 

אלפא רומיאו ג'וניור אלטריקה החשמלי מצויד ביחידת הנעה המוכרת לנו מדגמים רבים בקבוצת סטלנטיס, זו יחידת הנעה המשלבת סוללת 54kWh (נטו: 51kWh) ומנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. לדגם זה טווח נסיעה של 410 ק"מ. לצד יחידת ההנעה הסטנדרטית הזו, אלפא רומיאו ג'וניור אלטריקה ולוצ'ה החשמלי זכה ליחידת הנעה חזקה הרבה יותר בהספק מרבי של 240 כ"ס, עם אותה סוללת 54kWh. זו יחידת הנעה חשמלית שנפגוש בעתיד גם בדגמים אבארט 600e ובאפסילון HF. 

 

לדגם יכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 100kW כך שטעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה אורכת קצת פחות מ-30 דקות. טעינה ביתית אפשרית עד להספק של 11kW כך שטעינה מלאה אורכת כ- 5 שעות. 

 

אלפא רומיאו ג'וניור תא הנוסעים
אלפא רומיאו ג'וניור.

אלפא רומיאו מתכננת להפוך ל-100% חשמלית בשנת 2027 כך שבשלב זה המליאנו יהיה זמין גם עם מנועי בנזין עם סיוע חשמלי, זו אותה יחידת הנעה המוכרת לנו מדגמי פיג'ו, פיאט 600 ועוד המשלבת מנוע 1.2 טורבו 136 כ"ס עם מנוע חשמלי 28 כ"ס המשולב בתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים וסוללת 48V קטנה. רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם בגרסת הנעה כפולה Q4 המוסיפה מנוע חשמלי אחורי בהספק של 41 כ"ס, זו יחידת הנעה שהוצגה לאחרונה גם בג'יפ אוונג'ר 4xe. בשלב זה אלפא רומיאו לא מספקת את נתוני הביצועים של הדגם עם יחידות ההנעה השונות. 

 

אלפא רומיאו מבטיחה כי הג'וניור יהיה הקרוסאובר הספורטיבי, הקל והדינאמי ביותר בסגמנט, במיוחד בדגם ולוצ'יה (Veloce) החשמלי שזכה למתלים בכיול ספורטיבי יותר עם הנמכת מרכב משמעותית של 25 מ"מ, מוטות מייצבים קשיחים יותר, היגוי מהיר יותר, חישוקי "20, מערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה ענקיות יחסית לסגמנט (380 מ"מ) ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן. 

 

אלפא רומיאו ג'וניור 2024
אלפא רומיאו ג'וניור.

חלל תא הנוסעים של אלפא רומיאו ג'וניור ממשיך את האווירה הספורטיבית של העיצוב החיצוני וברמת הגימור ולוצ'ה המוצגת בתמונות נמצא שימוש נרחב באלקנטרה ומושבי ספורט מרהיבים למראה, כל זה לצד טכנולוגיה עדכנית כמו לוח מחוונים "10.25 דיגיטלי ומערכת מולטימדיה מתקדמת בגודל זהה הכוללת ChatGPT ומסך בית אישי לכל נהג. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 33

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.